• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • nevermind

Gör abort och dumpa honom. Eller behåll och dumpa honom, men då får du klara dig själv. Och förklara för barnet varför h*n inte har nån pappa.

• Anonym
    Meei skrev 2014-09-04 17:39:25 följande:
    Han trodde ju dom skyddade sig? Ni tjejer verkar inte förstå pressen och stressen ni sätter på killar. Okej om man körde oskyddat, då förstår jag att man kan skylla på killen med, men nu? Han gjorde sin del och är ju bara elakt att behålla det.

Har själv barn och vet hur mycket tid och kraft det tar. Att behöva göra det mot sin vilja eller själv skulle jag aldrig vilja göra. Både för mitt och barnets skull.
    Samlag kan ALLTID leda till graviditet trots preventivmedel.Inget är mig veterligt hundraprocentigt och man kan heller inte lita på "säkra perioder".

Är det elakt att behålla barnet , att inte döda fostret för att pappan vill det????? Jag ser det som livsbejakande gentemot den som är allra svagast och saknar egen röst i detta-nämligen fostret,att ge det en chans, och framtiden är dessutom inte alls ödesbestämd. Den kan alltid påverkas av våra val. Hoppas TS kan få stöd av andra som älskar henne.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:19:44 följande:

Jag kommer acceptera från dag 1 att han inte vill ha någon kontakt. Varför skulle jag ringa honom ca 10 år senare och vilja dela på ridkostnaderna?

Ditt inlägg säger mer om dig än vad det gör om mig...

Du har inga barn, du vet inte hur mycket du kommer att känna för det barnet som föds. Du hade gladeligen kunnat sätta ett baseball trä i huvudet på den som är elak mot ditt barn.
    Så Nej! jag tror inte på att du kommer att stillatigande se på när han kommer med sina älskade barn på stan, eller när ditt barn kommer hem och berättar att hans barn stilat runt på skolan med senaste iphonen, och berättar om resan som hela deras familj varit på osv.

Visst finns det undantag, så det återstår i så fall att se om du tillhör dem.
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 09:28:12 följande:
    Jag har en tid till en kurator på kvinnomottagningen här där vi bor på tisdag.

Självklart kommer jag inte att räkna med honom om jag nu väljer att behålla barnet.

Vi funderade på andra alternativ än kondom, självklart. Men jag kan inte använta p-piller eller p-sprutor. Kopparspiral var en tanke men jag vågade inte riktigt.

Det är ju en hemsk situation, åt båda hållen.
    Men jag fattar inte varför han bara drar? Det är ju inte mitt fel att jag blivit gravid?
    Det är bådas fel son inte valde fler möjligheter till skydd och vil inte den ena ha barn så får man ju se till att de inte heller o innebär de då att det inte finns nått nä men då får man skita i o ha sex till BÅDA är överens IFALL detta skulle hända. dessutom har du lyckats bli gravid o sen abort flera ggr, alltså, borde man ha tänkt sig för jävligt noga INNAN ni/du hamnade här!!

Enligt mig bör du göra abort, att tvinga nån bli förälder e lika illa oavsett vem av er det e, vill han inte ha barn så vill han inte, tvinga honom inte till detta o försök sätt dig i hans situation om nån hade tvingat dig till nått...än så länge e ni båda unga, man är TVÅ om att skaffa barn!!
  • Anonym (ledsen)
    Ess skrev 2014-09-04 19:14:10 följande:
    Du har inga barn, du vet inte hur mycket du kommer att känna för det barnet som föds. Du hade gladeligen kunnat sätta ett baseball trä i huvudet på den som är elak mot ditt barn.
    Så Nej! jag tror inte på att du kommer att stillatigande se på när han kommer med sina älskade barn på stan, eller när ditt barn kommer hem och berättar att hans barn stilat runt på skolan med senaste iphonen, och berättar om resan som hela deras familj varit på osv.

Har vi bestämt att vi inte ska ha kontakt så kommer vi inte att ha det helt plötsligt när barnet börjar skolan. Sen kommer det såklart att vara tufft! Han kanske ändrar sig och vill ha kontakt, vilket hade varit toppen. Men jag kommer inte att trakassera honom, ringa eller något om det är vad vi kommit överens om. En iphone kan väl jag köpa likaväl som pappan?

Sen förstår jag att man gör ALLT för sina barn.

• Anonym (ll)
    Ess skrev 2014-09-04 19:14:10 följande:

Du vet att det finns en annan verklighet än din...? Det finns fullt funktionsdugliga föräldrar som inte lever ihop, men har ett gott samarbete ändå.
  • Ess
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 19:24:57 följande:
    Du vet att det finns en annan verklighet än din...? Det finns fullt funktionsdugliga föräldrar som inte lever ihop, men har ett gott samarbete ändå.
    Tror du på det själv?
    Pappan har klart uttryckt att han inte vill ha barnet. Hans samarbete kommer att bestå i att ovilligt betala till fk varje månad.
  • Randig

Ditt ex verkar vara ett riktigt rikspucko, lika bra du slipper han. Vill du behålla så gör du det! han vet inte vad han går miste om och han hade lika mycket ansvar i själva barnskapandet som du.

lycka till!

• Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 19:23:28 följande:
    Det är bådas fel son inte valde fler möjligheter till skydd och vil inte den ena ha barn så får man ju se till att de inte heller o innebär de då att det inte finns nått nä men då får man skita i o ha sex till BÅDA är överens IFALL detta skulle hända. dessutom har du lyckats bli gravid o sen abort flera ggr, alltså, borde man ha tänkt sig för jävligt noga INNAN ni/du hamnade här!!

Enligt mig bör du göra abort, att tvinga nån bli förälder e lika illa oavsett vem av er det e, vill han inte ha barn så vill han inte, tvinga honom inte till detta o försök sätt dig i hans situation om nån hade tvingat dig till nått...än så länge e ni båda unga, man är TVÅ om att skaffa barn!!
    Hur man än ser på det blir någon tvingad till något den ena inte vill. Ts vill inte göra abort men ska bli tvingad till det för att hennes kille inte vill ha barn?

Det går att ha sex utan att ha vaginalt samlag
  • Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:58:02 följande:

Min pappa och hans fru har precis köpt ett hus med två stugor till. Jag kommer nog att prata med dom i morgon och fråga om jag kan få hyra ena stugan för en billig peng. Gravid eller inte så måste jag ha ett boende.

Ekonomiskt vet jag inte riktigt, jag har en del sparade pengar som räcker till allt man behöver (vagn, säng kläder boende etc.).

Jag har inte kollat upp hur mycket man får som arbetslös i föräldrapeng ännu, men så vitt jag förstått är det inte super mycket.

Men igen, kommer du försöka se till att han tar sitt ansvar ekonomiskt? Du vet, han är skyldig betala ut underhåll för barnet varje månad, fram tills barnet fyller 18. Kontakta Familjerätten (el soc) o be om info om detta.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet