• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym

Hej TS! Du är 26 år, har en lagom stor summa pengar på banken och en massa års livserfarenhet. Du är gravid och du vill ha barn. Grattis, det är ju underbart!

Jag hoppas att du kan skaka av dig alla negativa kommentarer och fokusera på dig själv. Om du vill detta, så har du alla förutsättningar att få det att fungera. Du verkar klok och självständig, du tycks ha stöd hos din familj. Om du väljer att behålla barnet så säger jag bara grattis - du ska bli mamma och det kommer bli helt underbart och bitvis apjobbigt, men värt det varje sekund!

Och den där sambon. Ja, det här är ju hans förlust. Men jag tycker inte att du ska säga nej till de pengar han enligt lag ska bidra med till barnet. Om du inte behöver dem för att få vardagen att gå runt, så sätt dem på ett särskilt konto och spara för barnets framtid? Till lägenhet, större inköp eller till en gemensam och spännande långresa när barnet är större?

• Anonym (INTE)

GÖR INTE ABORT. Har flera vänner som blivit utsatta för detta av sina pojkvänner. 

En tvingades till en första abort för han skulle lämna henne, hon mådde så otroligt dåligt och pratar om det än idag (det är tio år sedan). Året efter blev hon gravid igen och beslutade att behålla barnet ändå. Hon hade ingen inkomst alls utan hade gått ut gymnasiet. Han stannade kvar men de gjorde slut vid ett senare tillfälle. 

En annan hade en kille som försökte tvinga henne men hon vägrade och sa att hon skulle ta hand om det själv om han inte var med på det. Nu är hon i vecka 22 och han är helt och hållet med på det och väljer ut barnvagnar och kläder. Läskigt som fan eftersom han först reagerade som din kille och drog och sa att hon skulle göra abort. Han till och med hjälpte henne att ringa och boka, men sen bara vände han.

En annan blev lämnad och killen drog och har aldrig mer hört av sig, vilket hon idag säger är det bästa som hänt även om det var svårt då - för han var inget att ha. 

Gör det du vill! Inte f-n ska någon komma och säga att du inte kan behålla barnet om du inte har en stabil inkomst. Man ska inte behöva abortera ett barn pga inkomsten. Har flera vänner som klarat sig utmärkt med extremt låga eller inga inkomster (alltså har de fått lägsta mammapenning). Det handlar om vad man vill. 

• Anonym (absolut)

Självklart ska du behâlla barnet, du kommer aldrig aldrig att ângra det, barnet blir ditt kött och blod, din stolthet och trygghet,en del av dig och din familj som kommer att ge dig sâ otroligt mycket glädje.
    Känner du att du är mogen och redo sâ behâll det oavsett vad killen vill.
    Hur skyddad man än är sâ finns det alltid en risk att bli gravid det gâr inte att komma i frân. Han verkar väldigt omogen och egoistisk, i bland fâr man bita i det sura äpplet och anpassa sig till saker som man kanske inte tänkt sig...Thats life...

• Anonym
    Anonym (INTE) skrev 2014-09-05 11:31:43 följande:

GÖR INTE ABORT. Har flera vänner som blivit utsatta för detta av sina pojkvänner. 

En tvingades till en första abort för han skulle lämna henne, hon mådde så otroligt dåligt och pratar om det än idag (det är tio år sedan). Året efter blev hon gravid igen och beslutade att behålla barnet ändå. Hon hade ingen inkomst alls utan hade gått ut gymnasiet. Han stannade kvar men de gjorde slut vid ett senare tillfälle. 

En annan hade en kille som försökte tvinga henne men hon vägrade och sa att hon skulle ta hand om det själv om han inte var med på det. Nu är hon i vecka 22 och han är helt och hållet med på det och väljer ut barnvagnar och kläder. Läskigt som fan eftersom han först reagerade som din kille och drog och sa att hon skulle göra abort. Han till och med hjälpte henne att ringa och boka, men sen bara vände han.

En annan blev lämnad och killen drog och har aldrig mer hört av sig, vilket hon idag säger är det bästa som hänt även om det var svårt då - för han var inget att ha. 

Gör det du vill! Inte f-n ska någon komma och säga att du inte kan behålla barnet om du inte har en stabil inkomst. Man ska inte behöva abortera ett barn pga inkomsten. Har flera vänner som klarat sig utmärkt med extremt låga eller inga inkomster (alltså har de fått lägsta mammapenning). Det handlar om vad man vill. 

Jag håller med! Gör inte pojkvänner/makar till viljes som inte vill ta sitt ansvar och vill döda sina egna ofödda barn.
  • Anonym
    nevermind skrev 2014-09-04 19:00:25 följande:

Gör abort och dumpa honom. Eller behåll och dumpa honom, men då får du klara dig själv. Och förklara för barnet varför h*n inte har nån pappa.

Det är inte helt otänkbart att TS kommer att hitta en ny man en dag , som kanske kan vara liknande en far för barnet.
  • molly50
    Anonym (Läggner) skrev 2014-09-05 10:59:31 följande:
    Nej han måste inte betala. Inte om TS inte vill ha några pengar. Kan man komma överens så gör man upp det där i mellan sig själva och då kan dom bestämma att han inte behöver betala nått.
    Men nu verkar TS ha bestämt att hon ska begära underhåll.
    Om han sedan vägrar ta sitt ansvar för något han själv varit med och ställt till med så är han inte bara omogen utan också väldigt egoistisk.
    Det handlar om ett oskyldigt barn som har rätt till underhållsbidraget från sin pappa.
    Mattias och Hannah.
  • Ghbcf

Behåll barnet. Det är bara en välsignelse att få barn, och det skadar din själ om du gör abort. Ingen kvinna mår bra av abort, oavsett. Du går igenom en jobbig period, mkt känslor och hormoner spelar in. Om killen hotar dig så spara smsen och visa till polisen. Ignorera honom så mkt du kan under din graviditet och prioritera bara dig och barnet hälsa.

• Thyla

ts: skit i att svara på folks inlägg som roar sig på din bekostnad.

Prata med kurator och vänner kom fram till ett beslut du ä nöjd med.
    Dock bör du tänka på att pappan ifråga uppför sig som en pojke och inte en man.
    Jag hade personligen inte velat ha barn med ett sådan drummel men det är ditt beslut.

• trololilol
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 08:12:55 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

Anser att du inte skall stanna hos den idioten, jag har själv tänkt i den banorna med min kille som inte heller vill ha barn och inte redo trots att han är 25 snart 26 år!.
    Just nu är jag inte gravid, fast att jag önska att jag var det.
    Och han visste innan vi blev tillsammans att jag ville ha barn väldigt snart, och nu nekar han till allt om den vetskapen.
    Men vad jag ville säga är, dumpa skithögen och kräv underhåll sedan.
    Han skall INTE bestämma över din kropp, om du inte vill göra abort så gör du inte abort. Och visst kan verka elakt mot "pappan". Men han borde fan tänka lite på dig också.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet