• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (Pepp)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 15:15:08 följande:

Nu har jag pratat med min kille.

Jag har sagt att jag inte bestämd mig ännu och att jag inte vill ta ett för snabbt beslut som jag känner att jag gjorde sist.

Han vill att jag flyttar ut i helgen.

För honom räcker det att jag ens överväger att behålla "du ska ut" säger han bara.

Jag blir så jävla ledsen men samtidigt vill jag inte vara kvar vid honom, abort eller inte.

Lägenheten står på honom, även om jag kanske har enligt sambolagen en viss tid på mig att flytta så kommer jag flytta i helgen ändå. Jag får bo hos en kompis.

Jag orkar inte bråka med honom...

Jag vet innerst inne att det "rätta" beslutet borde vara abort. Men det är inget lätt beslut att ta. Det är så jobbigt att tänka "nu skulle jag bara haft någon vecka kvar" "nu skulle den varit född" osv.

Om han kör dig på porten så omedelbart älskar han dig nog inte. Visst, han vill inte ha barn, men varför annars inte låta dig få några månader på dig att hitta nytt boende?
  • Anonym (Stackars kille...)
    Anonym (Pepp) skrev 2014-09-04 15:33:36 följande:
    Om han kör dig på porten så omedelbart älskar han dig nog inte. Visst, han vill inte ha barn, men varför annars inte låta dig få några månader på dig att hitta nytt boende?
    Jag skulle helt ha reagerat lika som han nu.

Han vill ju inte ha barn! de har skyddat sig men nu överväger TS på riktigt att faktist förstöra 18 år av hans liv bara för att hon inte pallar låta bli att älta och gräva ner sig i en abort som tar vadå...två timmar?!

En människa som det skulle jag inte vilja ha i närheten av mig. Jag är mot våld, men när TS sitter ocj jämrarsig över sin tvåtimmars abort, så skulle jag vara hemskt frestad att slänga makaroner eller något på henne och skika "Mne mitt LIV då?"

Det är bättre för båda två att TS flyttar ut.

Sen borde TS verkligen inte tvinga honom att bli pappa när de var överens om att de inte skulle ha barn. Det var ju därför de skyddade sig! 
  • HäckHäxan
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 15:15:08 följande:
    Nu har jag pratat med min kille.
    Jag har sagt att jag inte bestämd mig ännu och att jag inte vill ta ett för snabbt beslut som jag känner att jag gjorde sist.
    Han vill att jag flyttar ut i helgen.
    För honom räcker det att jag ens överväger att behålla "du ska ut" säger han bara.
    Jag blir så jävla ledsen men samtidigt vill jag inte vara kvar vid honom, abort eller inte.

Lägenheten står på honom, även om jag kanske har enligt sambolagen en viss tid på mig att flytta så kommer jag flytta i helgen ändå. Jag får bo hos en kompis.
    Jag orkar inte bråka med honom...

Jag vet innerst inne att det "rätta" beslutet borde vara abort. Men det är inget lätt beslut att ta. Det är så jobbigt att tänka "nu skulle jag bara haft någon vecka kvar" "nu skulle den varit född" osv.
    Vet du vad abort måste inte alls vara rätt beslut! Flytta du, försök landa. Ge fan i att snacka med killen, sortera i dig själv och fatta sen ett beslut.

Oavsett vad du bestämmer dig för så är det RÄTT för just dig.

Dessutom vill jag inflika att det är absolut helt möjligt att vara ensamstående förälder från dag ett, faktiskt. Min dotter blir 7 i december och jag har varit ensam från start och vi lever ännu så
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Chrysabelle
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 15:27:41 följande:
    Varför?
    För att han inte vill ha barn nu med ts? För att han inte vill ha ett förhållande med ts?
    För att han inte vill ha barn. Det är ju enbart dumt att inte sterilisera sig då.
  • Chrysabelle
    Anonym (Stackars kille...) skrev 2014-09-04 15:40:50 följande:
    Jag skulle helt ha reagerat lika som han nu.

Han vill ju inte ha barn! de har skyddat sig men nu överväger TS på riktigt att faktist förstöra 18 år av hans liv bara för att hon inte pallar låta bli att älta och gräva ner sig i en abort som tar vadå...två timmar?!

En människa som det skulle jag inte vilja ha i närheten av mig. Jag är mot våld, men när TS sitter ocj jämrarsig över sin tvåtimmars abort, så skulle jag vara hemskt frestad att slänga makaroner eller något på henne och skika "Mne mitt LIV då?"

Det är bättre för båda två att TS flyttar ut.

Sen borde TS verkligen inte tvinga honom att bli pappa när de var överens om att de inte skulle ha barn. Det var ju därför de skyddade sig! 
    Hon är inte skyldig honom ett dugg. Hon har redan gjort två aborter för hans skull. För rättvisans skull så borde han nu se till att hon får två barn.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Pepp) skrev 2014-09-04 15:33:36 följande:

Jag misstänker att han hade bett mig flytta ändå, gravid eller inte. Han har varit lite kort och konstig senaste tiden! Är helt säker på att han inte älskar mig, han har kläckt ur sig både det ena och det andra.
  • Drottningen70

Jag personligen skulle aldrig välja att skaffa barn, med nån som verkligen inte ville. Tyvärr finns det ändå inga garantier ÄVEN om man är överens om att skaffa barn. Men för mig är heller inte abort nån särskilt "big deal" som det är för dig.

Rätten till abort har i mångas ögon förvandlats till "skyldighet att göra abort" ..om pappan inte vill, om man är arbetslös, om barnet har kromosomfel etc etc etc. Så var det givetvis aldrig tänkt, och det är enbart du som har rätten att välja abort, eller att avstå ifrån abort.

Om du då väljer att behålla graviditeten så är det så att din kille inte har nåt val. Du kan informera honom om att Pappa kommer han att bli oavsett, och att det enda valet han egentligen har i detta läge är mellan att bli en bra pappa, eller en dålig pappa.

• Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 15:45:41 följande:
    För att han inte vill ha barn. Det är ju enbart dumt att inte sterilisera sig då.
    Han är 25...?? Han kanske tycker att det är alldeles för ungt? Han kanske inte tycker att ts är en bra blivande förälder? Men du tycker att om man inte vill ha barn från den dagen man kan producera så ska man sterilisera sig?
  • Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 15:46:55 följande:
    Hon är inte skyldig honom ett dugg. Hon har redan gjort två aborter för hans skull. För rättvisans skull så borde han nu se till att hon får två barn.
    För hans skull?? Då får hon skylla sig själv isf. Hon har själv tagit besluten, horribelt att lägga allt på killen.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 16:51:59 följande:

För hans skull?? Då får hon skylla sig själv isf. Hon har själv tagit besluten, horribelt att lägga allt på killen.

Men det är inte horribelt att du lägger allt på mig?

Jag skall skylla mig själv men det ska inte han?

Ge upp nu.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet