• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:23:50 följande:

Har vi bestämt att vi inte ska ha kontakt så kommer vi inte att ha det helt plötsligt när barnet börjar skolan. Sen kommer det såklart att vara tufft! Han kanske ändrar sig och vill ha kontakt, vilket hade varit toppen. Men jag kommer inte att trakassera honom, ringa eller något om det är vad vi kommit överens om. En iphone kan väl jag köpa likaväl som pappan?

Sen förstår jag att man gör ALLT för sina barn.

Och hur skulle du kunna ha råd med en iPhone, om du inte ens har nån inkomst? Eller vågar be soc (bostad), Familjerätten o liknande om hjälp, jag bara frågar. Vet du vad mobiltelefoner kostar, särskilt en iPhone?

Du verkar lite segla uppe i det blå alltså.

Är det så att ni kommer från en hederskultur?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:36:18 följande:
    Och hur skulle du kunna ha råd med en iPhone, om du inte ens har nån inkomst? Eller vågar be soc (bostad), Familjerätten o liknande om hjälp, jag bara frågar. Vet du vad mobiltelefoner kostar, särskilt en iPhone?

Du verkar lite segla uppe i det blå alltså.

Är det så att ni kommer från en hederskultur?

Men vart i från får du att jag inte har någon inkomst? Och när har jag sagt att jag inte vågar be om hjälp? Varför skulle jag inte kunna köpa en iphone till mitt barn, vad vet du om min ekonomi?

• Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 20:30:42 följande:

Inkomst har jag, även om det inte är lika mycket som en lön. Jag har tidigare haft jobb där jag har kunnat spara en rejäl slant. Så beroende av honom ekonomiskt har jag inte varit. Vi bodde i hans lägenhet för att vi sparat pengar så att vi i framtiden kanske skulle kunna köpa hus tillsammans.

Jaha, men nu blev det inte så. Du frågade i ts om vad du ska göra o om vad som är rätt o fel, o du har fått mitt svar iaf.

Men fortsätt du att känna dig som en skurk, du verkar ju vara nöjd med det.
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:21:48 följande:
    Liksom henne själv :-P, det är bådas ansvar o ha sex ju  såvida det ej var våldtäckt
    Ja,precis. Man är två om att ha sex. Han blev knappast våldtagen han heller.
    Men du framställer ju TS ex som ett viljelöst offer som inte vet någonting om det här med hur barn blir till.
    TS har redan gått igenom 2 aborter för hans skull. 2 ingrepp i sin kropp.
    Ska hon behöva gå igenom en till och därigenom kanske riskera att inte kunna få fler barn i framtiden?
    Han visste,precis lika väl som TS själv,att hon har lätt att bli gravid.
    Så han hade kunnat använda dubbla kondomer eller avstått från vaginalt sex om han nu absolut inte vill ha barn. Likaväl som TS.

Mattias och Hannah.
  • Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 20:39:50 följande:

Men vart i från får du att jag inte har någon inkomst? Och när har jag sagt att jag inte vågar be om hjälp? Varför skulle jag inte kunna köpa en iphone till mitt barn, vad vet du om min ekonomi?

Skrev det förra innan jag läste att du skrev att du hade en inkomst. Från början stod det bara att du var arbetslös men nu förstår jag. Fick intrycket att du var helt beroende av honom på alla sätt, vilket var fel som tur var.

Jättebra om du vågar be om hjälp, men det lät inte så när du pratade om att bo i en stuga på mammas tomt o att du vägrade "besvära" din kille med berättigade krav. Soc o såna kan ofta hjälpa ensamma hemlösa föräldrar o barn.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:52:42 följande:
    Skrev det förra innan jag läste att du skrev att du hade en inkomst. Från början stod det bara att du var arbetslös men nu förstår jag. Fick intrycket att du var helt beroende av honom på alla sätt, vilket var fel som tur var.

Jättebra om du vågar be om hjälp, men det lät inte så när du pratade om att bo i en stuga på mammas tomt o att du vägrade "besvära" din kille med berättigade krav. Soc o såna kan ofta hjälpa ensamma hemlösa föräldrar o barn.

Att jag skall bo i en stuga på pappas mark är inte för att jag inte vågar be om hjälp. Stugan har eget badrum kök och tvättstuga och ligger på 89kvm, jag bor hellre där än i en lägenhet. Som jag känner nu i alla fall. 

Tror nog inte jag får någon hjälp från soc då jag har för mycket pengar sparat. Men jag kommer såklart att ta all hjälp jag kommer få och som jag kommer behöva.

Allt är väldigt färskt och det kanske får mig att framstå som en liten flicka, men jag har inte riktigt hunnit landa i allt ännu.

• Anonym (ican)

Stackars idioter som sitter här å försöker trycka ner ts varje tillfälle dom kan komma på.

Ta inte in all skit ts.. Vart en otroligt konstig tråd med alla dessa skurkar bakom skärmar som älskar att få andra människor att må sämre.

Skit i idioten och kör ditt eget race ts! :) förstår att de är tufft

• Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:00:52 följande:
    Som jag skrev, det e en jäkla skillnad på att få ett ansvar o betala för nått man inte var redo för i 18 år, än vad en abort e, naturligtvis ÄR en abort psykiskt påfrestande o kämpigt ett tag framöver men absolut inte på samma sätt som hon sätter fadern i om hon behåller..
    Nej, tänk om inte mannen e redo för nått ansvar, tycker ni bara hon fullständigt ska skita i de men ändå låta han bli tvingad till o betala underhåll?? Han ville aldrig ha barn o har man då gjort flertal aborter o inte fattar hur fertil man e vid de laget så ja... då e de hon som får skylla sig själv... dom vill gärna ha "äganderätt" över sina kroppar men när de väl kommer till kritan så gnälls de över att fadern inte tar sitt ansvar... snacka om dubbelmoral smile2.gif Fadern har tydligt påpekat att han ej ville ha barn...o du e fortfarande ung ts...ta ett gemensamt beslut ed gubben INNAN ni har sexuellt umgänge till nästa gång, så slipper du gå igenom fler aborter

Så du tycker alltså att det är lättare att göra abort än att fadern betalar ett underhåll varje månad? har du varit med om båda och kunnat jämföra alltså?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ican) skrev 2014-09-04 21:09:21 följande:

Stackars idioter som sitter här å försöker trycka ner ts varje tillfälle dom kan komma på.

Ta inte in all skit ts.. Vart en otroligt konstig tråd med alla dessa skurkar bakom skärmar som älskar att få andra människor att må sämre.

Skit i idioten och kör ditt eget race ts! :) förstår att de är tufft

Tack!! Skönt med en positiv kommentar!
  • Drottningen70
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:41:58 följande:

Jag vet inte om jag kommer kunna göra så emot honom. Han har varit tydlig med att han inte vill ha någon med mig eller barnet att göra. Nog för att det kanske är helt fel av mig att behålla barnet mot hans vilja, men tvinga honom betala underhåll känns fel det också :-/

Trams. Underhållet är till för att tillförsäkra BARNET en viss levnadsnivå. Barnet har ingen del i omständigheterna omkring dess tillblivelse, utan är helt oskyldig till alla omständigheterna. Och det är BARNET som individ som har rätt att försörjas av båda sina föräldrar. Vore moraliskt fel av dig att ta beslutet att för barnets räkning avstå ifrån vad som är barnets RÄTT.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet