• molly50

Min kille lämnar mig pga graviditet

Sven Erik Johansson skrev 2014-09-04 17:27:41 följande:

Tillägg till mitt inlägg för en stund sedan-råkade bli anonym! Till män som säger att de "tvingas bli pappa" vill jag säga "BLEV DU VÅLDTAGEN?"

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Meei skrev 2014-09-04 17:39:25 följande:
    Han trodde ju dom skyddade sig? Ni tjejer verkar inte förstå pressen och stressen ni sätter på killar. Okej om man körde oskyddat, då förstår jag att man kan skylla på killen med, men nu? Han gjorde sin del och är ju bara elakt att behålla det.

Har själv barn och vet hur mycket tid och kraft det tar. Att behöva göra det mot sin vilja eller själv skulle jag aldrig vilja göra. Både för mitt och barnets skull.
    Å andra sidan så ska man ju ha klart för sig att inga skydd är 100 % säkra. Och TS verkar ha lätt för att bli gravid,vilket hennes kille borde ha vetat,med tanke på hennes två tidigare aborter.
    Jag förstår om det känns jobbigt för en kille om en tjej blir gravid och han inte vil bli pappa.
    Men man ska också ha klart för sig att en abort inte är något man gör hur lättvindigt som helst.
    Tillräckligt många aborter kan dessutom göra att man blir steril och inte kan få fler barn.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    kanskedetdu skrev 2014-09-04 18:02:54 följande:

varför är du ihop med ett barn som inte kan ansvar?,hitta en riktig man istället o gör dig av med jätte bebisen

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:08:33 följande:
    Fast den pressen finns ju inte?? Du är ju helt fri att behålla barnet?
    Det är klart att det är en press att känna att om man inte gör abort så kommer man att bli dumpad.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:17:40 följande:
    Fast ts är ju redan dumpad? Han vill ju inte fortsätta oavsett utgången?
    Om du läser trådstarten en gång till så står det att TS kille sagt att han lämnar henne om hon inte gör abort.
    Så så vitt jag vet så är hon inte dumpad ännu.
    Därav att hon känner sådan press.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:17:40 följande:
    Fast ts är ju redan dumpad? Han vill ju inte fortsätta oavsett utgången?
    Ok,såg nu att han redan har lämnat TS. Hade missat det inlägget.
    Men det är ju ändå en press för TS då han hotar henne med både det ena och det andra.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:37:05 följande:
    Absolut. Men den pressen måste man ju som vuxen inför ett stort beslut kunna bort se ifrån? Det jag menar är att hon inte ska känna press ifrån någon.
    Det är nog lättare sagt än gjort,tror jag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:40:41 följande:
    Självklart. Men ett måste.
    Och jag hoppas att ts gör det. Så hon kan ta ett beslut som är bra för henne, ett beslut som känns bra i längden.
    Ja,och det tror jag att TS gör.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:41:58 följande:

Jag vet inte om jag kommer kunna göra så emot honom. Han har varit tydlig med att han inte vill ha någon med mig eller barnet att göra. Nog för att det kanske är helt fel av mig att behålla barnet mot hans vilja, men tvinga honom betala underhåll känns fel det också :-/

Det är inte du som tvingar honom till det utan samhället.
    Och det är inte för din skull utan för barnets.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 19:38:27 följande:

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???

Ja faktiskt får du skylla dig själv, du har gjort dina val, det  e ingen här som säger att abort INTE var/är jobbigt men ändock ditt eget val o de finns hur mycke skydd som helst o använda sig av idag så det e bara en dålig ursäkt o eftersom ni VAR överens från början kan man inte bara ändra sig, tvinga honom inte bli fader om han ej vill!! Det e en jävla skillnad på o ha ett ansvar i 18 år eller göra en abort, de tar inte 18 år o komma över!!

Å andra sidan så har TS sagt till sin kille att hon inte ville göra en abort till om hon skulle bli gravid igen. Så han visste vad som gällde.
    Så om han absolut inte ville ha barn så borde han kanske ha haft dubbla kondomer eller avstått från vaginalt sex.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet