• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (MosterOm5veckor)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-16 08:25:40 följande:
    Jag var och träffade en kurator i tisdags, der var skönt att få prata med någon utomstående. Jag har bestämt mig för att behålla barnet, och det känns faktiskt som ett bra beslut, trots omständigheterna. Jag var på vul i torsdags och fick veta att jag är i vecka 10.

Mitt ex mamma var här i helgen, hon är verkligen förstående. Jag var rädd att hans familj skulle stöta bort mig.

Exet har inte hört av sig sen i lördags, jag hoppas att hans mamma har pratat med honom.

Vill han veta om barnet får han mer än gärna höra av sig. Han har träffat en ny tjej, som sitter och skriver en massa på sin facebook som är riktat mot mig, jag försöker bara ignorera det men det tar en del på krafterna ändå.
    Men vad underbart!var härligt att höra! nu är din bebis så stor också, har fingrar, tår och allt redan det kommer säkert bli spännande att se honom på ultraljudet om 2 veckor och du kommer inte ångra dig när du ser honom.
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/Graviditeten/vecka-for-vecka/Graviditetskalender/Gravid-i-vecka-10/
    Jag är så glad över att ditt ex mamma är förstående, jag har bett för dig och ser det som ett bönesvar. Strunta i vad ditt ex skriver på Facebook, ta det bara lugnt och fokusera all din kraft på att ta hand om dig själv och lilla livet du bär inom dig. Kanske du kan göra som jag gör ibland då jag känner att FB blir för mycket och bara undviker själva sidan? typ FB detox:D
    Önskar dig all lycka<3
  • molly50
    Jag var och träffade en kurator i tisdags, der var skönt att få prata med någon utomstående. Jag har bestämt mig för att behålla barnet, och det känns faktiskt som ett bra beslut, trots omständigheterna. Jag var på vul i torsdags och fick veta att jag är i vecka 10.

Mitt ex mamma var här i helgen, hon är verkligen förstående. Jag var rädd att hans familj skulle stöta bort mig.

Exet har inte hört av sig sen i lördags, jag hoppas att hans mamma har pratat med honom.

Vill han veta om barnet får han mer än gärna höra av sig. Han har träffat en ny tjej, som sitter och skriver en massa på sin facebook som är riktat mot mig, jag försöker bara ignorera det men det tar en del på krafterna ändå.
    Jag tycker du ska fokusera på dig själv nu och det lilla livet som växer inom dig.
    Den där tjejen ser antagligen dig som ett hot om hon sitter och skriver en massa saker om dig på nätet.
    Försök att inte bry dig om det. Även om det är svårt. Blocka henne och läs inte på hennes eller ditt ex sida.
    Du kan blocka exet också om hon skriver där så slipper du se det.
    Mattias och Hannah.
  • Judda

Härligt att höra att det går bra för dig! Det måste kännas skönt att ha bestämt sig. Visst är det fantastiskt att se sitt lilla barn på den där skärmen?

Skönt att exets mamma verkar vettig. Hon vill väl förmodligen ha en relation med sitt barnbarn och det är ju kanon. Kanske att ditt ex skärper till sig och börjar bete sig som en vuxen om hans mamma tar ett snack med honom också.

Du ska definitivt ignorera tramset på Facebook! Även om det kan vara svårt så försök att se det som att de är de omogna och du den som faktiskt hanterar detta på ett vuxet sätt. Att hans nya tjej sitter och skriver en massa är ju helt knäppt, hon har ju faktiskt INGENTING med saken att göra. Så ignorera henne bara, då tröttnar hon säkert.

STORT lycka till till dig och bebisen!
  • Anonym (ledsen)

Det går ganska bra. Jag är i vecka 16 (15+1) nu. Det har varit en riktigt jobbig tid, men nu börjar det äntligen kännas lite bättre!

Exet har gjort slut med sin tjej, sen några veckor tillbaka och han hör av sig nästan dagligen och säger att han ångrar sig, han vill ha mig tillbaka och vill inget annat än att vara med mig och barnet. Han säger att han inte fattar vad han gjort och att han älskar mig över allt annat.
    Han säger att han skall göra allt för att få mig tillbaka.
    I fredags så låg ett kuvert i brevlådan från honom och i låg det ett presentkort till Gekås som han hade laddad med 2000 kronor... Jag blev såklart jätteglad och tacksam, men han kan liksom inte köpa tillbaka mig :-/ 

Jag har lite svårt att tro på honom efter allt han gjort mot mig. Jag vill, som jag känner nu, absolut inte ha honom tillbaka, men jag är så glad att han kommer vilja ha kontakt med vårt barn!

• Anonym (troligen)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-10-27 11:04:11 följande:

Det går ganska bra. Jag är i vecka 16 (15+1) nu. Det har varit en riktigt jobbig tid, men nu börjar det äntligen kännas lite bättre!

Exet har gjort slut med sin tjej, sen några veckor tillbaka och han hör av sig nästan dagligen och säger att han ångrar sig, han vill ha mig tillbaka och vill inget annat än att vara med mig och barnet. Han säger att han inte fattar vad han gjort och att han älskar mig över allt annat.
    I fredags så låg ett kuvert i brevlådan från honom och i låg det ett presentkort till Gekås som han hade laddad med 2000 kronor... Jag blev såklart jätteglad och tacksam, men han kan liksom inte köpa tillbaka mig :-/ 

Jag har lite svårt att tro på honom efter allt han gjort mot mig. Jag vill, som jag känner nu, absolut inte ha honom tillbaka, men jag är så glad att han kommer vilja ha kontakt med vårt barn!

Troligen fick han en chock som fick honom att bete sig som han gjorde, inte en ursäkt, men en förklaring.

Bra att han nu vill finnas i barnets liv, släpp in honom så mycket du orkar men var inte rädd att säga ifrån.
    Visst har barnet umgängesrätt men först ska barnet födas, faderskapspappren skrivas på och sen får ni komma överens om hur umgänget ska se ut.
    Kanske växer känslorna mellan er, kanske övergår de i en vänskap.
    Så länge ni båda kan ha barnets bästa för ögonen utan att lägga in era egna känslor i det kommer det att bli bra.
  • yodi
    Anonym (Läggner) skrev 2014-09-16 09:16:06 följande:
    Inte alls anmärkningsvärt. Mycket vanligare än vad folk tror.

Dom var överens om att skydda sig. Dom var dock inte överens om att hon skulle göra en abort till. Han kan inte kräva att hon ska behöva utsätta sig för den en tredje gång. Det är sjukt jobbigt psykiskt, smärtsamt fysiskt och efter många aborter så kan det påverka hennes förmåga att bli gravid i framtiden.

Han vet hur barn blir till. Han vet att hon blir gravid extremt lätt. Han kan inte bara knulla på och skrika abort så fort det skiter sig. Han kan inte bara ha roligt och leva på och kväva att hon ska gå igenom allt jobbigt om och om igen.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (troligen) skrev 2014-10-27 11:15:12 följande:
    Troligen fick han en chock som fick honom att bete sig som han gjorde, inte en ursäkt, men en förklaring.

Bra att han nu vill finnas i barnets liv, släpp in honom så mycket du orkar men var inte rädd att säga ifrån.
    Visst har barnet umgängesrätt men först ska barnet födas, faderskapspappren skrivas på och sen får ni komma överens om hur umgänget ska se ut.
    Kanske växer känslorna mellan er, kanske övergår de i en vänskap.
    Så länge ni båda kan ha barnets bästa för ögonen utan att lägga in era egna känslor i det kommer det att bli bra.
    Jag förstår att det blev väldigt mycket för honom, jag kommer släppa in honom så mycket jag bara orkar. Men det kommer nog ta ett tag innan jag vågar känna efter på riktigt vad jag känner. Givetvis önskar jag att det kunde bli vi igen, och jag älskar honom ännu. Jag vet dock inte om jag kan lita på honom. Tänk om det blir för mycket för honom när den lilla föds, ska han sticka då igen? En tanke som skrämmer mig Men nu är det bara att ta en dag i taget och se vad som händer!
  • molly50
    Anonym (ledsen) skrev 2014-10-27 11:04:11 följande:

Det låter som att han fick en chock av allt det här.
    Men det ursäktar naturligtvis inte hans beteende.

Jag tycker det är jättebra att han vill vara delaktig i barnets liv.
    Kanske kan ni börja umgås som vänner och se vart det leder?
    Jag förstår om du inte litar på honom nu,men börjar du släppa in honom lite mer,om så bara som en vän,så kanske du märker om du kan lita på honom eller ej.
    Om han verkligen menar allvar.

Kram och lycka till!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (B)

Han fick uppenbarligen panik, men det är inget du bara ska glömma och förlåta. Vuxna människor måste använda hjärnan också.

Jag tror du hade mått bättre utan honom men det är såklart jättebra att han finns med. Ta presentkortet och köp saker som bebisen behöver.

Och GRATTIS.

• Anonym (Lämna nu)

Hade lämnat honom, vill du verkligen leva med en sådan idiot?

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet