• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • molly50
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:08:33 följande:
    Fast den pressen finns ju inte?? Du är ju helt fri att behålla barnet?
    Det är klart att det är en press att känna att om man inte gör abort så kommer man att bli dumpad.
    Mattias och Hannah.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:18:42 följande:
    Vad vet du om det? Varför ska jag framstås som någon jävla häxa..?
    Därför att du kommer att vilja att ditt barn ska ha samma som hans mindre barn. Du kommer att bli precis vansinnig om han slänger luren i örat på dig om du ringer för att du vill att ni ska dela på tex ridkostnaden.

Skaffar han aldrig fler barn, så kommer just det problemet aldrig att uppstå. Men en kille på 25 som inte vill skaffa barn är inget ovanligt, om 2 år kanske han kommer rullande på en barnvagn.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:13:22 följande:

Den pressen finns visst. Bara för att man har ett val, betyder det väl inte att det inte finns viss press?

Vem pressar dig att göra abort?

• Anonym (ll)
    molly50 skrev 2014-09-04 18:14:17 följande:
    Det är klart att det är en press att känna att om man inte gör abort så kommer man att bli dumpad.
    Fast ts är ju redan dumpad? Han vill ju inte fortsätta oavsett utgången?
  • Anonym (ledsen)
    Ess skrev 2014-09-04 18:15:52 följande:
    Därför att du kommer att vilja att ditt barn ska ha samma som hans mindre barn. Du kommer att bli precis vansinnig om han slänger luren i örat på dig om du ringer för att du vill att ni ska dela på tex ridkostnaden.

Skaffar han aldrig fler barn, så kommer just det problemet aldrig att uppstå. Men en kille på 25 som inte vill skaffa barn är inget ovanligt, om 2 år kanske han kommer rullande på en barnvagn.

Jag kommer acceptera från dag 1 att han inte vill ha någon kontakt. Varför skulle jag ringa honom ca 10 år senare och vilja dela på ridkostnaderna?

Ditt inlägg säger mer om dig än vad det gör om mig...

• Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:16:52 följande:
    Vem pressar dig att göra abort?
    Min kille?! Han hotar med att lämna mig, vilket han nu har gjort. Han skriver att han tänker se till att mina kusiner (som är hans vänner) kommer ta avstånd i från mig. Han säger att hans familj kommer hata mig. På vilket sätt tycker du att han INTE pressar mig??
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:21:58 följande:
    Min kille?! Han hotar med att lämna mig, vilket han nu har gjort. Han skriver att han tänker se till att mina kusiner (som är hans vänner) kommer ta avstånd i från mig. Han säger att hans familj kommer hata mig. På vilket sätt tycker du att han INTE pressar mig??
    Han har ju redan lämnat dig? Och han kommer ju inte tillbaka för att du gör en abort?

Men vad spelar det för roll? DU ska ta ett livsavgörande beslut. Nu råkar du vara kvinna o har makten i denna fråga, då får du ta o växa upp och bort se från barnsligheter.

På riktigt alltså. Varför har du ens kontakt med honom?
  • Anonym (alltså)

Alltså jag hade varit tokförsiktig vid vaginalt samlag om jag blivit oplanerat gravid två gånger tidigare. Hade använt dubbla skydd och skippat vaginal samlag vid den mest fertila perioden. Det går faktiskt att ha sex på andra sätt än vaginalt samlag. Sen kan man också köra med att killen kommer utanför och köra med tredubbla skydd på det sättet. Jag hade varit livrädd för att bli gravid en gång till, speciellt om jag hade varit arbetslös och kände att jag inte skulle klara av ytterligare en abort.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:28:16 följande:
    Han har ju redan lämnat dig? Och han kommer ju inte tillbaka för att du gör en abort?

Men vad spelar det för roll? DU ska ta ett livsavgörande beslut. Nu råkar du vara kvinna o har makten i denna fråga, då får du ta o växa upp och bort se från barnsligheter.

På riktigt alltså. Varför har du ens kontakt med honom?

Jag känner ju press från honom även om vi inte är tillsammans. Jag vill inte att han skall få min och hans släkt emot mig såklart.

Jag kommer inte att ha mer än nödvändig kontakt med honom. Men han skickar långa sms till mig där han hotar om diverse saker. 

• Anonym (alltså)
    Tow2Mater skrev 2014-09-04 15:05:49 följande:
    Och sen använd dubbla och tredubbla skydd om du har så lätt for att bli gravid. T ex kondom med spermeidodande medel  och pessar, etc.
    Såg det här efter jag hade skrivit mitt inlägg. Och om du nu inte tål hormonella p-medel så kondom + avbrutet samlag samt inte ha vaginalt samlag den period du är som mest fertil.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet