• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:41:58 följande:

Jag vet inte om jag kommer kunna göra så emot honom. Han har varit tydlig med att han inte vill ha någon med mig eller barnet att göra. Nog för att det kanske är helt fel av mig att behålla barnet mot hans vilja, men tvinga honom betala underhåll känns fel det också :-/

Men snälla rara, tänk efter vilken sits han har satt DIG i!?

HAN är medansvarig till att du är gravid, men kastar ut dig, säger upp kontakten med dig (nu när du behöver som mest stöd), vill inte kännas vid att han ska bli pappa och hotar dig med "diverse saker", sina släktingar o allt vad det var (hederskultur?). O du sitter o säger att du tycker inte att du "kan göra så mot honom". Hör du inte själv hur det låter?!!

Börjar genast fundera om du egentligen är mogen att ha barn........du verkar fortfarande vara en liten flicka bara.
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:45:16 följande:

Vad kallar man det när en man gör en kvinna gravid när man är över 20 då? För det är väl mannen som gör kvinnan gravid? Eller har jag missuppfattat det?

Snälla, säg att du skojar?? nää det är storken.. förlåt men det är en urbota dum fråga ts, tänk lite är du snäll.... varför lägger du allt ansvar på killen för, våldtog han dig eller? Tvinga han av dig kläderna oxå? Hade du ingen egen talan under akten?  Om så ej är fallet här ts så var ni TVÅ om o ha sex o blir man gravid så är det ett beslut som BÅDA SKA komma överens om..vill den ena partnern ej ha barn (som han faktiskt var tydlig med i detta fallet) så tvingar man inte på nån ett barn.. hur hade du känt om du skulle bli tvingad o betala för nått i 18 år? Även om han aldrig knyter sig an barnet kan saker inträffa så han blir tvungen, barnet kanske behöver blod... va gör du då? (bara ett exempel nu) tänk på konsekvenserna istället, både för dig själv o även för honom..
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:06:00 följande:
    Men snälla rara, tänk efter vilken sits han har satt DIG i!?

HAN är medansvarig till att du är gravid, men kastar ut dig, säger upp kontakten med dig (nu när du behöver som mest stöd), vill inte kännas vid att han ska bli pappa och hotar dig med "diverse saker", sina släktingar o allt vad det var (hederskultur?). O du sitter o säger att du tycker inte att du "kan göra så mot honom". Hör du inte själv hur det låter?!!

Börjar genast fundera om du egentligen är mogen att ha barn........du verkar fortfarande vara en liten flicka bara.

Men att jag känner mig som en skurk som behåller barnet mot hans vilja och sen ska ha pengar av honom varje månad har väl inget att göra om jag är mogen nog att bli mamma?

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:09:17 följande:
    Snälla, säg att du skojar?? nää det är storken.. förlåt men det är en urbota dum fråga ts, tänk lite är du snäll.... varför lägger du allt ansvar på killen för, våldtog han dig eller? Tvinga han av dig kläderna oxå? Hade du ingen egen talan under akten?  Om så ej är fallet här ts så var ni TVÅ om o ha sex o blir man gravid så är det ett beslut som BÅDA SKA komma överens om..vill den ena partnern ej ha barn (som han faktiskt var tydlig med i detta fallet) så tvingar man inte på nån ett barn.. hur hade du känt om du skulle bli tvingad o betala för nått i 18 år? Även om han aldrig knyter sig an barnet kan saker inträffa så han blir tvungen, barnet kanske behöver blod... va gör du då? (bara ett exempel nu) tänk på konsekvenserna istället, både för dig själv o även för honom..

Dum fråga? Då var det med andra ord ganska dumt av dig att skriva ""Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???"

Om det nu är så att vi var två om saken och att ett beslut båda ska ta som du skriver, varför tycker du att det är så självklart att jag skall göra abort?

Varför sitter du och försöker dumförklara mig bara för att jag inte tycker som du?

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:09:17 följande:
    Och givetvis var jag väldigt ironisk i min fråga, men det kanske du inte uppfattade...
  • Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 20:09:20 följande:

Men att jag känner mig som en skurk som behåller barnet mot hans vilja och sen ska ha pengar av honom varje månad har väl inget att göra om jag är mogen nog att bli mamma?

Du tycks glömma? att han i högsta grad medverkat till att du (ni båda) blivit gravid 3 gånger, han har ingen av gångerna behövt ta smällarna eftersom det är du som gått igenom aborterna rent fysiskt.

Tycker inte du att han borde känna sig som en skurk som har gjort det här mot dig då?

Vad jag menar är att om du inte vågar ta striden för ditt barn om underhåll från pappan, om du inte vågar (eller vill) ta för dig o kämpa för ditt barn kanske du inte är mogen för verkligheten IRL.

Hur kommer det sig att du var beroende av honom ekonomiskt förresten, bor i hans lägenhet o ingen inkomst?
    molly50 skrev 2014-09-04 19:50:26 följande:
    Å andra sidan så har TS sagt till sin kille att hon inte ville göra en abort till om hon skulle bli gravid igen. Så han visste vad som gällde.
    Så om han absolut inte ville ha barn så borde han kanske ha haft dubbla kondomer eller avstått från vaginalt sex.
    Liksom henne själv :-P, det är bådas ansvar o ha sex ju  såvida det ej var våldtäckt
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 20:13:20 följande:

Dum fråga? Då var det med andra ord ganska dumt av dig att skriva ""Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???"

Om det nu är så att vi var två om saken och att ett beslut båda ska ta som du skriver, varför tycker du att det är så självklart att jag skall göra abort?

Varför sitter du och försöker dumförklara mig bara för att jag inte tycker som du?

De handlar inte om vad jag tycker de handlar om barnets trygghet och välfärd i livet! Han ville ju inte ha barn enligt dig själv.. o det är en självklarhet med abort eftersom han inte ville ha barn, förstår du inte alls? O tycker du detta är ironiskt så ber jag dig att växa upp, det är ingen leksak vi pratar om!
  • Anonym (ledsen)

Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:20:32 följande:
    Du tycks glömma? att han i högsta grad medverkat till att du (ni båda) blivit gravid 3 gånger, han har ingen av gångerna behövt ta smällarna eftersom det är du som gått igenom aborterna rent fysiskt.

Tycker inte du att han borde känna sig som en skurk som har gjort det här mot dig då?

Vad jag menar är att om du inte vågar ta striden för ditt barn om underhåll från pappan, om du inte vågar (eller vill) ta för dig o kämpa för ditt barn kanske du inte är mogen för verkligheten IRL.

Hur kommer det sig att du var beroende av honom ekonomiskt förresten, bor i hans lägenhet o ingen inkomst?

Inkomst har jag, även om det inte är lika mycket som en lön. Jag har tidigare haft jobb där jag har kunnat spara en rejäl slant. Så beroende av honom ekonomiskt har jag inte varit. Vi bodde i hans lägenhet för att vi sparat pengar så att vi i framtiden kanske skulle kunna köpa hus tillsammans.

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:25:57 följande:
    De handlar inte om vad jag tycker de handlar om barnets trygghet och välfärd i livet! Han ville ju inte ha barn enligt dig själv.. o det är en självklarhet med abort eftersom han inte ville ha barn, förstår du inte alls? O tycker du detta är ironiskt så ber jag dig att växa upp, det är ingen leksak vi pratar om!

Har jag sagt att jag tycker situationen är ironisk? Nej.

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???" Du däremot verkar ganska road av detta.

Han vill inte ha barn. Jag vill ha barn. Varför är det en självklarhet med abort?

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet