• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • kanskedetdu

varför är du ihop med ett barn som inte kan ansvar?,hitta en riktig man istället o gör dig av med jätte bebisen

• Anonym
    Meei skrev 2014-09-04 17:39:25 följande:
    Han trodde ju dom skyddade sig? Ni tjejer verkar inte förstå pressen och stressen ni sätter på killar. Okej om man körde oskyddat, då förstår jag att man kan skylla på killen med, men nu? Han gjorde sin del och är ju bara elakt att behålla det.

Har själv barn och vet hur mycket tid och kraft det tar. Att behöva göra det mot sin vilja eller själv skulle jag aldrig vilja göra. Både för mitt och barnets skull.

hahahahahahhaha pressen ? det är ju för fasen inte killen som blir gravid och måste bära och föda fram barnet !? 
    sedan hade de ju inte någon överenskommelse att om det skulle råka bli barn så skulle hon göra abort. nej det är lika mycket bådas ansvar. 

när ts skydd inte funkade så tog hon sitt ansvar , nu funkade inte hans skydd så nu får han ta sitt :) 

• Anonym (ledsen)
    Väljer jag att inte göraAnonym (sdrtfygbuhpo,k.) skrev 2014-09-04 18:02:22 följande:
    Ä helt för att endast kvinnan kan bestämma om abort. Men jag är lika för att en man som inte vill ha barn ska kunna avsäga sig ansvaret för barnet på det känslomässiga planet utan att ses som en skurk. Underhållet får han ju betala ändå, det är nog 'straff' utan att behöva får skit för att man 'överger sitt baaaaaaaaaarn'.

För en man som inte vill ha barn känns inte alltid de här barnen som deras, det kunde likväl vara grannens.

Hur du ska göra TS kan bara du veta, så länge du helt och fullt inser att du blir 100% ensam om allt.

Väljer jag att inte göra abort kommer jag absolut inte att kräva något av honom. Jag kommer inte svartmåla honom. Jag kommer önska att han skulle vilja vara delaktig såklart. Men väljer han att helt ta avstånd så kommer jag acceptera det!

• jashrinah
    kanskedetdu skrev 2014-09-04 18:02:54 följande:

varför är du ihop med ett barn som inte kan ansvar?,hitta en riktig man istället o gör dig av med jätte bebisen

• Anonym (ll)
    Ess skrev 2014-09-04 17:58:54 följande:
    Vem ska leva med bonusar och biosar?
    Pappan har klart sagt nej till barnet, och jag tror inte att han ändrar sig om hon väljer att föda det. Då ligger det uteslutande på ts om hon accepterar läget att va helt ensam med barnet, eller om det kommer att kännas orättvist att hans önskade barn (om han skaffar) kommer att få både en närvarade pappa och materiella ting av honom.
    Jamen varför anta att ts skulle bli en bitterfitta??
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:56:03 följande:

Jag förstår vad du menar, absolut.

Men det är faktiskt en stor press och stress för oss tjejer också. Att vi på ren automatik ska göra abort bara för att man använde skydd är faktiskt ganska jobbigt.

Fast den pressen finns ju inte?? Du är ju helt fri att behålla barnet?
  • Anonym (V)
    Sven Erik Johansson skrev 2014-09-04 17:27:41 följande:

Tillägg till mitt inlägg för en stund sedan-råkade bli anonym! Till män som säger att de "tvingas bli pappa" vill jag säga "BLEV DU VÅLDTAGEN?"

• molly50
    Meei skrev 2014-09-04 17:39:25 följande:
    Han trodde ju dom skyddade sig? Ni tjejer verkar inte förstå pressen och stressen ni sätter på killar. Okej om man körde oskyddat, då förstår jag att man kan skylla på killen med, men nu? Han gjorde sin del och är ju bara elakt att behålla det.

Har själv barn och vet hur mycket tid och kraft det tar. Att behöva göra det mot sin vilja eller själv skulle jag aldrig vilja göra. Både för mitt och barnets skull.
    Å andra sidan så ska man ju ha klart för sig att inga skydd är 100 % säkra. Och TS verkar ha lätt för att bli gravid,vilket hennes kille borde ha vetat,med tanke på hennes två tidigare aborter.
    Jag förstår om det känns jobbigt för en kille om en tjej blir gravid och han inte vil bli pappa.
    Men man ska också ha klart för sig att en abort inte är något man gör hur lättvindigt som helst.
    Tillräckligt många aborter kan dessutom göra att man blir steril och inte kan få fler barn.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    kanskedetdu skrev 2014-09-04 18:02:54 följande:

Mattias och Hannah.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:08:33 följande:
    Fast den pressen finns ju inte?? Du är ju helt fri att behålla barnet?

Den pressen finns visst. Bara för att man har ett val, betyder det väl inte att det inte finns viss press?

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet