Inlägg från: Anonym (alltså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (alltså)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Alltså jag hade varit tokförsiktig vid vaginalt samlag om jag blivit oplanerat gravid två gånger tidigare. Hade använt dubbla skydd och skippat vaginal samlag vid den mest fertila perioden. Det går faktiskt att ha sex på andra sätt än vaginalt samlag. Sen kan man också köra med att killen kommer utanför och köra med tredubbla skydd på det sättet. Jag hade varit livrädd för att bli gravid en gång till, speciellt om jag hade varit arbetslös och kände att jag inte skulle klara av ytterligare en abort.

• Anonym (alltså)
    Tow2Mater skrev 2014-09-04 15:05:49 följande:
    Och sen använd dubbla och tredubbla skydd om du har så lätt for att bli gravid. T ex kondom med spermeidodande medel  och pessar, etc.
    Såg det här efter jag hade skrivit mitt inlägg. Och om du nu inte tål hormonella p-medel så kondom + avbrutet samlag samt inte ha vaginalt samlag den period du är som mest fertil.
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 19:23:28 följande:
    Det är bådas fel son inte valde fler möjligheter till skydd och vil inte den ena ha barn så får man ju se till att de inte heller o innebär de då att det inte finns nått nä men då får man skita i o ha sex till BÅDA är överens IFALL detta skulle hända. dessutom har du lyckats bli gravid o sen abort flera ggr, alltså, borde man ha tänkt sig för jävligt noga INNAN ni/du hamnade här!!

Enligt mig bör du göra abort, att tvinga nån bli förälder e lika illa oavsett vem av er det e, vill han inte ha barn så vill han inte, tvinga honom inte till detta o försök sätt dig i hans situation om nån hade tvingat dig till nått...än så länge e ni båda unga, man är TVÅ om att skaffa barn!!
    Hur man än ser på det blir någon tvingad till något den ena inte vill. Ts vill inte göra abort men ska bli tvingad till det för att hennes kille inte vill ha barn?

Det går att ha sex utan att ha vaginalt samlag
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 19:38:27 följande:

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???

Ja faktiskt får du skylla dig själv, du har gjort dina val, det  e ingen här som säger att abort INTE var/är jobbigt men ändock ditt eget val o de finns hur mycke skydd som helst o använda sig av idag så det e bara en dålig ursäkt o eftersom ni VAR överens från början kan man inte bara ändra sig, tvinga honom inte bli fader om han ej vill!! Det e en jävla skillnad på o ha ett ansvar i 18 år eller göra en abort, de tar inte 18 år o komma över!!

Ts har sagt till sin kille att hon inte klarar av att göra en till abort om olyckan skulle vara framme igen. Så nej de var inte överens om att hon skulle göra abort ifall skyddet inte fungerade. Tänk på vad du skriver.
  • Anonym (alltså)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:41:58 följande:

Jag vet inte om jag kommer kunna göra så emot honom. Han har varit tydlig med att han inte vill ha någon med mig eller barnet att göra. Nog för att det kanske är helt fel av mig att behålla barnet mot hans vilja, men tvinga honom betala underhåll känns fel det också :-/

Det är inget som du tvingar honom till, det är samhället som tvingar honom till det. Han får betala underhåll vare sig han vill eller inte.
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:00:52 följande:
    Som jag skrev, det e en jäkla skillnad på att få ett ansvar o betala för nått man inte var redo för i 18 år, än vad en abort e, naturligtvis ÄR en abort psykiskt påfrestande o kämpigt ett tag framöver men absolut inte på samma sätt som hon sätter fadern i om hon behåller..
    Nej, tänk om inte mannen e redo för nått ansvar, tycker ni bara hon fullständigt ska skita i de men ändå låta han bli tvingad till o betala underhåll?? Han ville aldrig ha barn o har man då gjort flertal aborter o inte fattar hur fertil man e vid de laget så ja... då e de hon som får skylla sig själv... dom vill gärna ha "äganderätt" över sina kroppar men när de väl kommer till kritan så gnälls de över att fadern inte tar sitt ansvar... snacka om dubbelmoral smile2.gif Fadern har tydligt påpekat att han ej ville ha barn...o du e fortfarande ung ts...ta ett gemensamt beslut ed gubben INNAN ni har sexuellt umgänge till nästa gång, så slipper du gå igenom fler aborter

Så du tycker alltså att det är lättare att göra abort än att fadern betalar ett underhåll varje månad? har du varit med om båda och kunnat jämföra alltså?
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:43:58 följande:
    Nej jag framställer henne inte som nått offer men man få tar konsekvenserna av sina handlingar o de gör hon inte om hon väljer att behålla mot hans vilja, han är inte redo o ts är inte så gammal än så hon hinner bli gravid igen o sen för de andra så finns de inga kända risker att aldrig kunna få barn igen för att man genomgått flertal aborter smile1.gif fortfarande ligger de på båda o ha sex, jag anser i alla fall att hon gör fel i att behålla barnet bara för sin egen skull..
    Som sagt, det är en enorm skillnad...eller du tycker det själv är trevligt o bli påtvingad saker i 18 år?

Påtvingad saker? I 18 år? Alltså pengar förs över från faderns konto till HANS barn. Han tvingas inte till någonting annat än att betala en struntsumma varje månad. Han kan tom göra så att det blir en automatisk överföring varje månad, då behöver han inte ens bry sig, det sköter sig av sig självt.  Och hur VET du att det är en enorm skillnad? Finns de kvinnor som mår psykiskt dåligt FLERA år efter en abort, som blir sjukskrivna FLERA år och det är inte några 1273 kr per månad de förlorar i inkomst av att bli sjukskrivna.

• Anonym (alltså)

Sjukt tragisk denna tråd är. Det är ditt beslut ts och ENDAST ditt beslut om du vill göra abort eller inte. En normalfuntad man tar sitt ansvar oavsett om det gäller en atuomatisk överföring av pengar varje månad eller att ha kontakt med sitt barn.

Kontentan av denna tråd är: Kvinnor måste ta ansvar för sina handlingar, män slipper undan. Round and round it goes...

• Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:58:13 följande:
    Eller hur, ...ska du inte dra till med lite extra när du ändå är igång.. det är rent av överdrivet och snacka på de viset du gör o de blir bara löjligt..jag ställde en fråga som du inte svara på.. ska man se det som ett nej kanske? Naturligtvis dras de pengar från faderns konto till barnet....han är skyldig o betala detta om han så vill eller ej...vad är de du ej förstår?
    Du verkar reagera något så oerhört över att ts kille ska behöva betala fjuttiga 1273 i månaden för ett barn som han varit med och skapat. Känns som om det ligger något annat bakom?

Och ts är tvungen att ta ansvar vare sig hon vill eller inte. Antingen ta ansvar genom att göra abort eller behålla barnet. Killen kommer LINDRIGT undan.
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 22:11:26 följande:
    Han är inte mer offer än vad hon är Molly, dom visste båda vad som kunde hända om en graviditet ägt rum MEN om hon behåller barnet TROTS att han påpeka tydligt att han inte var redo, DÅ gör ts fel gentemot honom eftersom hon automatiskt försätter honom i en sits som kunde undvikas. Varför fortsatte hon själv då o ha sex? Hon visste oxå mycket väl vart de kunde leda. Att jag inte anser att han bör ta konsekvenserna är för att HON behåller mot hans vilja.

Ehh, japp det är knappt en på miljonen att den risken finns Molly.. (att ej bli gravid trots flertal aborter) Och det är lika liten risk att hon kommer ha så djupa sår i resten av sitt liv av abort. dessutom finns det hjälp mot sådant i såna fall idag. Ts får ju ta konsekvenserna utav detta nu eftersom det inte är lämpligt för ett barn o växa upp i de förhållanden som nu redan har uppstått. Det är så mycket mer än vad man tror när man har barn så det är svårt o föreställa sig, är det då tjall på linjen mellan de vuxna så är de barnet som kommer i kläm.
    OCH varför fortsatte HAN ha sex när HON påtalat att hon inte vill göra fler aborter? DU lägger all skuld på ts! Läs dina inlägg igen och fundera på hur du uttrycker dig!
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 22:32:30 följande:
    Fjuttiga? Vet du hur mycke de blir på 18 år? kanske ska jag kräva/tvinga dig på detsamma,?

Förlåt men du lever verkligen i de blå.. Något annat bakom? Berätta gärna :-P  En kille kommer mycket sällan lindrigt undan i sådana fall som detta, men dröm du vidare...lägg skuld på killen du.. men Barn är ett GEMENSAMT BESLUT och inget som vederbörande ska bestämma själv, man är TVÅ..kanske ska ..... dubbelmoral så de stänker om det smile2.gif

Du förstår mycket väl ad jag menar. ts nu är du bara löjlig...Läs vad jag skrev och vrid inte på orden så går de lättare..jag delgav bara min åsikt även om den ogillades men tänk åtminstone på konsekvenserna.. Ha de gött smile2.gif

Jag mår illa när jag läser dina inlägg i den här tråden. Har läst dina inlägg förut och tyckt de varit förnuftiga, men nu känns det som om du inte alls vet vad du pratar om. Du använder dig dessutom av härskartekniker när du sätter en glad gubbe efter det du skriver. Det känns inte som om du ser objektivt på detta, utan det ligger något annat bakom. För som sagt, aldrig sett så korkade inlägg ifrån dig förut, eller så har du smuttat lite väl mkt på BiB:en i köket.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet