Maglizz skrev 2014-12-15 17:12:44 följande:
Vi har berättat för alla utom min egen mamma. Dels för att hon tycker jag kastar bort mitt liv för att jag bara är 21(22 i mars) och jag och min sambo bara varit tillsammans i dryga 8 månader. Jag klurar fortfarande hur jag ska berätta för henne...
Jag anser dock att jag vill berätta för närstående så jag slipper onödiga frågor ifall MF händer... Då vet alla vad jag går igenom och jag kan få komma tillbaka i lugn och ro.
Sitt igenom och fundera hur du vill ha det, inte vad alla andra tycker :) lycka till!
Jag och min sambo hade vara varit tillsammans 3 månader när jag oplanerat blev gravid med första barnet

Var orolig för vad mina föräldrar skulle tycka, men dom blev bara jätteglada! Iof var jag 34 då och dom tyckte väl det var på tiden att det blev barnbarn.
Vi kommer berätta i jul, är väl typ i v 6-7 då, men det kommer inte kunna döljas eftersom det ofta blir lite vin till maten och jag tackar aldrig nej till det annars. Men det känns bra att berätta tidigt. Händer det något skulle jag ändå vilja prata med mamma om det känner jag.