Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Min kille lämnar mig pga graviditet

Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 15:15:08 följande:
    Nu har jag pratat med min kille.
    Jag har sagt att jag inte bestämd mig ännu och att jag inte vill ta ett för snabbt beslut som jag känner att jag gjorde sist.
    Han vill att jag flyttar ut i helgen.
    För honom räcker det att jag ens överväger att behålla "du ska ut" säger han bara.
    Jag blir så jävla ledsen men samtidigt vill jag inte vara kvar vid honom, abort eller inte.

Lägenheten står på honom, även om jag kanske har enligt sambolagen en viss tid på mig att flytta så kommer jag flytta i helgen ändå. Jag får bo hos en kompis.
    Jag orkar inte bråka med honom...

Jag vet innerst inne att det "rätta" beslutet borde vara abort. Men det är inget lätt beslut att ta. Det är så jobbigt att tänka "nu skulle jag bara haft någon vecka kvar" "nu skulle den varit född" osv.
    Vet du vad abort måste inte alls vara rätt beslut! Flytta du, försök landa. Ge fan i att snacka med killen, sortera i dig själv och fatta sen ett beslut.

Oavsett vad du bestämmer dig för så är det RÄTT för just dig.

Dessutom vill jag inflika att det är absolut helt möjligt att vara ensamstående förälder från dag ett, faktiskt. Min dotter blir 7 i december och jag har varit ensam från start och vi lever ännu så
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Sven Erik Johansson skrev 2014-09-04 17:27:41 följande:
    Tillägg till mitt inlägg för en stund sedan-råkade bli anonym! Till män som säger att de "tvingas bli pappa" vill jag säga "BLEV DU VÅLDTAGEN?" smile4.gif
    Och där ta mig fan fick du min respekt! 
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-06 21:10:58 följande:

Nu har jag flyttat ur lägenheten. Får bo i en av stugorna på min pappas mark. Det enda jag behöver betala är värme + el. I alla fall tills jag kommit på fötter. Jag har berättat allt för dom (min pappa och hans fru). Dom var väldigt stöttande och dom har hjälp mig hela dagen med att komma ur lägenheten och hit till stugan.

Mitt ex svarar inte när jag ringer så jag har smsat honom att jag flyttat ur lägenheten och lämnat nyckeln. Han frågade om jag bestämt mig om aborten. Jag svarade honom att jag har inte bestämt mig än (vill träffa kuratorn först) men att det lutade åt att jag kommer behålla barnet. Då svarade han mig:

" Du e inte helt frisk. Jag ska se till att du får ett helvete om du inte gör abort. Ska se till att du fan inte ens kan gå på stan utan att folk spottar på dig. Det kommer inte finnas en kotte som vill snacka med dig. Förstör du mitt liv så förstör jag ditt."

Vad kan jag göra för att få honom att sluta? Polisanmäla eller tar dom inte sånt här seriöst? Han har skickat många sms som jag tycker är lite obehagliga.

Bra att du pratat med pappa och hans fru och får stöd där och att du fått någonstans att bo! Ta emot allt stöd du kan få.

Spara alla sms. Ta skärmdumpar på dem och maila dem till dig själv för säkerhetsskull. Polisanmäla kan du också göra, även om de inget kan göra just nu, så blir det ju dokumenterat i vilket fall. 

Ge fan i att svara mer än nödvändigt, typ ja eller nej enbart om det går OCH idiotiska frågor som inte har med saken att göra ignorerar du. Hade jag varit du så hade jag ignorerat honom helt, försök inte ringa osv. Bara ge fan i honom och rå om dig själv.
  • HäckHäxan
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:50:26 följande:

Precis, kanske jag bör säga samma till honom?!

Jag hade aldrig utsatt mig för risken att bli påtvingad något i 18 år....

Det hade inte jag heller. Jag tillhör de där som aldrig kommer förstå varför män chansar på att köra utan kondom om de inte är bredda på vilken konsekvens det kan bli av det hela. 
  • HäckHäxan
    Ess skrev 2014-09-06 22:27:07 följande:
    Det står i ts att dom använde kondom.
    Så man kan i alla fall inte beskylla honom för att bara köra på och strunta i konsekvenserna. Han har försökt skydda sig, men det sket sig ändå.
    Sant 
    Anonym (Läggner) skrev 2014-09-06 22:47:05 följande:
    På sätt och vis tycker jag nästan att man kan det. Han måste veta att inget preventivmedel är 100% säkert + att han vet att han har/hade en sambo som väldigt lätt blir gravid.

Man han anser att det bara är att köra på och kräva att hon gör abort eller abort.
    Också helt sant tycker jag då.

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet