• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Stackars kille...) skrev 2014-09-04 17:04:52 följande:

Nej det är inte horribelt att lägga det på dig. Det har ju varit dina val. Han har inte haft något val annat änatt skydda sig. 

Du gjorde abort fösrta gångerna = ditt val. Mycket jobbigt val helt klart. men ditt val.

Du valde att älta aborterna = ditt val. Jo, man kan kontrollera sina tankar. 

Du försöker få det att se ut som om du varit tvungen, för att han krävde det = ditt val.

Hela tiden var det ditt val. 

Fast du verkar ha väldigt lätt att bli gravid. Där är det faktiskt synd om dig. 

Men jag pratar om denna situation. Jag tycker att det är horribelt att lägga all skuld på mig när vi varit två om sex.

Aborterna var mitt val, men dom var för hans skull. Jag menar inte att klandra honom för mitt beslut till två aborter. Jag utgår i från att du gjort abort tidigare eftersom du verkar veta hur det känns. Och jag är glad för din skull att du tagit lättsamt på det, det önskar jag såklart att jag också kunde.
  • Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 17:06:37 följande:
    Han har kunnat sterilisera sig, eller iaf nu kontaktat sjukvården för att få det gjort. Det är det ansvarsfulla sättet om man inte vill ha barn.
    Han vill kanske ha barn om 10 år?
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:11:38 följande:
    Men jag pratar om denna situation. Jag tycker att det är horribelt att lägga all skuld på mig när vi varit två om sex.

Aborterna var mitt val, men dom var för hans skull. Jag menar inte att klandra honom för mitt beslut till två aborter. Jag utgår i från att du gjort abort tidigare eftersom du verkar veta hur det känns. Och jag är glad för din skull att du tagit lättsamt på det, det önskar jag såklart att jag också kunde.
    Vad exakt vill du han ska göra? Ingen lägger skuld på dig. Men fakta är att du är den enda som har ett val, du är den med makten.
    Alla gånger du har haft sex i ditt liv så har du velat bli gravid?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 17:11:22 följande:

Men det är ju dina val? Bara du kunde besluta om abort. om du nu kommer och säger att du gjorde dem enbart för hans skull, då får du faktiskt skylla dig själv.  Jag säger inte att du får skylla dig själv som gjort två aborter.

Men vad ska han göra??? HAN kan inte genomgå en abort? Han gjorde det han kunde för att skydda sig/er.

Du har ansvar över din kropp och de beslut du tar över den och ditt liv. Har han hotat dig vid aborterna så ska du polisanmäla honom, och då borde du inte ha stannat.

Men jag skyller inte honom för aborterna jag gjorde? Bara för att jag säger att jag gjorde dom för hans skull betyder det inte att jag skyller dom på honom... Det var absolut mitt beslut och ingen annans.
  • Ess
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 16:51:04 följande:
    Han är 25...?? Han kanske tycker att det är alldeles för ungt? Han kanske inte tycker att ts är en bra blivande förälder? Men du tycker att om man inte vill ha barn från den dagen man kan producera så ska man sterilisera sig?
    Precis, om 5 år kanske han träffat den tjejen han vill skaffa barn med.
    Om ts då behåller barnet kommer hon att sitta och reta sig på att hans önskade barn får allt och lite till, när hennes inte får ett skit mer än det lagstadgade underhållet.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:14:57 följande:
    Men jag skyller inte honom för aborterna jag gjorde? Bara för att jag säger att jag gjorde dom för hans skull betyder det inte att jag skyller dom på honom... Det var absolut mitt beslut och ingen annans.
    Men då ska du inte skriva eller säga att du gjorde dem för hans skull.
  • Anonym (ledsen)
    Ess skrev 2014-09-04 17:16:45 följande:

Om ts då behåller barnet kommer hon att sitta och reta sig på att hans önskade barn får allt och lite till, när hennes inte får ett skit mer än det lagstadgade underhållet.

Vad vet du om det? Varför ska jag framstås som någon jävla häxa..?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 17:17:25 följande:

Men då ska du inte skriva eller säga att du gjorde dem för hans skull.

Va? Jag gjorde dom för hans skull. Vad är det du inte förstår?

Jag skyller INTE aborterna på honom, det var MITT beslut men jag gjorde den för honom.

Har du aldrig gjort något för någon annans skull?
  • Anonym (ll)
    Ess skrev 2014-09-04 17:16:45 följande:
    Fast varför skulle ts vara sån??
    Alla är inte kassa på att leva med bonusar och biosar.
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 08:12:55 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

ETT STORT SVEK AV DIN POJKVÄN! Kanske kan han komma på andra tankar och bli delaktig i ert barn , men annars kanske du kan finna ditt bästa stöd hos andra som tänker på ett mindre själviskt och mer solidariskt sett.

Jag tror på att du kan bli en bra mamma och män som försöker få kvinnor att göra abort tycker jag uppvisar en mycket starkt egoistisk sida, att vilja eliminera sitt eget barn. Hoppas så innerligt att det skall bli bra för dig tillslut och för ditt barn! 

Styrkekram!
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet