Anonym (Så är det..) skrev 2014-09-06 11:23:25 följande:
Nu är Ess där igen men förutfattade meningar. Varför förutsätter vi att TS ska träffa någon som inte betalar för hennes barn? Så behöver det absolut inte bli. Min erfarenhet är din motsatta. Jag lever med en man som inte gör skillnad på mitt och ditt och jag har en sk särkulle. Jag har flera vänner som lever tillsammans med dina och mina barn som du beskriver det, och de betalar allt samman.
En annan sak är att pappan kommer aldrig leva i en sk kärnfamilj då han redan har ett barn med TS, om hon väljer att gå vidare i sin graviditet.
Så det stämmer ju inte alls.
Jag tycker alla ska sluta att vara så negativa mot TS. Visst är det bra att få veta både negativa och positiva eventuella händelser och känslor framåt. Det ska hon verkligen ta med i sitt beslut.
Men det gynnar inte TS att enbart tänka negativt ELLER positivt som en del avser försöker få henne till.
Det sista har du rätt i.
Men jag tänker inte sitta och skriva och direkt ljuga att jag tycker att hon ska behålla barnet. Jag ser det inte heller som en speciellt bra ide att behålla barnet som någon form av hämnd för att exet absolut inte vill ha barn nu.
Ts har alla chanser att gå vidare och skaffa sin familj med en som verkligen vill ha barn, och min åsikt är och förblir att en särkulle inte är direkt önskad, utan något som kommer på köpet och som man helst klarat sig utan.
Ts ville ha alla åsikter, och då ska hon få det. Hon får läsa och begrunda alla vinklar, och avgöra vilka som kan tänkas beröra hennes situation och inte.
Jag känner ingen som ser särkullarna som något som berikar deras liv, utan snarare som något som finns där och som man får stå ut med tills man blir av med dem.