• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:17:40 följande:
    Fast ts är ju redan dumpad? Han vill ju inte fortsätta oavsett utgången?
    Om du läser trådstarten en gång till så står det att TS kille sagt att han lämnar henne om hon inte gör abort.
    Så så vitt jag vet så är hon inte dumpad ännu.
    Därav att hon känner sådan press.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:32:30 följande:

Jag känner ju press från honom även om vi inte är tillsammans. Jag vill inte att han skall få min och hans släkt emot mig såklart.

Jag kommer inte att ha mer än nödvändig kontakt med honom. Men han skickar långa sms till mig där han hotar om diverse saker. 

Hotar han dig så ska du polisanmäla.

Men vad gör det om nu heela hans släkt skulle hata dig? Och varför skulle han kunna påverka din släkt? Och vad spelar det för roll? Du är en vuxen person.
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:17:40 följande:
    Fast ts är ju redan dumpad? Han vill ju inte fortsätta oavsett utgången?
    Ok,såg nu att han redan har lämnat TS. Hade missat det inlägget.
    Men det är ju ändå en press för TS då han hotar henne med både det ena och det andra.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (ll)
    molly50 skrev 2014-09-04 18:35:21 följande:
    Ok,såg nu att han redan har lämnat TS. Hade missat det inlägget.
    Men det är ju ändå en press för TS då han hotar henne med både det ena och det andra.
    Absolut. Men den pressen måste man ju som vuxen inför ett stort beslut kunna bort se ifrån? Det jag menar är att hon inte ska känna press ifrån någon.

• HäckHäxan
    Sven Erik Johansson skrev 2014-09-04 17:27:41 följande:
    Tillägg till mitt inlägg för en stund sedan-råkade bli anonym! Till män som säger att de "tvingas bli pappa" vill jag säga "BLEV DU VÅLDTAGEN?" smile4.gif
    Och där ta mig fan fick du min respekt! 
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:37:05 följande:
    Absolut. Men den pressen måste man ju som vuxen inför ett stort beslut kunna bort se ifrån? Det jag menar är att hon inte ska känna press ifrån någon.
    Det är nog lättare sagt än gjort,tror jag.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (ll)
    molly50 skrev 2014-09-04 18:39:07 följande:
    Det är nog lättare sagt än gjort,tror jag.
    Självklart. Men ett måste.
    Och jag hoppas att ts gör det. Så hon kan ta ett beslut som är bra för henne, ett beslut som känns bra i längden.
  • Anonym (Äfvscj)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:32:30 följande:

Jag känner ju press från honom även om vi inte är tillsammans. Jag vill inte att han skall få min och hans släkt emot mig såklart.

Jag kommer inte att ha mer än nödvändig kontakt med honom. Men han skickar långa sms till mig där han hotar om diverse saker. 

Hur det än är hoppas jag du kommer se till att han får ta sitt ansvar ekonomiskt. FK kan gå in o göra en månatlig utbetalning till dig från hans lön (familjerätten).

Men du har din mamma på din sida iaf. Om du nu behåller, hur kommer det då att bli med inkomst och boende, planer?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 18:49:15 följande:
    Hur det än är hoppas jag du kommer se till att han får ta sitt ansvar ekonomiskt. FK kan gå in o göra en månatlig utbetalning till dig från hans lön (familjerätten).

Men du har din mamma på din sida iaf. Om du nu behåller, hur kommer det då att bli med inkomst och boende, planer?

Min pappa och hans fru har precis köpt ett hus med två stugor till. Jag kommer nog att prata med dom i morgon och fråga om jag kan få hyra ena stugan för en billig peng. Gravid eller inte så måste jag ha ett boende.

Ekonomiskt vet jag inte riktigt, jag har en del sparade pengar som räcker till allt man behöver (vagn, säng kläder boende etc.).

Jag har inte kollat upp hur mycket man får som arbetslös i föräldrapeng ännu, men så vitt jag förstått är det inte super mycket.

• Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:58:02 följande:

Min pappa och hans fru har precis köpt ett hus med två stugor till. Jag kommer nog att prata med dom i morgon och fråga om jag kan få hyra ena stugan för en billig peng. Gravid eller inte så måste jag ha ett boende.

Ekonomiskt vet jag inte riktigt, jag har en del sparade pengar som räcker till allt man behöver (vagn, säng kläder boende etc.).

Jag har inte kollat upp hur mycket man får som arbetslös i föräldrapeng ännu, men så vitt jag förstått är det inte super mycket.

Du får ut ca 4000 kr i månaden, sen 1273 kr i underhåll och ca 1000 kr i barnbidrag.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet