• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:05:54 följande:
    Fast jag gjorde aborterna för hans skull?
    Du säger att jag får skylla mig själv över att jag gjort två aborter. Men du tycker inte att han får skylla sig själv som hade sex och gjorde mig gravid?

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???

Ja faktiskt får du skylla dig själv, du har gjort dina val, det  e ingen här som säger att abort INTE var/är jobbigt men ändock ditt eget val o de finns hur mycke skydd som helst o använda sig av idag så det e bara en dålig ursäkt o eftersom ni VAR överens från början kan man inte bara ändra sig, tvinga honom inte bli fader om han ej vill!! Det e en jävla skillnad på o ha ett ansvar i 18 år eller göra en abort, de tar inte 18 år o komma över!!

• Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 19:38:27 följande:

Ja faktiskt får du skylla dig själv, du har gjort dina val, det  e ingen här som säger att abort INTE var/är jobbigt men ändock ditt eget val o de finns hur mycke skydd som helst o använda sig av idag så det e bara en dålig ursäkt o eftersom ni VAR överens från början kan man inte bara ändra sig, tvinga honom inte bli fader om han ej vill!! Det e en jävla skillnad på o ha ett ansvar i 18 år eller göra en abort, de tar inte 18 år o komma över!!

Ts har sagt till sin kille att hon inte klarar av att göra en till abort om olyckan skulle vara framme igen. Så nej de var inte överens om att hon skulle göra abort ifall skyddet inte fungerade. Tänk på vad du skriver.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 19:37:53 följande:
    Men igen, kommer du försöka se till att han tar sitt ansvar ekonomiskt? Du vet, han är skyldig betala ut underhåll för barnet varje månad, fram tills barnet fyller 18. Kontakta Familjerätten (el soc) o be om info om detta.

Jag vet inte om jag kommer kunna göra så emot honom. Han har varit tydlig med att han inte vill ha någon med mig eller barnet att göra. Nog för att det kanske är helt fel av mig att behålla barnet mot hans vilja, men tvinga honom betala underhåll känns fel det också :-/

• Anonym (alltså)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:41:58 följande:

Jag vet inte om jag kommer kunna göra så emot honom. Han har varit tydlig med att han inte vill ha någon med mig eller barnet att göra. Nog för att det kanske är helt fel av mig att behålla barnet mot hans vilja, men tvinga honom betala underhåll känns fel det också :-/

Det är inget som du tvingar honom till, det är samhället som tvingar honom till det. Han får betala underhåll vare sig han vill eller inte.
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:40:41 följande:
    Självklart. Men ett måste.
    Och jag hoppas att ts gör det. Så hon kan ta ett beslut som är bra för henne, ett beslut som känns bra i längden.
    Ja,och det tror jag att TS gör.

Mattias och Hannah.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:23:50 följande:

Har vi bestämt att vi inte ska ha kontakt så kommer vi inte att ha det helt plötsligt när barnet börjar skolan. Sen kommer det såklart att vara tufft! Han kanske ändrar sig och vill ha kontakt, vilket hade varit toppen. Men jag kommer inte att trakassera honom, ringa eller något om det är vad vi kommit överens om. En iphone kan väl jag köpa likaväl som pappan?

Sen förstår jag att man gör ALLT för sina barn.

Jag ser det inte som optimalt att skaffa barn med en som sagt klart och tydligt att han inte vill. Du är ung och har möjligheten att skaffa barn längre fram med en som VILL och som du vet/tror har potential att bli en bra pappa.

Vad du kan köpa till barnet beror ju lite på om du får ett jobb med hygglig betalning. För det är inte speciellt fett att leva på en kass lön eller arbetslöshetsersättning. Du kommer alltid att va en ensamstående förälder, även om du träffar en partner. Visst finns det dom som gärna betalar för en annans barn, men de är inte så vanliga. De flesta jag vet har separat ekonomi, speciellt om det finns tidigare barn inblandade.

Försök tänka igenom allt och alla möjliga scenario när du ska ta ditt beslut.
    Vad det än blir så hoppas jag att du om några år framåt i tiden kommer att va nöjd med det beslut du tog.
  • Anonym (ledsen)

Vad kallar man det när en man gör en kvinna gravid när man är över 20 då? För det är väl mannen som gör kvinnan gravid? Eller har jag missuppfattat det?

• molly50
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:41:58 följande:

Det är inte du som tvingar honom till det utan samhället.
    Och det är inte för din skull utan för barnets.
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Å andra sidan så har TS sagt till sin kille att hon inte ville göra en abort till om hon skulle bli gravid igen. Så han visste vad som gällde.
    Så om han absolut inte ville ha barn så borde han kanske ha haft dubbla kondomer eller avstått från vaginalt sex.
    Mattias och Hannah.
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 19:33:53 följande:
    Hur man än ser på det blir någon tvingad till något den ena inte vill. Ts vill inte göra abort men ska bli tvingad till det för att hennes kille inte vill ha barn?

Det går att ha sex utan att ha vaginalt samlag
    Som jag skrev, det e en jäkla skillnad på att få ett ansvar o betala för nått man inte var redo för i 18 år, än vad en abort e, naturligtvis ÄR en abort psykiskt påfrestande o kämpigt ett tag framöver men absolut inte på samma sätt som hon sätter fadern i om hon behåller..
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 19:40:06 följande:
    Ts har sagt till sin kille att hon inte klarar av att göra en till abort om olyckan skulle vara framme igen. Så nej de var inte överens om att hon skulle göra abort ifall skyddet inte fungerade. Tänk på vad du skriver.
    Nej, tänk om inte mannen e redo för nått ansvar, tycker ni bara hon fullständigt ska skita i de men ändå låta han bli tvingad till o betala underhåll?? Han ville aldrig ha barn o har man då gjort flertal aborter o inte fattar hur fertil man e vid de laget så ja... då e de hon som får skylla sig själv... dom vill gärna ha "äganderätt" över sina kroppar men när de väl kommer till kritan så gnälls de över att fadern inte tar sitt ansvar... snacka om dubbelmoral Fadern har tydligt påpekat att han ej ville ha barn...o du e fortfarande ung ts...ta ett gemensamt beslut ed gubben INNAN ni har sexuellt umgänge till nästa gång, så slipper du gå igenom fler aborter

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet