• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (alltså)

Sjukt tragisk denna tråd är. Det är ditt beslut ts och ENDAST ditt beslut om du vill göra abort eller inte. En normalfuntad man tar sitt ansvar oavsett om det gäller en atuomatisk överföring av pengar varje månad eller att ha kontakt med sitt barn.

Kontentan av denna tråd är: Kvinnor måste ta ansvar för sina handlingar, män slipper undan. Round and round it goes...

• molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:43:58 följande:
    Nej jag framställer henne inte som nått offer men man få tar konsekvenserna av sina handlingar o de gör hon inte om hon väljer att behålla mot hans vilja, han är inte redo o ts är inte så gammal än så hon hinner bli gravid igen o sen för de andra så finns de inga kända risker att aldrig kunna få barn igen för att man genomgått flertal aborter fortfarande ligger de på båda o ha sex, jag anser i alla fall att hon gör fel i att behålla barnet bara för sin egen skull..
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 21:12:05 följande:
    Så du tycker alltså att det är lättare att göra abort än att fadern betalar ett underhåll varje månad? har du varit med om båda och kunnat jämföra alltså?
    Som sagt, det är en enorm skillnad...eller du tycker det själv är trevligt o bli påtvingad saker i 18 år?

Nej,inte TS. Men du framställer hennes ex som ett viljelöst offer som inte fattar att sex kan leda till en graviditet.
    Han visste om att TS redan har genomgått två aborter. Han valde trots detta att fortsätta ha sex med TS fast han vet att hon har lätt att bli gravid.
    Så ska man resonera så som du gör så får ju även han ta konsekvenserna av sina handlingar nu.
    Det är ovanligt att en abort leder till sterilitet,men risken finns.
    Varför ska då TS påtvingas det?
    Jag tycker i så fall det är lika illa att påtvinga henne en abort som kanske kan påverka henne för resten av sitt liv (om inte fysiskt så psykiskt) som att påtvinga en man att bli pappa mot sin vilja.
    Mattias och Hannah.
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 21:48:07 följande:
    Påtvingad saker? I 18 år? Alltså pengar förs över från faderns konto till HANS barn. Han tvingas inte till någonting annat än att betala en struntsumma varje månad. Han kan tom göra så att det blir en automatisk överföring varje månad, då behöver han inte ens bry sig, det sköter sig av sig självt.  Och hur VET du att det är en enorm skillnad? Finns de kvinnor som mår psykiskt dåligt FLERA år efter en abort, som blir sjukskrivna FLERA år och det är inte några 1273 kr per månad de förlorar i inkomst av att bli sjukskrivna.

Eller hur, ...ska du inte dra till med lite extra när du ändå är igång.. det är rent av överdrivet och snacka på de viset du gör o de blir bara löjligt..jag ställde en fråga som du inte svara på.. ska man se det som ett nej kanske? Naturligtvis dras de pengar från faderns konto till barnet....han är skyldig o betala detta om han så vill eller ej...vad är de du ej förstår?
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:50:26 följande:

Precis, kanske jag bör säga samma till honom?!

Jag hade aldrig utsatt mig för risken att bli påtvingad något i 18 år....

Nähä men att utsätta nån annan går bra?
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:58:13 följande:
    Eller hur, ...ska du inte dra till med lite extra när du ändå är igång.. det är rent av överdrivet och snacka på de viset du gör o de blir bara löjligt..jag ställde en fråga som du inte svara på.. ska man se det som ett nej kanske? Naturligtvis dras de pengar från faderns konto till barnet....han är skyldig o betala detta om han så vill eller ej...vad är de du ej förstår?
    Du verkar reagera något så oerhört över att ts kille ska behöva betala fjuttiga 1273 i månaden för ett barn som han varit med och skapat. Känns som om det ligger något annat bakom?

Och ts är tvungen att ta ansvar vare sig hon vill eller inte. Antingen ta ansvar genom att göra abort eller behålla barnet. Killen kommer LINDRIGT undan.
  • Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:59:15 följande:
    Men jag har väl inte utsatt honom för någon risk?! Jag tvingade inte honom till sex. Nu får du ge dig!
    molly50 skrev 2014-09-04 21:55:30 följande:
    Nej,inte TS. Men du framställer hennes ex som ett viljelöst offer som inte fattar att sex kan leda till en graviditet.
    Han visste om att TS redan har genomgått två aborter. Han valde trots detta att fortsätta ha sex med TS fast han vet att hon har lätt att bli gravid.
    Så ska man resonera så som du gör så får ju även han ta konsekvenserna av sina handlingar nu.
    Det är ovanligt att en abort leder till sterilitet,men risken finns.
    Varför ska då TS påtvingas det?
    Jag tycker i så fall det är lika illa att påtvinga henne en abort som kanske kan påverka henne för resten av sitt liv (om inte fysiskt så psykiskt) som att påtvinga en man att bli pappa mot sin vilja.
    Han är inte mer offer än vad hon är Molly, dom visste båda vad som kunde hända om en graviditet ägt rum MEN om hon behåller barnet TROTS att han påpeka tydligt att han inte var redo, DÅ gör ts fel gentemot honom eftersom hon automatiskt försätter honom i en sits som kunde undvikas. Varför fortsatte hon själv då o ha sex? Hon visste oxå mycket väl vart de kunde leda. Att jag inte anser att han bör ta konsekvenserna är för att HON behåller mot hans vilja.

Ehh, japp det är knappt en på miljonen att den risken finns Molly.. (att ej bli gravid trots flertal aborter) Och det är lika liten risk att hon kommer ha så djupa sår i resten av sitt liv av abort. dessutom finns det hjälp mot sådant i såna fall idag. Ts får ju ta konsekvenserna utav detta nu eftersom det inte är lämpligt för ett barn o växa upp i de förhållanden som nu redan har uppstått. Det är så mycket mer än vad man tror när man har barn så det är svårt o föreställa sig, är det då tjall på linjen mellan de vuxna så är de barnet som kommer i kläm.
  • Anonym (alltså)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 22:11:26 följande:
    Han är inte mer offer än vad hon är Molly, dom visste båda vad som kunde hända om en graviditet ägt rum MEN om hon behåller barnet TROTS att han påpeka tydligt att han inte var redo, DÅ gör ts fel gentemot honom eftersom hon automatiskt försätter honom i en sits som kunde undvikas. Varför fortsatte hon själv då o ha sex? Hon visste oxå mycket väl vart de kunde leda. Att jag inte anser att han bör ta konsekvenserna är för att HON behåller mot hans vilja.

Ehh, japp det är knappt en på miljonen att den risken finns Molly.. (att ej bli gravid trots flertal aborter) Och det är lika liten risk att hon kommer ha så djupa sår i resten av sitt liv av abort. dessutom finns det hjälp mot sådant i såna fall idag. Ts får ju ta konsekvenserna utav detta nu eftersom det inte är lämpligt för ett barn o växa upp i de förhållanden som nu redan har uppstått. Det är så mycket mer än vad man tror när man har barn så det är svårt o föreställa sig, är det då tjall på linjen mellan de vuxna så är de barnet som kommer i kläm.
    OCH varför fortsatte HAN ha sex när HON påtalat att hon inte vill göra fler aborter? DU lägger all skuld på ts! Läs dina inlägg igen och fundera på hur du uttrycker dig!
  • Anonym
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:59:15 följande:
    ts tvingade inte han till att ha sex , eller vart står det att hon våldtagit han ? 
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 22:11:26 följande:

Men du fortsätter ju att lägga all skuld på TS.
    Han var den som inte ville ha barn. Han visste att TS inte tänkte göra fler aborter.
    Ändå valde han att fortsätta ha sex med henne.
    Då är underhållsbidraget en fjärt i rymden i jämförelse med det ansvaret som TS tar.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet