• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • sjl89
    Minxy skrev 2014-12-17 19:51:30 följande:

Ja Gud ja! Jag har ju absolut inga symptom, så jag är halvt om halvt övertygad om att det inte är som det ska :/

Men var som sagt till BM idag och hon sa åt mig att sluta oroa mig bums och istället glädjas åt att jag har en lättsam graviditet.

Lätt för henne att säga som inte sitter i heta stolen ;)

Jag har istället som molvärk hela tiden på kvällen så varje gång jag kissar kollar jag ner och förväntar mig se blod i toaletten. Kan inte veckorna flyga förbi så man kan göra kub testet nångång så man får se hjärtat slå? :p
  • Matullda

Hej hej! Jag är "ny" här, jag har följt gruppen på avstånd men hoppas på att ägget fäster nu. ( fick tidigt missfall förra månaden v4) i morse fick jag jätte svagt plus som sist så jag har köpt hem digitalt test som jag tänkte ta på bim på fredag.

• familjenl

Precis som Lilo så vågar jag inte skriva för mycket för jag är också rädd att någon ska känna igen mig. (hallå nojig) men jag lovar att bli trevligare när vi har kommit lite längre i graviditeten. ;) 

Jag är i alla fall mammaledig med barn nr 1 fortfarande (som är under 1 år) och spenderar all min tid med henne, men när hon sover så brukar jag baka, sy eller slappa framför en film. :)

Så, jag är alltså gravid med barn nr 2 nu och är i vecka 7. Har ett VUL på fredag som jag längtar fruktansvärt mycket efter. Har så svårt att förstå att jag är gravid igen så jag känner att jag behöver se det lilla pyret för att förstå att det är på riktigt. :) 

• familjenl
    Minxy skrev 2014-12-17 10:42:50 följande:
    Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
    Åh, vad skönt att läsa det din BM sa! Önskar dock att min BM hade sagt något liknande... När jag sa att jag inte hade så mycket symptom så sa hon mest att hon tyckte det var bra att jag hade ett VUL snart. :( Men nu har jag iaf börjat må lite illa så jag väljer att vara positiv ändå. Som någon vis människa sa: Vi väntar barn, inte missfall.  :) 
  • KramKolan
    sjl89 skrev 2014-12-17 21:13:21 följande:
    Lätt för henne att säga som inte sitter i heta stolen ;)

Jag har istället som molvärk hela tiden på kvällen så varje gång jag kissar kollar jag ner och förväntar mig se blod i toaletten. Kan inte veckorna flyga förbi så man kan göra kub testet nångång så man får se hjärtat slå? :p
    När jag var på vul så berättade jag att jag ar molvärk. Då sa hon att det är bra! Det är ju växtvärk. Får man missfall brukar det göra ont på annat vis sa hon.

Håller tummarna för oss alla!!!
  • KramKolan

Jag är 29 år, väntar tredje barnet. Har en flicka på 7 år och en pojke på 5,5 år. Ska bli sååå spännande att dela graviditeten med barnen! De ska få veta på julaftonsmorgon. Längtar!!

Jag jobbar som vikarie inom barnomsorgen, är utbildad nagelterapeut, bor i mitten av Sverige på landet i ett härligt hus tillsammans med min man som jag var tillsammans med i 9 år.

• Minxy
    familjenl skrev 2014-12-17 22:43:24 följande:
    Åh, vad skönt att läsa det din BM sa! Önskar dock att min BM hade sagt något liknande... När jag sa att jag inte hade så mycket symptom så sa hon mest att hon tyckte det var bra att jag hade ett VUL snart. :( Men nu har jag iaf börjat må lite illa så jag väljer att vara positiv ändå. Som någon vis människa sa: Vi väntar barn, inte missfall.  :) 
    Bra med lite lagomt illamående ;)
  • CarolineElf
    KramKolan skrev 2014-12-17 22:47:25 följande:

Jag är 29 år, väntar tredje barnet. Har en flicka på 7 år och en pojke på 5,5 år. Ska bli sååå spännande att dela graviditeten med barnen! De ska få veta på julaftonsmorgon. Längtar!!

Jag jobbar som vikarie inom barnomsorgen, är utbildad nagelterapeut, bor i mitten av Sverige på landet i ett härligt hus tillsammans med min man som jag var tillsammans med i 9 år.

Några stycken här nu ser jag som väntar tredje barnet:)

Vilken mysig julklapp de får då:) vilken vecka är du i?
  • KramKolan
    CarolineElf skrev 2014-12-18 04:33:01 följande:
    Några stycken här nu ser jag som väntar tredje barnet:)

Vilken mysig julklapp de får då:) vilken vecka är du i?
    Ja men precis! Jättekul och lite läskigt.

Jag är i v.9+2 nu. Mår rätt så illa även om jag inte kräks. Idag ska jag hämta ut Legrigan (eller vad det hette). Hoppas det hjälper lite.

Vilken vecka är du i och när ska ni berätta?
Svar på tråden Bf Augusti 2015