• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (-)

Jag tycker du ska boka tid och prata med någon. Du ska ju göra så som du känner, men det kan ju vara riktigt svårt att veta vad man egentligen vill. Saker som varför förra aborten var hemsk och hur gärna du vill ha en riktig kärnfamilj kan ju spela stor roll. Helt opartiskt skulle jag nog råda dig att göra abort och dumpa honom. Man gör ju så klart det bästa av situationen men det är ju mycket roligare att bli förälder när man har någon att dela det med och känner sig trygg med ekonomi och liknande, men jag förstår ju att det inte riktigt är så lätt.

• Anonym (-)

Kan tillägga att anledningen till att jag hade gjort slut är inte pga att han inte vill bli pappa utan för hur barnsligt/omoget/elakt han beter sig. 

• Anonym (ll)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-04 09:10:43 följande:
    Ligger inte den lägsta fp på ca 2000-3000kr i månaden inkl barnbidraget på 1050?

Ja har för mig att man får ca 3000-4000kr högst om man inte har någon SGI osv.
    Ja men nu syftade jag på det enda hon kan räkna med från honom.. Vilket är underhåll på 1273 i månaden.
  • Anonym (V)

Dumpa honom.

Sen kan du bestämma om du vill behålla barnet ensam eller göra abort , beroende vad du vill , inte vad andra säger.

• Anonym (ledsen)

Jag har en tid till en kurator på kvinnomottagningen här där vi bor på tisdag.

Självklart kommer jag inte att räkna med honom om jag nu väljer att behålla barnet.

Vi funderade på andra alternativ än kondom, självklart. Men jag kan inte använta p-piller eller p-sprutor. Kopparspiral var en tanke men jag vågade inte riktigt.

Det är ju en hemsk situation, åt båda hållen.

Men jag fattar inte varför han bara drar? Det är ju inte mitt fel att jag blivit gravid?

• Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 09:28:12 följande:

Jag har en tid till en kurator på kvinnomottagningen här där vi bor på tisdag.

Självklart kommer jag inte att räkna med honom om jag nu väljer att behålla barnet.

Vi funderade på andra alternativ än kondom, självklart. Men jag kan inte använta p-piller eller p-sprutor. Kopparspiral var en tanke men jag vågade inte riktigt.

Det är ju en hemsk situation, åt båda hållen.

Men jag fattar inte varför han bara drar? Det är ju inte mitt fel att jag blivit gravid?

Han vill inte ha barn, därför drar han. Ni var överrens om att inte få barn ihop.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 09:29:53 följande:

Han vill inte ha barn, därför drar han. Ni var överrens om att inte få barn ihop.

Det är väl ingen ursäkt för att dra?? Vi var väl två om att ha sex.

Jag bestämde mig inte för att bli gravid, det blev så. Dra kunde han gjort om jag bestämde mig flr att behålla barnet. Jag har ju inte ens bestämt mig...
  • Anonym (-)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 09:29:53 följande:
    Lika lite som att det är hans fel att kondomen inte fungerade lika lite är det väl hennes fel? Det var ju inte så att hon planerade det bakom ryggen på honom. 
    Den normala reaktionen hade ju varit att sätta sig ner och prata om det "Oj, nu hände något vi inte ville, hur ska vi lösa det" 
    Inte bara dra och säga att "jag kommer inte hem innan du har gjort en abort", utan att ens veta vad hon planerat att göra. 
  • Anonym (V)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 08:12:55 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.

Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.

Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.

Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.

Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

Synd att ni inte pratade innan. Kanske trodde han att du går med på flera aborter eftersom du gjorde 2 redan.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 09:33:46 följande:
    Det är väl ingen ursäkt för att dra?? Vi var väl två om att ha sex.

Jag bestämde mig inte för att bli gravid, det blev så. Dra kunde han gjort om jag bestämde mig flr att behålla barnet. Jag har ju inte ens bestämt mig...
    Fast jag tror nog att du har bestämt dig.. Och det känner han.
    Han vill verkligen inte ha barn, det var tydligt innan och det är tydligt nu.
    Ni var överrens om det, men nu vill du göra på annat sätt.

Att du blivit gravid tre gånger trots skydd är anmärkningsvärt, kanske är det en gång för mycket för honom?
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet