• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • candydarling

Hej tjejer! Hoppas jag får hoppa in här?

Är en 26 årig tjej med en son född 2012 och har nu kämpat i 1,5 år med att bli gravid med ett syskon, höll på att ge upp men Idag, äntligen, efter att precis ha påbörjat en ferilitetsutredning, har jag äntligen plussat! Starkt och tydligt plus på stickan med planerat bf 22/8 2015!

• Maglizz
    Misakio skrev 2014-12-15 12:19:02 följande:

Hej! Här är en till BF 15 augusti om jag har räknat rätt o är nu i v6 (5+2) :). Vi har gjort IVF efter 2 år av försök så detta är otroligt efterlängtat.

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller (efter att ha hemlighållit ivf för alla känns det motigt att fortsätta ljuga). Hur ska ni göra ?

Vi har berättat för alla utom min egen mamma. Dels för att hon tycker jag kastar bort mitt liv för att jag bara är 21(22 i mars) och jag och min sambo bara varit tillsammans i dryga 8 månader. Jag klurar fortfarande hur jag ska berätta för henne...

Jag anser dock att jag vill berätta för närstående så jag slipper onödiga frågor ifall MF händer... Då vet alla vad jag går igenom och jag kan få komma tillbaka i lugn och ro.

Sitt igenom och fundera hur du vill ha det, inte vad alla andra tycker :) lycka till!
  • Lilo
    candydarling skrev 2014-12-15 17:03:30 följande:

Hej tjejer! Hoppas jag får hoppa in här?

Är en 26 årig tjej med en son född 2012 och har nu kämpat i 1,5 år med att bli gravid med ett syskon, höll på att ge upp men Idag, äntligen, efter att precis ha påbörjat en ferilitetsutredning, har jag äntligen plussat! Starkt och tydligt plus på stickan med planerat bf 22/8 2015!

Grattis!!
  • KramKolan
    Maglizz skrev 2014-12-15 16:55:07 följande:
    Vi har berättat för alla utom min egen mamma. Dels för att hon tycker jag kastar bort mitt liv för att jag bara är 21(22 i mars) och jag och min sambo bara varit tillsammans i dryga 8 månader. Jag klurar fortfarande hur jag ska berätta för henne...

Jag anser dock att jag vill berätta för närstående så jag slipper onödiga frågor ifall MF händer... Då vet alla vad jag går igenom och jag kan få komma tillbaka i lugn och ro.

Sitt igenom och fundera hur du vill ha det, inte vad alla andra tycker :) lycka till!
    Äsch!! Det är DITT liv. Du är vuxen och kan ta eget ansvar och styr din egen framtid!

Min mamma blev jättebesviken när jag berättade att jag var gravid första gången. (Mina systrar är 7 och 9 år äldre och var barnlösa) Samma visa andra gången då det var tätt.

Nu har hon i princip bett om ursäkt och är otroligt stolt över våra fina barn som är väldigt väluppfostrade och duktiga! Så stå på dig och gör det för din egen skull!!!!!
  • Zora
    Maglizz skrev 2014-12-15 17:12:44 följande:

Jag och min sambo hade vara varit tillsammans 3 månader när jag oplanerat blev gravid med första barnet Var orolig för vad mina föräldrar skulle tycka, men dom blev bara jätteglada! Iof var jag 34 då och dom tyckte väl det var på tiden att det blev barnbarn.

Vi kommer berätta i jul, är väl typ i v 6-7 då, men det kommer inte kunna döljas eftersom det ofta blir lite vin till maten och jag tackar aldrig nej till det annars. Men det känns bra att berätta tidigt. Händer det något skulle jag ändå vilja prata med mamma om det känner jag.
  • Smartsak85

Hänger på här om det går bra?

Är 29 år, första barnet och har BF omkring 16 augusti. Hade ett MA i augusti och hoppas därför att denna graviditet går bättre. Ska bli spännande att ta del av era tankar och graviditeter. 

• Minxy
    Smartsak85 skrev 2014-12-15 19:02:30 följande:

Hänger på här om det går bra?

Är 29 år, första barnet och har BF omkring 16 augusti. Hade ett MA i augusti och hoppas därför att denna graviditet går bättre. Ska bli spännande att ta del av era tankar och graviditeter. 

Välkommen och grattis :)
  • Minxy

Idag har jag haft lite mer molvärk än tidigare, det känns bra att man känner NÅT!

Jag har inget illamående än och jag hoppas att jag slipper. Med första barnet mådde jag aldrig illa. Med andra barnet mådde jag illa en enda gång (och jag tror nog det snarare berodde på att jag hade tryckt i mig en sån där massiv järntablett typ 2 sekunder tidigare).

Längtar till onsdag då jag ska på hälsosamtal på MVC :)

• familjenl
    Lilo skrev 2014-12-15 16:33:13 följande:

Jag var precis lika när jag väntade 2an! Var nästan hysterisk! Jag tror också att det är fullt normalt, även om det inte blir lättare av att höra det!

Dom flesta graviditeter är så olika, så försök att låta bli att jämföra!

Skönt att höra! Tack! Jag ska försöka låta bli att jämföra. Känns skönt att jag har ett VUL på fredag så att jag kan få slappna i jul sen. :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015