• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Bio
    sjl89 skrev 2014-12-17 07:20:41 följande:

När tycker ni man ska kontanta mvc för första träffen?:)

Om du är det minsta kräsen med tider så ring med en gång ;) Annars lär du ju få den enda lucka de har kvar i kalendern.
  • Lusinta

Hejsan. Gjorde test i går och visade positivt. Har vi räknat rätt så kommer den lilla i augusti. :) Både jag och min sambo går på moln just nu. :)

• charlotta1985
    Goldie skrev 2014-12-17 09:52:27 följande:

Kan ni inte berätta lite om er själva förresten? Vad gör ni om dagarna? Intressen? Bor? Ja sånt som ni känner er bekväma med att berätta helt enkelt :)

Bra idé! Också nyfiken!
    Jag är snart 30 år, bor norr om Sthlm och väntar mitt första barn. Vecka 7 (6+5 idag). Jobbar som avdelningschef på kontor till vardags. Intressen är träna, umgås med vänner, måla och skriva.
  • Minxy
    Goldie skrev 2014-12-17 09:52:27 följande:

Kan ni inte berätta lite om er själva förresten? Vad gör ni om dagarna? Intressen? Bor? Ja sånt som ni känner er bekväma med att berätta helt enkelt :)

Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
  • Goldie
    Lusinta skrev 2014-12-17 10:28:56 följande:

Hejsan. Gjorde test i går och visade positivt. Har vi räknat rätt så kommer den lilla i augusti. :) Både jag och min sambo går på moln just nu. :)

Grattis! Så härligt! Är det första barnet?
  • Fwoida

Jag är 25 år och jobbar som undersköterska i Åmål :) detta är vårt första barn. Tyvärr så gick jag och min sambo isär dagen innan jag plussade så mitt liv just nu är inte så roligt. Ligger och gråter ena stunden för att jag saknar honom så mycket och andra stunden sitter jag och tänker på hur bebisen kommer se ut och vad den ska heta :) men jag hoppas att det kommer bli vi en dag igen :)

• Goldie

Kul att få läsa om alla!
    Själv är jag 22 år, tredje barnet som sagt. Läser till läkare med 1,5 år kvar ungefär, jobbar lite som frilansskribent ibland också fast inte så ofta numera.
    På fritiden tycker jag om att skriva och läsa skönlitterärt.Och hänga med barnen förstås, de är himla härliga faktiskt.

• Goldie
    charlotta1985 skrev 2014-12-17 10:37:46 följande:
    Bra idé! Också nyfiken!
    Jag är snart 30 år, bor norr om Sthlm och väntar mitt första barn. Vecka 7 (6+5 idag). Jobbar som avdelningschef på kontor till vardags. Intressen är träna, umgås med vänner, måla och skriva.
    Kul och grattis till graviditeten förstås! Roligt med kreativa intressen, tycker själv mycket om att skriva. :) vad tränar du för något?
  • Goldie
    Minxy skrev 2014-12-17 10:42:50 följande:
    Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
    Njut av icke-symptom! Det gör jag i alla fall. Senaste graviditeten spydde jag mycket i början och det är så skönt att slippa så länge det går...
    Vilken vecka är du i?
  • Goldie
    Fwoida skrev 2014-12-17 11:13:35 följande:

Jag är 25 år och jobbar som undersköterska i Åmål :) detta är vårt första barn. Tyvärr så gick jag och min sambo isär dagen innan jag plussade så mitt liv just nu är inte så roligt. Ligger och gråter ena stunden för att jag saknar honom så mycket och andra stunden sitter jag och tänker på hur bebisen kommer se ut och vad den ska heta :) men jag hoppas att det kommer bli vi en dag igen :)

Oj, jobbigt läge. Men grattis till graviditetn hur som helst, det är ju något magiskt med att ha ett litet barn i magen oavsett hur rörigt det är omkring. Hitta glädjen i det lilla livet därinne i alla fall.

Vet pappan om att du är gravid ännu?

Svar på tråden Bf Augusti 2015