• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Chrysabelle
    Anonym (y) skrev 2014-09-05 09:42:37 följande:
    Inte alls.
    Du menar att han ska se till att han inte har någon inkomst? Det låter inte speciellt trevligt att leva på det viset.
  • sextiotalist
    Anonym (y) skrev 2014-09-05 09:39:55 följande:
    Haha är du på riktigt? Feministgrisar gafflar om jämställdhet och lika löner sen när det kommer till sex, så ska män inte ha rätt att knulla på lika villkor? Haha.

Nej.

Mannen har all rätt att inte vilja bli förälder, skita i ungen och inte betala ett jävla korvöre.
    Allt är sant, utom att han måste betala, det kan han inte smita undan, det är inskrivet i lagen
    Jag är ingen feministgris (inte heller feminist), men jag är realist och inser att vissa saker måste man leva med, även om man inte gillar det.
    I den bästa av världar så är varje barn önskad och välkommet av båda föräldrarna, allt p-skydd fungerar och alla de man har sex med är vettiga och potentiella föräldrar till ett eventuellt barn.
    Men så ser inte världen ut, man har haft sex med karlara som man inte skulle vilja ha kontakt med mer, man har ex som man är överlycklig med att man inte fick barn med. man glömmer skydd, man slarvar med skydd och alla barn är inte önskade och välkomnad av båda föräldarna.

Nej, män har faktiskt inte rätt att knulla på samma villkor, där är livet orättvist. Kvinnor kan knulla och ha mer val om det blir en graviditet
  • sextiotalist
    molly50 skrev 2014-09-05 09:33:51 följande:
    Det handlar väl om att tänka efter innan det hinner gå så långt som att man hamnar i sängen.
    TS kille visste att TS inte hade för avsikt att göra någon mer abort och han visste att hon har lätt att bli gravid då hon har blivit det flera gånger tidigare trots att de använt skydd.
    Han visste vilka förutsättningar som gällde.
    Ändå så valde han att fortsätta ha sex med TS.
    Man kan ha sex på andra sätt än genom vaginalt samlag om man absolut inte vill ha barn.
    Detta har TS ex uppenbarligen inte tänkt på.
    Och då ska han inte komma och gnälla och dessutom hota TS med det ena och det andra när nästa graviditet är ett faktum.
    Han visste mycket väl vilka förutsättningarna var långt innan TS blev gravid igen.
    Det kan han inte skylla på att han varit full och kåt.
    I de allra flesta förhållande så är sex en rätt vanlig aktivitet, och de hade skydd, med facit i hand så skulle mannen (eller ts) avsluta förhållandet för länge sedan eftersom de var oense om att behålla ett eventuellt barn vid en eventuell graviditet.
  • molly50
    Anonym (y) skrev 2014-09-05 09:39:55 följande:
    Haha är du på riktigt? Feministgrisar gafflar om jämställdhet och lika löner sen när det kommer till sex, så ska män inte ha rätt att knulla på lika villkor? Haha.

Nej.

Mannen har all rätt att inte vilja bli förälder, skita i ungen och inte betala ett jävla korvöre.
    Betala underhåll är han tvungen att göra.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    sextiotalist skrev 2014-09-05 10:29:33 följande:
    I de allra flesta förhållande så är sex en rätt vanlig aktivitet, och de hade skydd, med facit i hand så skulle mannen (eller ts) avsluta förhållandet för länge sedan eftersom de var oense om att behålla ett eventuellt barn vid en eventuell graviditet.
    Ja,precis. Ungefär så.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Läggner)
    sextiotalist skrev 2014-09-05 10:26:51 följande:

Allt är sant, utom att han måste betala, det kan han inte smita undan, det är inskrivet i lagen

Jag är ingen feministgris (inte heller feminist), men jag är realist och inser att vissa saker måste man leva med, även om man inte gillar det.

I den bästa av världar så är varje barn önskad och välkommet av båda föräldrarna, allt p-skydd fungerar och alla de man har sex med är vettiga och potentiella föräldrar till ett eventuellt barn.

Men så ser inte världen ut, man har haft sex med karlara som man inte skulle vilja ha kontakt med mer, man har ex som man är överlycklig med att man inte fick barn med. man glömmer skydd, man slarvar med skydd och alla barn är inte önskade och välkomnad av båda föräldarna.

Nej, män har faktiskt inte rätt att knulla på samma villkor, där är livet orättvist. Kvinnor kan knulla och ha mer val om det blir en graviditet

Nej han måste inte betala. Inte om TS inte vill ha några pengar. Kan man komma överens så gör man upp det där i mellan sig själva och då kan dom bestämma att han inte behöver betala nått.
  • sextiotalist
    Anonym (Läggner) skrev 2014-09-05 10:59:31 följande:
    Nej han måste inte betala. Inte om TS inte vill ha några pengar. Kan man komma överens så gör man upp det där i mellan sig själva och då kan dom bestämma att han inte behöver betala nått.

Men då är det ett gemensamt beslut och som t.ex ts kan ångra när som helst. Om hon hamnar i en situation där hon behöver försörjningsstöd så går det inte.
    när barnet sedan är 18 år och fortfarande går i gymnasiet, så kan barnet stämma pappan på underhåll.
    För övrigt så är det en sak som ts som vårdnadshavare kan styra över, men det är och förblir fortfarande barnet som stämmer en förälder på underhåll, men självklart kan inte ett spädbarn göra detta.

• fjonkelina

En del här verkar resonera som man gjorde för ca 100 år sedan när det gäller skuldfrågan. Har vi inte kommit längre i den frågan alltså? Då behövs det nog mer sexualundervisning i skolan. Bägge parter behövs för att ett barn ska bli till,ingen av dessa två är fri från "skuld" bara för att preventivmedel användes.

Självklart ska du se till att din kille skriver på faderskapet när barnet är fött och sedan ska du absolut begära underhåll för ert barn. Han är lika delaktig i barnskapandet som du och ska naturligtvis ta ekonomiskt ansvar för sina handlingar.

Finns ingen anledning till att han ska slippa undan bara för att han vill. Då skulle han inte haft sex med dig från första början!!

Om han sedan får fler barn i framtiden som får ekonomiska fördelar i form av resor,mobil m.m så är det HANS VAL och inte ditt så känn ingen skuld för den biten.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (ansvar)
    Chrysabelle skrev 2014-09-05 10:14:25 följande:
    Du menar att han ska se till att han inte har någon inkomst? Det låter inte speciellt trevligt att leva på det viset.
    Förmögenhet kan man ha och så nolltaxerar man. Då kommer man undan.
  • Anonym (ansvar)
    sextiotalist skrev 2014-09-05 11:04:43 följande:

Men då är det ett gemensamt beslut och som t.ex ts kan ångra när som helst. Om hon hamnar i en situation där hon behöver försörjningsstöd så går det inte.
    när barnet sedan är 18 år och fortfarande går i gymnasiet, så kan barnet stämma pappan på underhåll.
    För övrigt så är det en sak som ts som vårdnadshavare kan styra över, men det är och förblir fortfarande barnet som stämmer en förälder på underhåll, men självklart kan inte ett spädbarn göra detta.

Man får hoppas att Ts har en stabil inkomst och är med i a-kassan om hon överväger att behålla graviditeten.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet