• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Bio

Ska försöka gå med i fb-gruppen också, mina initialer är MF

• Minxy
    Bio skrev 2014-12-14 09:43:21 följande:

Hej! Oj vilken aktiv grupp, jag har letat efter en augustigrupp men inte hittat den här tidigare! :) Jag har bf ca 20:e augusti, har en blivande storebror (förhoppningsvis, om allt går bra) här hemma på 1,5 år också.

Grattis och välkommen! Lite längre upp i ett tidigare inlägg tror jag du hittar länken till vår BF-tråd :)
  • Minxy
    Lilo skrev 2014-12-14 09:34:18 följande:
    Haha! smile2.gif  

Jamen, så känns det för mig också!
    Symptomen är så "svaga" så dom inte räknas. 
    Det lockar inte ens att ringa och boka tid för inskrivning. 
    Så jag tror att jag tar det efter min semester i Januari nångång...
    Allt känns bara....overkligt! 

Endast mensen som inte kom som det "skulle". Annars är det som vanligt. smile1.gif
    Jag ringde tidigare i veckan och bokade en tid hos min privata bm någon gång i januari.

Ringde till vanliga mvc i förrgår också och dom välkomnade mig på ett första hälsosamtal redan nästa vecka på onsdag! Känns galet tidigt, jag kommer bara vara i v. 5 (4+6) då, men jag går väl dit och säger hej iallafall.

Jag har berättat för min mamma eftersom hon fyller 70 nästa år och hela familjen ska resa utomlands tillsammans. Hon tänkte vi skulle åka i augusti, men det känns inte så lockande när jag har BF 19 augusti....

Så nu är det bestämt att resan blir i juni istället :)
  • Minxy
    Lilla Grodan och Älgen skrev 2014-12-14 09:42:09 följande:

Kan vara smart att boka tid till Mvc ganska omgående. Då kan man ju be om en tid längre fram om man vill... Jag ringde den 8/12 och fick tid för inskrivning den 8/1 och daterings ul den 13/1 och det var de absolut första tiderna de kunde få fram... Väntar man så kanske det är lång väntetid med så att man inte hinner göra kub-test om man vill göra det... Har för mig att det görs i v.12-14?

Här i mitt län erbjuds bara kub för de över 35, så jag får inte ta ställning till om jag vill ha det :/
  • Zora
    Minxy skrev 2014-12-14 10:08:26 följande:
    Här i mitt län erbjuds bara kub för de över 35, så jag får inte ta ställning till om jag vill ha det :/
    Här är det också 35 som gräns. Men med första barnet var jag 34 (skulle fylka 35 innan hon kom) och ville gärna göra kub iallafall, så då gjorde jag det privat. Har dock för mig att det kostade närmare 2000:- + resa.
  • Minxy
    Zora skrev 2014-12-14 10:14:15 följande:
    Här är det också 35 som gräns. Men med första barnet var jag 34 (skulle fylka 35 innan hon kom) och ville gärna göra kub iallafall, så då gjorde jag det privat. Har dock för mig att det kostade närmare 2000:- + resa.
    Hur säkert är kub egentligen? *nyfiken*
  • Zora
    Minxy skrev 2014-12-14 10:39:03 följande:
    Hur säkert är kub egentligen? *nyfiken*
    Man får inget definitivt svar, utan en sannolikhet. T.ex. 1:5000. Har för mig att om man har lägre än 1:200 så erbjuds man moderkaksprov alt fostervattenprov, men är inte helt säker på just den siffran. Något definitivt svar får kan alltså inte.
  • Minxy
    Zora skrev 2014-12-14 11:03:58 följande:
    Man får inget definitivt svar, utan en sannolikhet. T.ex. 1:5000. Har för mig att om man har lägre än 1:200 så erbjuds man moderkaksprov alt fostervattenprov, men är inte helt säker på just den siffran. Något definitivt svar får kan alltså inte.
    Aha. Vad svårt om man får ett"dåligt" värde. Att göra ett moderkaksprov eller fostervattensprov är ju riskfyllt :(

Kanske lika bra att inte veta..
Svar på tråden Bf Augusti 2015