• Moelme

Bf Augusti 2015

En fjärde på G

Har tre döttrar födda 01, 03 och 06. den yngsta blir snart 9 år. Känns helt otroligt, trodde inte jag skulle få vara med om denna resa igen

Bf är den 6 augusti, är alltså i vecka 6+3.

Är just nu väldigt orolig, väntar på att min läkare från hematologen ska ringa. Jag gjorde en kontraströntgen av hals, brösten och buk när jag va i vecka 4 (visste inte att jag var gravid). Är såklart orolig över om strålningen kan ha påverkat fostret på något sätt.

Men vi håller tummarna att allt är bra och att jag får hänga här med er tills det är dags för Bf.

• Moelme
    familjenl skrev 2014-12-15 16:10:18 följande:

En fråga till er som har barn sen innan: Skiljer sig era graviditeter åt? Har ni samma eller andra symtom? Svagare eller starkare?

Jag är gravid med andra barnet och oroar mig så mycket mer denna gång. Nu jämför jag liksom med förra graviditeten och blir orolig när jag inte känner samma (eller lika tydliga) symtom. Förra gången började t.ex. brösten att spänna strax efter bim men den här gången känner jag inget i brösten..

Vill så gärna känna mer!!! :(

Mina tre första grav va rätt lika, illamående huvudvärk, trött m.m.

Denna gång mådde jag bara illa någon vecka, men däremot har jag fruktansvärt ont i brösten.

Jag hoppas att illamåendet inte kommer tillbaka
  • Moelme

Äntligen kan jag andas ut, min läkare ringde igår och meddelade att jag inte behöver vara orolig för att fostret tagit skada av strålningen i början av grav. Och om det har tagit skada så brukar kroppen ta hand om det själv. Jag behöver alltså inte ta något jobbigt beslut om att avbryta grav. Jag är så lycklig! Nu känns det som att man kan glädjas på riktigt av att vänta ett till underverk!

• Moelme

Har tre tjejer sen innan och mådde fruktansvärt dåligt, denna gång har jag än så länge bara mått dåligt en vecka och det va i början. Är nu i vecka 9. Så det verkar var väldigt olika

• Moelme
    Kattflickan skrev 2015-01-01 20:53:18 följande:

Hejsan! Jag är gravid i vecka 8+6, går alltså in i vecka 10 imorgon! Detta är mitt andra barn och jag har varit så distraherad av henne att jag glömt kolla gravidtrådarna på FL!

Jag har gjort IVF, och då brukar man göra tidigt VUL, så förra måndagen fick vi se ett litet pyre i rätt storlek med ett hjärta som slog!

Jag har varit lite orolig över att denna graviditet inte alls känts som den förra. Jag har bara mått vagt illa ett par gånger den här gången och förra graviditeten var jag åksjuk i över en månad. Dessutom luktar inte kaffe så illa och jag kan äta fisk. Hoppas allt är bra ändå och att den här graviditeten bara är annorlunda men att det ändå går bra. Beräknat BF är 6 augusti men jag tror barnet kommer i juli.

Kul, jag går också in i vecka 10 imorgon Men precis som dig så tror jag att bebis kommer i juli, har tre barn innan som är födda 36+0, 34+6 och 35+0. Men jag hoppas såklart att jag får gå hela vägen denna gång
  • Moelme

Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag

Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.

Svar på tråden Bf Augusti 2015