• Ess

Min kille lämnar mig pga graviditet

Anonym (ll) skrev 2014-09-04 16:51:04 följande:
    Han är 25...?? Han kanske tycker att det är alldeles för ungt? Han kanske inte tycker att ts är en bra blivande förälder? Men du tycker att om man inte vill ha barn från den dagen man kan producera så ska man sterilisera sig?
    Precis, om 5 år kanske han träffat den tjejen han vill skaffa barn med.
    Om ts då behåller barnet kommer hon att sitta och reta sig på att hans önskade barn får allt och lite till, när hennes inte får ett skit mer än det lagstadgade underhållet.
  • Ess
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 17:21:19 följande:
    Fast varför skulle ts vara sån??
    Alla är inte kassa på att leva med bonusar och biosar.
    Vem ska leva med bonusar och biosar?
    Pappan har klart sagt nej till barnet, och jag tror inte att han ändrar sig om hon väljer att föda det. Då ligger det uteslutande på ts om hon accepterar läget att va helt ensam med barnet, eller om det kommer att kännas orättvist att hans önskade barn (om han skaffar) kommer att få både en närvarade pappa och materiella ting av honom.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:18:42 följande:
    Vad vet du om det? Varför ska jag framstås som någon jävla häxa..?
    Därför att du kommer att vilja att ditt barn ska ha samma som hans mindre barn. Du kommer att bli precis vansinnig om han slänger luren i örat på dig om du ringer för att du vill att ni ska dela på tex ridkostnaden.

Skaffar han aldrig fler barn, så kommer just det problemet aldrig att uppstå. Men en kille på 25 som inte vill skaffa barn är inget ovanligt, om 2 år kanske han kommer rullande på en barnvagn.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:19:44 följande:

Jag kommer acceptera från dag 1 att han inte vill ha någon kontakt. Varför skulle jag ringa honom ca 10 år senare och vilja dela på ridkostnaderna?

Ditt inlägg säger mer om dig än vad det gör om mig...

Du har inga barn, du vet inte hur mycket du kommer att känna för det barnet som föds. Du hade gladeligen kunnat sätta ett baseball trä i huvudet på den som är elak mot ditt barn.
    Så Nej! jag tror inte på att du kommer att stillatigande se på när han kommer med sina älskade barn på stan, eller när ditt barn kommer hem och berättar att hans barn stilat runt på skolan med senaste iphonen, och berättar om resan som hela deras familj varit på osv.

Visst finns det undantag, så det återstår i så fall att se om du tillhör dem.
  • Ess
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 19:24:57 följande:
    Du vet att det finns en annan verklighet än din...? Det finns fullt funktionsdugliga föräldrar som inte lever ihop, men har ett gott samarbete ändå.
    Tror du på det själv?
    Pappan har klart uttryckt att han inte vill ha barnet. Hans samarbete kommer att bestå i att ovilligt betala till fk varje månad.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:23:50 följande:

Har vi bestämt att vi inte ska ha kontakt så kommer vi inte att ha det helt plötsligt när barnet börjar skolan. Sen kommer det såklart att vara tufft! Han kanske ändrar sig och vill ha kontakt, vilket hade varit toppen. Men jag kommer inte att trakassera honom, ringa eller något om det är vad vi kommit överens om. En iphone kan väl jag köpa likaväl som pappan?

Sen förstår jag att man gör ALLT för sina barn.

Jag ser det inte som optimalt att skaffa barn med en som sagt klart och tydligt att han inte vill. Du är ung och har möjligheten att skaffa barn längre fram med en som VILL och som du vet/tror har potential att bli en bra pappa.

Vad du kan köpa till barnet beror ju lite på om du får ett jobb med hygglig betalning. För det är inte speciellt fett att leva på en kass lön eller arbetslöshetsersättning. Du kommer alltid att va en ensamstående förälder, även om du träffar en partner. Visst finns det dom som gärna betalar för en annans barn, men de är inte så vanliga. De flesta jag vet har separat ekonomi, speciellt om det finns tidigare barn inblandade.

Försök tänka igenom allt och alla möjliga scenario när du ska ta ditt beslut.
    Vad det än blir så hoppas jag att du om några år framåt i tiden kommer att va nöjd med det beslut du tog.
  • Ess
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 21:12:05 följande:
    Så du tycker alltså att det är lättare att göra abort än att fadern betalar ett underhåll varje månad? har du varit med om båda och kunnat jämföra alltså?
    Jag tycker inte alls att det handlar om huruvida pappan ska betala. Det handlar om en levande människa som förtjänar bättre än att ha en pappa som vägrar veta av hen.
    Bor dom kvar på samma ort så kanske ts och hans barn kommer på samma skola. Hur kul är det att veta att den mannen därborta som glatt hämtar sina barn är min pappa. Men han ville inte ha mig och därför så får jag iakta dem på håll.

Jag tycker att grundförutsättningen för att skaffa barn ska va, att man lever i ett förhållande man upplever som bra, och att barnet är önskat av båda.
    Sen finns det ju de som ångrat sig och dragit en månad före förlossningen, då är där liksom inte så mycket att göra, mer än att inse att prinsen förvandlades till en groda.
    Denna killen är en groda redan och det bäddar för ganska många problem längs vägen.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:50:26 följande:

Precis, kanske jag bör säga samma till honom?!

Jag hade aldrig utsatt mig för risken att bli påtvingad något i 18 år....

18 år räcker inte. Man är underhållsskyldig fram tills barnet gått ut gymnasiestudierna, som längst till 21 år.
    Men efter 18 års dagen så sätts pengarna in på barnets konto istället för boendeförälderns.
  • Ess
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 22:02:23 följande:
    Men jag har väl inte utsatt honom för någon risk?! Jag tvingade inte honom till sex. Nu får du ge dig!
    Det är rätt normalt förekommande i ett förhållande att man har sex, penetrerande sex för att förtydliga. Tror knappast att ens de som säger att killen ska avstå för att inte riskera bli pappa, själva skulle avstå sex.
    I ett förhållande brukar man även diskutera hur man ska lösa saker som dyker upp längs vägen, som tex en oplanerad graviditet.

Om nu killen är tydlig med att inte vilja ha barn, då kan ju tjejen säga nej till sex om hon inte vill riskera att bli gravid och gå igenom en abort. 
  • Ess
    Anonym skrev 2014-09-05 19:13:13 följande:
    eller så kan han låta bli att ha sex ? för att det är han som inte vill ha barn. 
    hon skall inte behöva ta ansvar för hans ogenomtänkta handlingar. 
    varför skall hon behöva säga nej ? vill man inte riskera att bli förälder skall man inte ha sex ! 
    Jo men visst!
    Det lever ju precis alla efter ute i verkligheten. Att ens ta upp det är ju löjligt.
  • Ess
    Anonym (sheesh) skrev 2014-09-05 22:54:57 följande:

Det här är fan pinsamt! Att vuxna människor sitter och mår bra av att trycka ner en redan sårbar person på detta sättet.

När jag var yngre, är förresten lika gammal som du är TS, så var jag aktiv på flera ungdomsforum där åldrarna var allt från 9-18 år. Visst var där skitsnack, men inte ens i närheten av den hög med skit som finns här på FL.

Kram och lycka till TS! Vill du behålla barnet så ska du göra det. Och självklart ska du ha ett underhållsbidrag varje månad, dessa pengar ska gå till barnet. Barnet har full rätt till detta.

Ts frågade efter olika åsikter.

Skillnaden mellan barnforumet som du var aktiv på och detta, är att vi är många som är betydligt äldre än 18, och har ett eget bagage med oss som vi själva upplevt eller någon i vår närhet. 
    Därför får ts inga glada tillrop om hur gulligt och puttenuttigt det är att skaffa ett barn mot den andres vilja, utav många av oss här.

Ts får läsa, begrunda, känna efter, och tillslut fatta det beslut som hon kommer att ha lättast att leva med resten av livet.
  • Ess
    Anonym (L) skrev 2014-09-06 03:20:32 följande:

Mitt ex gjorde som ditt.

"Gör abort och sök hjälp, annars lämnar jag dig" över sms dessutom.Vi sågs inte efter det.

Då hade vi haft oskyddat i ett halvår, han var en kanonbra bonuspappa och pratade ofta om hur fantastiskt det skulle bli med gemensamma barn.

Nu tycker jag att han kan bli överkörd av ett tåg.

Ditt ex gjorde ju inte riktigt samma sak. Ditt ex lurade dig att han ville ha barn. 
    Ts ex har varit tydlig med att han INTE vill.
  • Ess
    Anonym (Så är det..) skrev 2014-09-06 08:11:45 följande:
    Underbart att du har en förutfattad mening om att killen kommer tjäna bättre med pengar och enligt dig ha rätt med mer som ex iPhone eller resor!

Kan precis lika gärna vara så att TS kommer vara den som tjänar mest och kan ge sitt barn de saker som du tydligen anser vara orsaken till att hon kommer känna sig bitter om typ 10 år.

Hmm.... Ibland tror jag bestämt folk skriver mer om sin eget liv än om saken TS vill ha input om.
    Den stora skillnaden är att han troligen kommer att leva i en sk kärnfamilj där man delar på barnens kostnader. Därför är det lättare att köpa dyra prylar till de gemensamma barnen.
    När hon alltid kommer att ha en särkulle, och många delar upp ekonomin när det gäller mina och dina barn.
    Jag räknar med att dom ligger ungefär lika i inkomst. så den stora skillnaden ligger i att ts får räkna med att ensam stå för sitt barns extra kostnader utöver bas behovet som täcks till hälften via underhållet.
  • Ess
    HäckHäxan skrev 2014-09-06 21:36:00 följande:
    Det hade inte jag heller. Jag tillhör de där som aldrig kommer förstå varför män chansar på att köra utan kondom om de inte är bredda på vilken konsekvens det kan bli av det hela. 
    Det står i ts att dom använde kondom.
    Så man kan i alla fall inte beskylla honom för att bara köra på och strunta i konsekvenserna. Han har försökt skydda sig, men det sket sig ändå.
  • Ess
    molly50 skrev 2014-09-07 13:29:57 följande:
    Visst är det så. Och visst bör man prata om hur man ska göra vid en ev graviditet.

Men vill man absolut inte ha barn så har man ju ett ansvar för att se till att det inte blir så. Och fungerar inga skydd,om kvinnan t ex har väldigt lätt att bli gravid,så får man kanske ta sig en allvarlig funderare.
    TS har trots allt gjort abort två gånger redan och då borde han kanske tänka dig för en extra gång innan han har sex.
    Man kanske inte behöver avstå från sex helt,men det finns ju andra sätt att ha sex på än genom vaginal penetrering.
    Vill man inte något av detta så är det kanske bättre att gå skilda vägar.
    Man kan ju inte komma i efterhand och gnälla och t om hota med diverse saker,när olyckan redan är skedd och graviditeten är ett faktum.
    Dom har ju använt kondom, så det handlar inte om att chansa att hon inte blir gravid. 
    Alla varken gillar eller rent fysiskt kan ha analsex. Avsugning varje gång kan också bli lite enahanda, de flesta brukar ha en blandning av allt.
    Visst kan han va efterklok och tycka att han skulle dumpat efter första eller andra aborten, men nu trodde han/dom att kondom skulle skydda.

Sen med det uppförandet han uppvisar så är det bästa att göra abort och sen glömma honom. Det kan bli ett riktigt helvete om han är en av de exen som viger sitt fortsatta liv åt att göra livet surt för barnets andra förälder.
  • Ess
    Anonym (INTE) skrev 2014-09-08 08:54:47 följande:

Knäppa människor det finns. Jag tycker du bara ska sluta läsa vad en del skriver i den här tråden. Vem skaffar ett barn som ett hämndmotiv som någon påstod? Ingen vill väl ta ansvar i minst 18 år för att hämnas på någon annan? Snacka om att kasta bort sitt eget liv om man inte ens själv vill ha barnet. 

Kram 

Det är inte ts själv som skrivit det, men vissa i tråden ger intryck av att tycka att ts ska behålla barnet för att visa honom, att jag gör minsann precis som jag vill.
  • Ess
    Anonym skrev 2014-09-15 16:50:39 följande:
    Menar du att kvinnan är skyldig att göra abort i det läget?
    Ja det tycker jag.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet