• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    familjenl skrev 2014-12-18 18:49:11 följande:

Oj.. 7-8 kilo. Vilken lyx! :) Själv gick man upp 27 kg med första. :P hoppas inte det blir riktigt lika mycket denna gång. Men jag samlade på mig mycket vätska så det är väl risk att jag gör det nu med.

Ja det är ju mycket vätska för vissa där mot slutet. Undra om man kan motverka det på nåt vis? *funderar*

Kanske dra ner på salt och se till att hinka litervis med vatten? Äh jag vet inte...hoppas du slipper det den här gången! :)
  • CarolineElf
    Minxy skrev 2014-12-18 18:18:17 följande:
    Samma här, bara lite molvärk de senaste dagarna + ömma bröst. Har börjat bli väldigt hungrig också...

Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 7 respektive 8 kg och de flesta ramlade på mig under den första trimestern....brukar se ut som om jag ätit tolv liter glass om dagen innan den riktiga bebismagen kommer. Jag antar att det beror på att jag har sluppit illamåendet...då är det ju inget som hindrar en från att äta äta och äta :P
    Oj bara 7 kg? Då kan du inte vart stor väl? :) jag gick upp ca 12 kg totalt under bägge graviditeterna så ska bli spännande och se hur stor magen är denna gången:) hungrig har jag börjat bli mer också och även kissenödig haha. Blir ju fler och fler symtom när man väl börjar tänka på det;) har du berättat ännu att du är gravid eller håller du det hemligt?
  • Minxy
    CarolineElf skrev 2014-12-18 19:16:14 följande:
    Oj bara 7 kg? Då kan du inte vart stor väl? :) jag gick upp ca 12 kg totalt under bägge graviditeterna så ska bli spännande och se hur stor magen är denna gången:) hungrig har jag börjat bli mer också och även kissenödig haha. Blir ju fler och fler symtom när man väl börjar tänka på det;) har du berättat ännu att du är gravid eller håller du det hemligt?
    Hade bara en gigantisk mage som stod rätt ut, syntes inte ett smack bakifrån *s*

Vi har berättat för mamma och dessutom en par som vi umgås med. Dom väntar också barn och ska ha i mars :)

Ni då?
  • CarolineElf
    Minxy skrev 2014-12-18 19:19:38 följande:
    Hade bara en gigantisk mage som stod rätt ut, syntes inte ett smack bakifrån *s*

Vi har berättat för mamma och dessutom en par som vi umgås med. Dom väntar också barn och ska ha i mars :)

Ni då?
    Okej :) Vad roligt att ha ett par vänner som väntar bebis samtidigt :)
    Nej vi vill gärna vänta tills UL som ska göras 28/1-15 och därefter berätta för alla. Ska då vara i v.11-12 :)
  • Minxy
    CarolineElf skrev 2014-12-18 19:48:24 följande:
    Okej :) Vad roligt att ha ett par vänner som väntar bebis samtidigt :)
    Nej vi vill gärna vänta tills UL som ska göras 28/1-15 och därefter berätta för alla. Ska då vara i v.11-12 :)
    Ja det låter som en vettig idé.

När jag är i vecka 9 ska jag till min privata bm. Hon gör ibland VUL, så med lite tur får vi se något då :)
  • Lilo
    wifetobe skrev 2014-12-18 15:54:20 följande:

Grattis till er alla!!

Jag har 24 år, bor i Sthlm och har nyss plussat! Det var planerat men trodde aldrig att det skulle gå så fort! BF är den 17 augusti och är alltså i vecka 6 (5+2). Helt överlycklig. Jag har i stort sett inga graviditetssymptom än förutom lite molande mensvärk till och från samt att jag två nätter har vaknat upp av att det värker. Det är nästan så jag längtar efter lite illamående ;)

Eftersom vi åker till Thailand snart i 3 veckor blir första besöket hos barnmorskan 22 januari. HUR ska man klara vänta?? Räknar ned varje dag. 

Grattis!

Jag ska också dit i 3 veckor snart!!

När far du? Och vart?
  • CarolineElf
    Minxy skrev 2014-12-18 19:52:11 följande:
    Ja det låter som en vettig idé.

När jag är i vecka 9 ska jag till min privata bm. Hon gör ibland VUL, så med lite tur får vi se något då :)
    Vad roligt att se redan då:) jag fick välja om jag ville göra ett vul eller ul och jag tänkte att det var bättre att vänta tills ul så man kan se bättre:) sedan gör man ju rutinultraljudet i v.18-19

Ska ni ta reda på kön?
  • Minxy
    CarolineElf skrev 2014-12-18 20:56:18 följande:
    Vad roligt att se redan då:) jag fick välja om jag ville göra ett vul eller ul och jag tänkte att det var bättre att vänta tills ul så man kan se bättre:) sedan gör man ju rutinultraljudet i v.18-19

Ska ni ta reda på kön?
    Nej, den här gången tänkte vi att vi inte ska ta reda på könet! :)

Vi tog reda på det både vid första och andra graviditeten, så det ska bli extra spännande att inte ta reda på det :)
  • sjl89

Jag måste bara fråga, är det någon mer som känner sig känsligare än vanligt? Jag gråter för allt känns det som!

• sjl89

Jag måste bara fråga, är det någon mer som känner sig känsligare än vanligt? Jag gråter för allt känns det som!

Svar på tråden Bf Augusti 2015