• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Lilo
    familjenl skrev 2014-12-15 20:22:36 följande:

Skönt att höra! Tack! Jag ska försöka låta bli att jämföra. Känns skönt att jag har ett VUL på fredag så att jag kan få slappna i jul sen. :)

Åh va spännande!!

Vi skulle behöva en bildtråd där vi kan lägga in bilder från vul, ul, inköp och baby bulor!
  • Maglizz
    KramKolan skrev 2014-12-15 18:00:57 följande:
    Äsch!! Det är DITT liv. Du är vuxen och kan ta eget ansvar och styr din egen framtid!

Min mamma blev jättebesviken när jag berättade att jag var gravid första gången. (Mina systrar är 7 och 9 år äldre och var barnlösa) Samma visa andra gången då det var tätt.

Nu har hon i princip bett om ursäkt och är otroligt stolt över våra fina barn som är väldigt väluppfostrade och duktiga! Så stå på dig och gör det för din egen skull!!!!! smile1.gif
    Ja, men hon är som hon är. Hon är dock inte bättre, hon var 15-16 när hon fick första barnet.

Jag har redan gått igenom en abort och det sa jag till min sambo "blir jag gravid, jag gör inte en till abort". Min pappa är hysterisk glad, jag har ju liksom en plan. Jämnfört med min bror som inte ens träffar sin dotter.

Mamma får väl bli besviken, men jag hoppas hon inte är trångsynt hela graviditeten. Vilken vecka bör man berätta?

Det är otroligt skönt att ha ett forum och kunna säga saker där man inte döms på direkten. :)
  • Maglizz
    Zora skrev 2014-12-15 18:49:44 följande:
    Jag och min sambo hade vara varit tillsammans 3 månader när jag oplanerat blev gravid med första barnet smile1.gif Var orolig för vad mina föräldrar skulle tycka, men dom blev bara jätteglada! Iof var jag 34 då och dom tyckte väl det var på tiden att det blev barnbarn.

Vi kommer berätta i jul, är väl typ i v 6-7 då, men det kommer inte kunna döljas eftersom det ofta blir lite vin till maten och jag tackar aldrig nej till det annars. Men det känns bra att berätta tidigt. Händer det något skulle jag ändå vilja prata med mamma om det känner jag.
    Vad kul :)

Tur är så firar jag med sambons familj, och dom vet så jag kan lugnt hoppa vinet ;)

Känner också att jag egentligen vill berätta för min mamma. Jag vill ha någon att stötta mig emot, ifall saker går dåligt osv. Så kluven!
  • syskontillmitthjärta

Hej! Jag hänger med här jag också :) plussade den 8e dec och är nu i vecka 5 +2... Är andra barnet, har en dotter som fyller 3 i jan :) känns riktigt spännande! ??

• KramKolan
    Maglizz skrev 2014-12-15 20:47:48 följande:
    Ja, men hon är som hon är. Hon är dock inte bättre, hon var 15-16 när hon fick första barnet.

Jag har redan gått igenom en abort och det sa jag till min sambo "blir jag gravid, jag gör inte en till abort". Min pappa är hysterisk glad, jag har ju liksom en plan. Jämnfört med min bror som inte ens träffar sin dotter.

Mamma får väl bli besviken, men jag hoppas hon inte är trångsynt hela graviditeten. Vilken vecka bör man berätta?

Det är otroligt skönt att ha ett forum och kunna säga saker där man inte döms på direkten. :)
    Va roligt att din pappa blev så Glad! Skönt att ha i ryggen. Håller tummarna att hon förstår dig och kan ta det bra.

Jag skulle nog ändå berätta så

Fort som möjligt. Mest för att du ska få det ur huvudet och sen så hon inte råkar få veta på omvägar.

Stort lycka till!!!
  • Lilo
    syskontillmitthjärta skrev 2014-12-15 21:53:22 följande:

Hej! Jag hänger med här jag också :) plussade den 8e dec och är nu i vecka 5 +2... Är andra barnet, har en dotter som fyller 3 i jan :) känns riktigt spännande! ??

Grattis och välkommen!
  • CarolineElf

Hej hej.

Får man vara med?

Plussade häromdagen och har bf 18/8-15 :)

På 6:e försöket tog det sig äntligen :)

• Issi

Hej!

Jag hänger gärna på om det är ok! Har BF 15 aug enl sista mens. Hade ett missfall i aug i år så det tog några månader innan det tog sig igen men nu hoppas jag att lillan/en vill stanna kvar. Vet inte när vi ska berätta, i somras berättade vi tidigt för min familj och sedan blev det missfall så vi kanske väntar lite den här gången. Min lillasyster vet ju dock, hon vet allt : ) Dricker nästan aldrig något på jul ändå så det är nog inget problem, däremot den kallrökta laxen som är min stora last... :D

Känner inget än förutom lite molvärk ibland. Ngt illamående då och då men väldigt diskret. Det kom först v 7 förra gången (har en dotter som är 2 år).

Kul att följas åt! Och när det gäller att berätta för sin familj om de är skeptiska så förstår jag att det är jobbigt, samtidigt så får ni ju något nu som väger upp det typ gånger 1000000, tänk så ;)

• Minxy

Grattis och välkomna alla ni nya :)

Idag är en trött dag för mig. Känner mig helt klubbad och kan inte skaka av mig det. Sitter och halvsover vid skrivbordet.

• Elina1979

Hejsan! Hoppar in här plussade här om dagen :) och har bf 23/8 jag har 2 barn sedan tidigare 9 och 11år. Fick ett sent missfall i v.21 i juli en pojke vilket tog väldigt hårt på oss. Så är så himla lycklig nu :)

Är dundertrött och imorse kom illamåendet. Hur mår ni?

Svar på tråden Bf Augusti 2015