• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (Läggner)
    Michelle88 skrev 2014-09-05 01:07:37 följande:

Vad hemsk att du varit tvungen och gå igenom två aborter, tycker verkligen as synd om dig men du beter dig jääävligt omoget o själviskt just i denna situation. Vill du inte att ditt barn ska kunna växa upp i ett hem med två föräldrar? Så som du beskriver så verkar din kille inte alls redo för att skaffa barn och VILL INTE som han klargjort ganska tydligt! Hur kan du ens tänka tanken på att behålla den jag lider med mest är din partner pga hur du beter dig. Är du helt körd i huvudet? Och alla ni som skriver att valet är upp till henne nej det är det inte man är två om att skaffa barn, hon förstör inte bara hennes förhållande utan hennes partners liv! Klart som fan han skulle bli påverkad. Visst är det du som bär barnet men det är fortfarande hans det är han som sett till att det ligger där i magen fyfan vilken självisk gärning förstår honom tror inte han skulle tvinga dig till något spec inte något så stort som att ta ett barn till världen!!

Men det är inte självisk av honom att kräva att hon ska göra abort för 3:dje gången??

Har du någonsin vart gravid? Vill man själv inte ha barn så är det en sak. Men TS vill ha barn. Och nu växer det en lite groda där i henne mage. Den kärleken och bandet man känner till det här lilla fröet där inne går inte förklara.

Hennes (ex)sambo vet hur barn blir till, han vet också att TS har lätt för att bli gravid och han vet att inget preventivmedel är 100% säkert. Men han har sex ändå. Han behöver inte genom gå nån smärtsam abort (både fysisk och främst psykisk). Han kan bara knulla på och sen om det skiter sig så skriker han att han inte vill och kräver en abort. Gör TS inte abort så är hon självisk och "körd i huvudet".

Nej. Väx upp allihopa. Är det någon i den här situationen som är självisk så är det ex-sambon.

Sen är det självklart att föredra att ett barn födds in i värld där h*n välkomnas av båda sina föräldrar, men världen är tyvärr inte perfekt. Åh barnet kan få helt fantastiskt liv ändå.
  • Anonym (Veronica)

Jag tycker definitivt att du skulle behålla barnet! Du kommer aldrig ångra det TS. Stor kram!

• Anonym (följ ditt hjärta)

Jag tycker du ska följa ditt hjärta och behålla barnet. Det är svårt att vara ensam och ett tufft beslut men det är också ett lättooch underbart beslut. Det spelar ingen roll om man är ensam eller två för bördan kan vara lika tung oavsett. Tänk om era föräldrar gjort abort med er då hade ni inte funnits. Han är en skit och du förtjänar bättre. Älskar du honom eller ditt ofödda barn mest? 2 aborter är tungt. Har själv gjort två efter fått ett barn och det knäckte mig och försöker nu bli det sen 2 år med min nuvarande man och det har lett till missfall eller inget alls. Tänk om du gör abort och sen vill ha barn men inte kan för aborterna leder till komplikationer. Lycka till och berätta gärna ditt beslut men lyssna endast på dig själv och ditt hjärta och INGEN ANNAN och DEFINITIVT INTE KILLEN SOM ÄR ETT SVIN

• sextiotalist
    Anonym (Läggner) skrev 2014-09-05 00:15:42 följande:
    Är man mogen nog att ha sex så måste man också vet/förstå att har man sex så kan man bli gravid. Man kan skydda sig hur mycket man vill, men INGA preventivmedel idag är 100% säkra.

Min kompis och hennes man har 3 barn. Första var planerad, dom andra två fick dom även fast hon hade spiral.

Jag åt p-piller när jag blev gravid med dottern.

TS och hennes sambo har olika tankar/åsikter/känslor kring barnfrågan. TS har respekterat sin sambos ovilja att bli pappa och skyddat sig och gjort 2 aborter tidigare. Hon har varken tjatat, tvingat eller lurat sig till den här graviditeten. Det hände bara. Så nu är det nog killens tur att respektera hennes vilja/känslor.

Vill han inte vara en del av det, fine. Men respektera att TS vill ha barnet. Håll inte på med massa skitsnack, hotande och pressande för att få sin egen vilja igenom.

TS, skit i killen. Koncentrera dig på dig själv. Vad vill du? Vad känner du? Du har redan gått igenom 2 aborter, så du vet hur det känns, hur ont det gör (psykiskt). Orkar du med det igen? Sen ökar risken att få svårare att bli gravid med många aborter också.

Jag önskar dig all lycka till! Låt inte honom eller folk här trycka ner dig eller lägga nån skuld på dig.

Nej, nu kommer det som är sanning. Att vara redo för sex är inte samma sak som att man är mogen nog för att inse konsekvenser och kunna ta hand om ett barn.
    Pojkar och flickor kan biologiskt blir föräldrar ha sex redan innan vissa kommit i tonåren.
    Utvecklingsstörda kan ha sex och bli föräldrar.

Och jag lovar dig, de allra flesta har sex utan en tanke på att det kan bli barn (även vuxna). 
    Jag är nog inte den enda som haft oskyddat sex många gånger och inte blivit gravid. 
    Ja, en kvinna kan bli gravid när hon har sex (fast det gäller bara några dagar per månad) men när folk är berusade och kåta, så tänker man inte alltid så långt
  • Anonym (Läggner)
    sextiotalist skrev 2014-09-05 06:24:41 följande:
    Nej, nu kommer det som är sanning. Att vara redo för sex är inte samma sak som att man är mogen nog för att inse konsekvenser och kunna ta hand om ett barn.
    Pojkar och flickor kan biologiskt blir föräldrar ha sex redan innan vissa kommit i tonåren.
    Utvecklingsstörda kan ha sex och bli föräldrar.

Och jag lovar dig, de allra flesta har sex utan en tanke på att det kan bli barn (även vuxna). 
    Jag är nog inte den enda som haft oskyddat sex många gånger och inte blivit gravid. 
    Ja, en kvinna kan bli gravid när hon har sex (fast det gäller bara några dagar per månad) men när folk är berusade och kåta, så tänker man inte alltid så långt
    Nej. Alla kan ha sex. Unga, gamla, människor med psykiska nedsättningar, m.m. Alla KAN ha sex, men det betyder inte att man SKA ha det.

Är man inte mogen nog att förstå konsekvenserna så är man inte mogen att ha sex.

Sen hade det vart stor skillnad om det här hade handlar om ett one night stand. Men det gör det inte. Utan detta är människor som vart tillsammans i 4 år. Killen vet att hon har skyddat sig men ändå blivit gravid. Han vet att hon vill ha barn. Han väljer ändå att ha sex med henne regelbundet.  
  • Anonym (Jag)

Kära TS!
    Jag tror du vet inom dig vad du vill göra och det är DET du ska göra.
    Ingen i denna tråd, ingen pojkvän eller förälder kan säga åt dig vad som blir bäst.
    Om det fanns rätt och fel vore livet enkelt.
    Din kille borde inte bete sig som en barnunge och åka hem till brorsan och tjura tills han fått som han vill. Väldigt omoget och omanligt i mina ögon.
    Oavsett utgången så borde han finnas vid din sida. Vill han lämna dig så låt han göra det, du behöver inte honom om han inte vill.
    Följ ditt hjärta och din magkänsla, försök inte göra någon annan än dig själv glad.
    För det är bara du som lever med ditt beslut.
    Lycka till!

• sextiotalist
    Anonym (Läggner) skrev 2014-09-05 06:35:06 följande:
    Nej. Alla kan ha sex. Unga, gamla, människor med psykiska nedsättningar, m.m. Alla KAN ha sex, men det betyder inte att man SKA ha det.

Är man inte mogen nog att förstå konsekvenserna så är man inte mogen att ha sex.

Sen hade det vart stor skillnad om det här hade handlar om ett one night stand. Men det gör det inte. Utan detta är människor som vart tillsammans i 4 år. Killen vet att hon har skyddat sig men ändå blivit gravid. Han vet att hon vill ha barn. Han väljer ändå att ha sex med henne regelbundet.  
    Och hur kan man hindra det?
    Enligt vissa skribenter på det här forumet så är sex en av de starkaste drifterna man har.
    Det jag ville ha fram, det är att, även om man här i nyktert och klart sinne inser att det kan bli en graviditet när man har sex, så är det väldigt vanligt att man glömmer av den biten när det ska till, speciellt om det är lite alkohol inblandat. Och som jag skrev tidigare i tråden. För oss kvinnor så finns det alltid en plan B, vi kan faktiskt göra något åt det hela, en oönskad graviditet så kan vi gör abort. Männen har inte den möjligheten.
    Så folk kommer ha sex, även om de inte alltid tänker på konsekvenserna, de kommer ha sex. även om de inte är redo för att bli föräldrar. Så ser det ut och såvida man inte sätter kyskhetsbälte eller något annat som kan hindra detta.

Sedan finns det en viss mogenhet hur man hanterar detta när det sker. Men killens reaktioner är inte ovanlig, omoget tja, men inte alltid för sin ålder, m
    Jag var inte så mycket mognare när jag var i den åldern, jag hade nog blivit än mer panikslagen vid en oplanerade graviditet än jag blev 10 år senare och då är jag ändå en kvinna, fullt medveten om hur ett barn blir till.
  • Anonym (kloka människa)
    cassibassi skrev 2014-09-04 23:17:56 följande:

Lyssna inte på alla som slänger skit på dig TS. Det som har skett har skett och ni delar båda lika stor skuld att det hände (graviditeten) och vad du kan göra nu är att se till så att det blir så bra som möjligt för DIG ts och för det eventuella barnet om du bestämmer dig för att behålla. 
    När du har bestämt dig så bör du höra av dig till din ex pojkvän och informera om ditt beslut och sedan be honom att dra åt helvete. Han har tydligt visat vad han är för typ av människa, så även om han skulle bestämma sig för att bli delaktig i barnets liv och agera som pappa så kan du ju aldrig lita på att han kommer att ställa upp i andra tuffa situationer. Livet är ingen dans på rosor och min åsikt är att din ex pojkvän är en ynkrygg som flyr istället för kämpar. Det säger allt. 

Jag är säker på att du kommer att klara dig galant utan den skitstöveln och du kommer bli en super bra mamma! En unge behöver ingen iphone de första 13 åren och tills dess har du säkert stabiliserat din inkomst.
    Allt löser sig, det kan bli jävligt tufft men för sitt barn är man stark nog och tar sig igenom eld.

Det här är så klokt skrivet, läs det många gånger ts. 
  • yodi

var jag som skrev inlägg 202, var inte meningen att vara anonym.

• Anonym (Pepp)
    SatanLendMeADollar skrev 2014-09-04 23:19:38 följande:

Det är väl helt rimligt att han lämnar dig om ni har skilda åsikter.

Det kan jag hålla med om, men att säga att hon måste flytta ut innan veckan är slut är lite väl hårt. Om han älskat henne hade han väl åtminstone gett henne rimlig tid att hitta nytt boende. Man är ju liksom gravid i 9 månader så barnet kommer ju inte bara hux flux.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet