Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:00:40 följande:
Att jag skall bo i en stuga på pappas mark är inte för att jag inte vågar be om hjälp. Stugan har eget badrum kök och tvättstuga och ligger på 89kvm, jag bor hellre där än i en lägenhet. Som jag känner nu i alla fall.
Tror nog inte jag får någon hjälp från soc då jag har för mycket pengar sparat. Men jag kommer såklart att ta all hjälp jag kommer få och som jag kommer behöva.
Allt är väldigt färskt och det kanske får mig att framstå som en liten flicka, men jag har inte riktigt hunnit landa i allt ännu.
Oavsett hur mycket du har sparat så kostar det ju iaf inget att FRÅGA soc om bostads- eller annan hjälp.
Många, många kvinnor får hjälp med underhåll av FK idag, du är absolut inte ensam om det. Just för att mamman (el pappan) ska få slippa konflikterna o diskussionerna varje månad. Om jag vore du skulle jag iaf höra mig för som sagt var. Dom (Familjerätten el liknande) drar en summa från mannens konto månatligen, som förs över till dig automatiskt.
Förstår att detta är färskt o chockartat för dig, men på nåt sätt tror jag du kände på dig att han inte var nån bra kille. Jag menar, det stod i ts att ni aldrig pratade om aborterna, hade han varit schysst hade han pysslat om o varit omtänksam mot dig efter dom.