• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Alltså, jag VET att det är galet tidigt, jag är ju för Guds skull bara i v.5 än! Men likt förbannat så kan jag inte låta bli att pyssla och greja inför bebisens ankomst...

Har sytt ett babynest, håller på att virka en filt, har köpt 2 pyjamaser i stl 50, tar fram de gamla stickade koftorna som min svärmor gjorde åt min man när han var liten osv osv.

Jag var lika galen och "före min tid" med barn 1 och 2, så jag får väl bara acceptera att jag är en sån som blir manisk :P

• höstjejen
    Efter ett tags kämpande så har jag nu kanske lyckats (!?) Idag är mensen 4 dagar försenad, och jag vågar inte riktigt testa än, Men har bestämt att köpa ett test i morgon, Borde jag vänta några dagar till?  Jag är så otroligt trött, sover, men är lika trött endå, En molande värk i magen har funnits sen 1 vecka innan bim och det kommer och går, varar inte länge, men den kommer och kan känna den mer nu, ont i ryggen och kan svettas som en liten gris och sen helt plösligt bli som vanligt, ( pms symptom? ) Har de senaste nätterna vaknat mitt i natten av att jag har ont i brösten och kan bara inte somna om, vilket aldrig brukar hända ) Magen känns svullen, speciellt på eftermiddagen/kvällen och bröstvårtorna är svullna med jämna mellanrum, Känner att jag måste gå på toan mer nu, I morgon ska jag testa! Hoppas så att det finns en liten guldklimp i magen <3 
  • Lindaaa12345

Plussade för 3 veckor sen. Oplanerad graviditet.

Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

Bm sa att jag MAX är i 6+4 om fostret är okej.

Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

Så håll alla tummar och tår för att nåt inte är fel :)

• Minxy
    Lindaaa12345 skrev 2014-12-14 16:07:02 följande:

Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

Håller tummarna!
  • Lilo
    höstjejen skrev 2014-12-14 15:53:05 följande:

Efter ett tags kämpande så har jag nu kanske lyckats (!?) Idag är mensen 4 dagar försenad, och jag vågar inte riktigt testa än, Men har bestämt att köpa ett test i morgon, Borde jag vänta några dagar till?  Jag är så otroligt trött, sover, men är lika trött endå, En molande värk i magen har funnits sen 1 vecka innan bim och det kommer och går, varar inte länge, men den kommer och kan känna den mer nu, ont i ryggen och kan svettas som en liten gris och sen helt plösligt bli som vanligt, ( pms symptom? ) Har de senaste nätterna vaknat mitt i natten av att jag har ont i brösten och kan bara inte somna om, vilket aldrig brukar hända ) Magen känns svullen, speciellt på eftermiddagen/kvällen och bröstvårtorna är svullna med jämna mellanrum, Känner att jag måste gå på toan mer nu, I morgon ska jag testa! Hoppas så att det finns en liten guldklimp i magen <3 

Testa!!! Låter ju sannerligen som tydliga symptom på graviditet!
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-14 15:49:52 följande:

Alltså, jag VET att det är galet tidigt, jag är ju för Guds skull bara i v.5 än! Men likt förbannat så kan jag inte låta bli att pyssla och greja inför bebisens ankomst...

Har sytt ett babynest, håller på att virka en filt, har köpt 2 pyjamaser i stl 50, tar fram de gamla stickade koftorna som min svärmor gjorde åt min man när han var liten osv osv.

Jag var lika galen och "före min tid" med barn 1 och 2, så jag får väl bara acceptera att jag är en sån som blir manisk :P

Gud så underbart att höra!!

Jag skulle vilja, men har lyckats hejda mig ännu : -P
  • Lilo
    Lindaaa12345 skrev 2014-12-14 16:07:02 följande:

Håller tummarna för dig!! ?
  • isaswe

Har ni några knep mot illamående? Är gravid i v 5 och har lätt illamående blandat ihop med sura uppstötningar... Mysigt, jag vet :)

Hade precis likadant förra gången (abort). Det kom alltid efter lunch och då hjälpte bara sura gröna äpplen haha.

Så alla tips, tricks, knep och förslag mottages :)

• Ilselin

Imorgon går jag in i vecka 9! Det känns helt underbart men jag är illamående som bara den och spyr hela förmiddagarna Obestämd Jag har testat kex mm direkt på morgonen och att ständigt äta små mellanmål, men det hjälper inte riktigt. Så tips mottages gärna! 

Svar på tråden Bf Augusti 2015