• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Fwoida
    Ilselin skrev 2014-12-14 22:56:49 följande:

Imorgon går jag in i vecka 9! Det känns helt underbart men jag är illamående som bara den och spyr hela förmiddagarna Obestämd Jag har testat kex mm direkt på morgonen och att ständigt äta små mellanmål, men det hjälper inte riktigt. Så tips mottages gärna! 

Köp åksjuketabletter :) det funkar för mig :)
  • Minxy

"Trevligt" med graviditetshormoner.

Inatt drömde min 5-åriga dotter en mardröm. Medan jag tröstade henne satt jag bedrövad och tänkte: herregud....ska jag, som inte ens kan rädda mina barn i drömmer, verkligen skaffa ett tredje barn?!

• Dalatös

Hej på Er, ser att några är oroliga för hur jobbet ska mottaga den roliga nyheten. Jag har själv varit arbetsgivare och chef i flera år och jag tror faktiskt många oroar sig i onödan. Anställer man en man eller kvinna i fertil ålder så är det sådant som händer. Det vet alla arbetgivare om och det har de redan tagit ställning till under rekryteringsprocessen. Visst det finns vissa arbetsgivare som till och med frågar på en intervju hur familjesituationen ser ut, men vill Ni ens ha dem som arbetsgivare? Hade Ni redan fått Era barn så hade det tillkommit en del VAB dagar, hade Ni väntat ett par år, så vet Ni inte alls hur situationen på företaget ser ut, det kan vara på nedgång och Ert kompetensbortfall kan vara mycket mer olägligt än vad det är nu o.s.v. 
    GLÄDS! Fira jobbet och bebben och njut av att ha både ett pyre och jobb ;)

• Fwoida

Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(

• Minxy
    Fwoida skrev 2014-12-15 11:19:06 följande:

Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(

Vet inte, men jag är ändå rätt säker på att symptom kan komma och gå. Vet att vissa veckor kallas "spökveckor" eftersom många blir av med alla sina symptom då.

Ring bm och fråga om du är orolig! :)
  • KramKolan
    Fwoida skrev 2014-12-15 11:19:06 följande:

Jag hade en dag för nån vecka sen när alla symptom var som bortblåsta. Blev jätteorolig, men nästa dag var alla tillbaka som vanligt. Så det kommer! Håll ut!!!
  • Fwoida
    KramKolan skrev 2014-12-15 11:39:48 följande:
    Jag hade en dag för nån vecka sen när alla symptom var som bortblåsta. Blev jätteorolig, men nästa dag var alla tillbaka som vanligt. Så det kommer! Håll ut!!! smile1.gif
    Hoppas verkligen det! Åh vad jag vill göra VUL nu med en gång
  • Grodanboll83

Funderar och är orolig för exakt samma. Har tidigare haft molande värk i magen ( känns ngt) men det har upphört nästa helt. Knappt känt ngt på tre dagar! Däremot så ömmar brösten fortfarande..

Är jätteorolig att det dött därinne???

• Lilo

Jag var likadan min förra graviditet. Var nästan hysterisk och övertygad om att bebisen hade dött.

Blev dock lugn efter första hjärtljuden, men de är ju tyvärr ganska länge dit.

Just nu känner jag mig ganska cool, men vi får se när det vänder

Bokade nyss tid till bvc i januari. Och första UL! 26 januari. Bara 15 evigheter dit ju!

Svar på tråden Bf Augusti 2015