• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 22:01:14 följande:
    Du verkar reagera något så oerhört över att ts kille ska behöva betala fjuttiga 1273 i månaden för ett barn som han varit med och skapat. Känns som om det ligger något annat bakom?

Och ts är tvungen att ta ansvar vare sig hon vill eller inte. Antingen ta ansvar genom att göra abort eller behålla barnet. Killen kommer LINDRIGT undan.
    Fjuttiga? Vet du hur mycke de blir på 18 år? kanske ska jag kräva/tvinga dig på detsamma,?

Förlåt men du lever verkligen i de blå.. Något annat bakom? Berätta gärna :-P  En kille kommer mycket sällan lindrigt undan i sådana fall som detta, men dröm du vidare...lägg skuld på killen du.. men Barn är ett GEMENSAMT BESLUT och inget som vederbörande ska bestämma själv, man är TVÅ..kanske ska ..... dubbelmoral så de stänker om det
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 22:02:23 följande:
    Men jag har väl inte utsatt honom för någon risk?! Jag tvingade inte honom till sex. Nu får du ge dig!

Du förstår mycket väl ad jag menar. ts nu är du bara löjlig...Läs vad jag skrev och vrid inte på orden så går de lättare..jag delgav bara min åsikt även om den ogillades men tänk åtminstone på konsekvenserna.. Ha de gött

• Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 22:32:30 följande:
    Fjuttiga? Vet du hur mycke de blir på 18 år? kanske ska jag kräva/tvinga dig på detsamma,?

Förlåt men du lever verkligen i de blå.. Något annat bakom? Berätta gärna :-P  En kille kommer mycket sällan lindrigt undan i sådana fall som detta, men dröm du vidare...lägg skuld på killen du.. men Barn är ett GEMENSAMT BESLUT och inget som vederbörande ska bestämma själv, man är TVÅ..kanske ska ..... dubbelmoral så de stänker om det smile2.gif

Du förstår mycket väl ad jag menar. ts nu är du bara löjlig...Läs vad jag skrev och vrid inte på orden så går de lättare..jag delgav bara min åsikt även om den ogillades men tänk åtminstone på konsekvenserna.. Ha de gött smile2.gif

Jag mår illa när jag läser dina inlägg i den här tråden. Har läst dina inlägg förut och tyckt de varit förnuftiga, men nu känns det som om du inte alls vet vad du pratar om. Du använder dig dessutom av härskartekniker när du sätter en glad gubbe efter det du skriver. Det känns inte som om du ser objektivt på detta, utan det ligger något annat bakom. För som sagt, aldrig sett så korkade inlägg ifrån dig förut, eller så har du smuttat lite väl mkt på BiB:en i köket.
  • Anonym (ican)

Mår också illa. Fattar inte hur nån kan påstå att 1273 spänn i månaden är mycket för en förälder som inte lever och tar ansvar över sin avkomma.

Ett barn kostar väldigt mycket mer för den som har vårdnaden om barnet i 18 år. Att sitta å påstå att den struntsumman som underhållet ligger på är nåt i jämförelse med vad boendeföräldern står för är ju bara löjligt. Innan man sitter och domderar i en tråd bör man skaffa sig lite förstånd.

• molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 22:32:30 följande:

Förlåt men du lever verkligen i de blå.. Något annat bakom? Berätta gärna :-P  En kille kommer mycket sällan lindrigt undan i sådana fall som detta, men dröm du vidare...lägg skuld på killen du.. men Barn är ett GEMENSAMT BESLUT och inget som vederbörande ska bestämma själv, man är TVÅ..kanske ska ..... dubbelmoral så de stänker om det
    Men jag har väl inte utsatt honom för någon risk?! Jag tvingade inte honom till sex. Nu får du ge dig!

Du förstår mycket väl ad jag menar. ts nu är du bara löjlig...Läs vad jag skrev och vrid inte på orden så går de lättare..jag delgav bara min åsikt även om den ogillades men tänk åtminstone på konsekvenserna.. Ha de gött

Men detta är inte påtvingat så vitt jag kan se det.

Påtvingad ett faderskap blir man om kvinnan ljuger om att hon äter p-piller eööer om hon tar hål på kondomen t ex.
    Och så vitt jag vet så har inget av det hänt i det här fallet.
    TS ex var dessutom mycket väl medveten om att TS inte hade för avsikt att göra någon mer abort.
    Och har är han inte helt tappad bakom en vagn,eller har missat alla biologilektionerna i skolan,så vet han att sex kan leda till en graviditet. Även om man skyddar sig.

Jag anser i alla fall att ansvaret är lite större på den som absolut inte vill ha barn när det kommer till att försöka förhindra en graviditet.
    Mattias och Hannah.
  • Danielle222222

Hej, jag har varit själv under graviditet och min son är 1,5 år, graviditeten var underbar, köpa babykläder, känna honom i magen, överlycklig, när han föddes var helt fantastisk, det finaste i världen, när man ser sin son för första gång och att det bara ska vara han och jag mot världen.... Män kommer och går men barn har man hela livet. Råd: tyck inte synd om din kille, gå inte tillbaka till honom föräns han ändrar sig, tyck inte synd om honom för han tycker inte synd om dig. Så kräv underhållsstöd,eller vad det heter till försäkringskassan så slipper du bråka med honom... Det är vad jag tänker

• cassibassi

Lyssna inte på alla som slänger skit på dig TS. Det som har skett har skett och ni delar båda lika stor skuld att det hände (graviditeten) och vad du kan göra nu är att se till så att det blir så bra som möjligt för DIG ts och för det eventuella barnet om du bestämmer dig för att behålla. 
    När du har bestämt dig så bör du höra av dig till din ex pojkvän och informera om ditt beslut och sedan be honom att dra åt helvete. Han har tydligt visat vad han är för typ av människa, så även om han skulle bestämma sig för att bli delaktig i barnets liv och agera som pappa så kan du ju aldrig lita på att han kommer att ställa upp i andra tuffa situationer. Livet är ingen dans på rosor och min åsikt är att din ex pojkvän är en ynkrygg som flyr istället för kämpar. Det säger allt. 

Jag är säker på att du kommer att klara dig galant utan den skitstöveln och du kommer bli en super bra mamma! En unge behöver ingen iphone de första 13 åren och tills dess har du säkert stabiliserat din inkomst.
    Allt löser sig, det kan bli jävligt tufft men för sitt barn är man stark nog och tar sig igenom eld.

• SatanLendMeADollar

Det är väl helt rimligt att han lämnar dig om ni har skilda åsikter.

• Anonym (+-)

Håller verkligen med cassibassi, kunde inte sagt det bättre själv! Lycka till TS!

• Anonym (Busy busy)

Vilken hemsk situation..:( Jag förstår att du inte vill göra någon mer abort ). Ni måste prata med en kurator tillsammans.

• Anonym (Läggner)
    Är man mogen nog att ha sex så måste man också vet/förstå att har man sex så kan man bli gravid. Man kan skydda sig hur mycket man vill, men INGA preventivmedel idag är 100% säkra.

Min kompis och hennes man har 3 barn. Första var planerad, dom andra två fick dom även fast hon hade spiral.

Jag åt p-piller när jag blev gravid med dottern.

TS och hennes sambo har olika tankar/åsikter/känslor kring barnfrågan. TS har respekterat sin sambos ovilja att bli pappa och skyddat sig och gjort 2 aborter tidigare. Hon har varken tjatat, tvingat eller lurat sig till den här graviditeten. Det hände bara. Så nu är det nog killens tur att respektera hennes vilja/känslor.

Vill han inte vara en del av det, fine. Men respektera att TS vill ha barnet. Håll inte på med massa skitsnack, hotande och pressande för att få sin egen vilja igenom.

TS, skit i killen. Koncentrera dig på dig själv. Vad vill du? Vad känner du? Du har redan gått igenom 2 aborter, så du vet hur det känns, hur ont det gör (psykiskt). Orkar du med det igen? Sen ökar risken att få svårare att bli gravid med många aborter också.

Jag önskar dig all lycka till! Låt inte honom eller folk här trycka ner dig eller lägga nån skuld på dig.

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet