• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (ledsen)
    Drottningen70 skrev 2014-09-04 21:16:49 följande:
    Trams. Underhållet är till för att tillförsäkra BARNET en viss levnadsnivå. Barnet har ingen del i omständigheterna omkring dess tillblivelse, utan är helt oskyldig till alla omständigheterna. Och det är BARNET som individ som har rätt att försörjas av båda sina föräldrar. Vore moraliskt fel av dig att ta beslutet att för barnets räkning avstå ifrån vad som är barnets RÄTT.
    Jag har inte sett det på det viset innan, men du har ju såklart helt rätt!
  • Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:00:40 följande:

Att jag skall bo i en stuga på pappas mark är inte för att jag inte vågar be om hjälp. Stugan har eget badrum kök och tvättstuga och ligger på 89kvm, jag bor hellre där än i en lägenhet. Som jag känner nu i alla fall. 

Tror nog inte jag får någon hjälp från soc då jag har för mycket pengar sparat. Men jag kommer såklart att ta all hjälp jag kommer få och som jag kommer behöva.

Allt är väldigt färskt och det kanske får mig att framstå som en liten flicka, men jag har inte riktigt hunnit landa i allt ännu.

Oavsett hur mycket du har sparat så kostar det ju iaf inget att FRÅGA soc om bostads- eller annan hjälp.

Många, många kvinnor får hjälp med underhåll av FK idag, du är absolut inte ensam om det. Just för att mamman (el pappan) ska få slippa konflikterna o diskussionerna varje månad. Om jag vore du skulle jag iaf höra mig för som sagt var. Dom (Familjerätten el liknande) drar en summa från mannens konto månatligen, som förs över till dig automatiskt.

Förstår att detta är färskt o chockartat för dig, men på nåt sätt tror jag du kände på dig att han inte var nån bra kille. Jag menar, det stod i ts att ni aldrig pratade om aborterna, hade han varit schysst hade han pysslat om o varit omtänksam mot dig efter dom.
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 20:35:30 följande:

Har jag sagt att jag tycker situationen är ironisk? Nej.

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???" Du däremot verkar ganska road av detta.

Han vill inte ha barn. Jag vill ha barn. Varför är det en självklarhet med abort?

Det är självklart För att HAN inte vill ha barn..jag tycker bara synd om de blivande barnet eftersom ni verkar ha svårigheter med kommunikationen..o de lär ju inte bli enklare heller om du väljer o behålla med dessa omständigheter...
  • Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:33:06 följande:
    Det är självklart För att HAN inte vill ha barn..jag tycker bara synd om de blivande barnet eftersom ni verkar ha svårigheter med kommunikationen..o de lär ju inte bli enklare heller om du väljer o behålla med dessa omständigheter...
    Men JAG vill.
    molly50 skrev 2014-09-04 20:44:39 följande:
    Ja,precis. Man är två om att ha sex. Han blev knappast våldtagen han heller.
    Men du framställer ju TS ex som ett viljelöst offer som inte vet någonting om det här med hur barn blir till.
    TS har redan gått igenom 2 aborter för hans skull. 2 ingrepp i sin kropp.
    Ska hon behöva gå igenom en till och därigenom kanske riskera att inte kunna få fler barn i framtiden?
    Han visste,precis lika väl som TS själv,att hon har lätt att bli gravid.
    Så han hade kunnat använda dubbla kondomer eller avstått från vaginalt sex om han nu absolut inte vill ha barn. Likaväl som TS.

Nej jag framställer henne inte som nått offer men man få tar konsekvenserna av sina handlingar o de gör hon inte om hon väljer att behålla mot hans vilja, han är inte redo o ts är inte så gammal än så hon hinner bli gravid igen o sen för de andra så finns de inga kända risker att aldrig kunna få barn igen för att man genomgått flertal aborter fortfarande ligger de på båda o ha sex, jag anser i alla fall att hon gör fel i att behålla barnet bara för sin egen skull..
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 21:12:05 följande:
    Så du tycker alltså att det är lättare att göra abort än att fadern betalar ett underhåll varje månad? har du varit med om båda och kunnat jämföra alltså?
    Som sagt, det är en enorm skillnad...eller du tycker det själv är trevligt o bli påtvingad saker i 18 år?

• Ess
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 21:12:05 följande:
    Så du tycker alltså att det är lättare att göra abort än att fadern betalar ett underhåll varje månad? har du varit med om båda och kunnat jämföra alltså?
    Jag tycker inte alls att det handlar om huruvida pappan ska betala. Det handlar om en levande människa som förtjänar bättre än att ha en pappa som vägrar veta av hen.
    Bor dom kvar på samma ort så kanske ts och hans barn kommer på samma skola. Hur kul är det att veta att den mannen därborta som glatt hämtar sina barn är min pappa. Men han ville inte ha mig och därför så får jag iakta dem på håll.

Jag tycker att grundförutsättningen för att skaffa barn ska va, att man lever i ett förhållande man upplever som bra, och att barnet är önskat av båda.
    Sen finns det ju de som ångrat sig och dragit en månad före förlossningen, då är där liksom inte så mycket att göra, mer än att inse att prinsen förvandlades till en groda.
    Denna killen är en groda redan och det bäddar för ganska många problem längs vägen.
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:35:36 följande:
    Men JAG vill.

Ja de e mycke man vill här ha i livet ts .-P

Hade du själv tyckt de vore trevligt o bli påtvingad nånting i hela 18 år av ditt liv?

• Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:43:58 följande:
    Nej jag framställer henne inte som nått offer men man få tar konsekvenserna av sina handlingar o de gör hon inte om hon väljer att behålla mot hans vilja, han är inte redo o ts är inte så gammal än så hon hinner bli gravid igen o sen för de andra så finns de inga kända risker att aldrig kunna få barn igen för att man genomgått flertal aborter smile1.gif fortfarande ligger de på båda o ha sex, jag anser i alla fall att hon gör fel i att behålla barnet bara för sin egen skull..
    Som sagt, det är en enorm skillnad...eller du tycker det själv är trevligt o bli påtvingad saker i 18 år?

Påtvingad saker? I 18 år? Alltså pengar förs över från faderns konto till HANS barn. Han tvingas inte till någonting annat än att betala en struntsumma varje månad. Han kan tom göra så att det blir en automatisk överföring varje månad, då behöver han inte ens bry sig, det sköter sig av sig självt.  Och hur VET du att det är en enorm skillnad? Finns de kvinnor som mår psykiskt dåligt FLERA år efter en abort, som blir sjukskrivna FLERA år och det är inte några 1273 kr per månad de förlorar i inkomst av att bli sjukskrivna.

Ess skrev 2014-09-04 21:44:48 följande:
    Jag tycker inte alls att det handlar om huruvida pappan ska betala. Det handlar om en levande människa som förtjänar bättre än att ha en pappa som vägrar veta av hen.
    Bor dom kvar på samma ort så kanske ts och hans barn kommer på samma skola. Hur kul är det att veta att den mannen därborta som glatt hämtar sina barn är min pappa. Men han ville inte ha mig och därför så får jag iakta dem på håll.

Jag tycker att grundförutsättningen för att skaffa barn ska va, att man lever i ett förhållande man upplever som bra, och att barnet är önskat av båda.
    Sen finns det ju de som ångrat sig och dragit en månad före förlossningen, då är där liksom inte så mycket att göra, mer än att inse att prinsen förvandlades till en groda.
    Denna killen är en groda redan och det bäddar för ganska många problem längs vägen.
    Det är de jag oxå försökt förklara o ts har all tid ännu att bli gravid med någon som de känns toppen med så dom kan planera ett barn tillsammans istället för att försätta detta ev barn i tråkiga omständigheter..
  • Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:45:54 följande:

Ja de e mycke man vill här ha i livet ts .-P

Hade du själv tyckt de vore trevligt o bli påtvingad nånting i hela 18 år av ditt liv?

Precis, kanske jag bör säga samma till honom?!

Jag hade aldrig utsatt mig för risken att bli påtvingad något i 18 år....

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet