Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

Min kille lämnar mig pga graviditet

Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 09:28:12 följande:
    Jag har en tid till en kurator på kvinnomottagningen här där vi bor på tisdag.

Självklart kommer jag inte att räkna med honom om jag nu väljer att behålla barnet.

Vi funderade på andra alternativ än kondom, självklart. Men jag kan inte använta p-piller eller p-sprutor. Kopparspiral var en tanke men jag vågade inte riktigt.

Det är ju en hemsk situation, åt båda hållen.
    Men jag fattar inte varför han bara drar? Det är ju inte mitt fel att jag blivit gravid?
    Det är bådas fel son inte valde fler möjligheter till skydd och vil inte den ena ha barn så får man ju se till att de inte heller o innebär de då att det inte finns nått nä men då får man skita i o ha sex till BÅDA är överens IFALL detta skulle hända. dessutom har du lyckats bli gravid o sen abort flera ggr, alltså, borde man ha tänkt sig för jävligt noga INNAN ni/du hamnade här!!

Enligt mig bör du göra abort, att tvinga nån bli förälder e lika illa oavsett vem av er det e, vill han inte ha barn så vill han inte, tvinga honom inte till detta o försök sätt dig i hans situation om nån hade tvingat dig till nått...än så länge e ni båda unga, man är TVÅ om att skaffa barn!!
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:05:54 följande:
    Fast jag gjorde aborterna för hans skull?
    Du säger att jag får skylla mig själv över att jag gjort två aborter. Men du tycker inte att han får skylla sig själv som hade sex och gjorde mig gravid?

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???

Ja faktiskt får du skylla dig själv, du har gjort dina val, det  e ingen här som säger att abort INTE var/är jobbigt men ändock ditt eget val o de finns hur mycke skydd som helst o använda sig av idag så det e bara en dålig ursäkt o eftersom ni VAR överens från början kan man inte bara ändra sig, tvinga honom inte bli fader om han ej vill!! Det e en jävla skillnad på o ha ett ansvar i 18 år eller göra en abort, de tar inte 18 år o komma över!!

Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 19:33:53 följande:
    Hur man än ser på det blir någon tvingad till något den ena inte vill. Ts vill inte göra abort men ska bli tvingad till det för att hennes kille inte vill ha barn?

Det går att ha sex utan att ha vaginalt samlag
    Som jag skrev, det e en jäkla skillnad på att få ett ansvar o betala för nått man inte var redo för i 18 år, än vad en abort e, naturligtvis ÄR en abort psykiskt påfrestande o kämpigt ett tag framöver men absolut inte på samma sätt som hon sätter fadern i om hon behåller..
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 19:40:06 följande:
    Ts har sagt till sin kille att hon inte klarar av att göra en till abort om olyckan skulle vara framme igen. Så nej de var inte överens om att hon skulle göra abort ifall skyddet inte fungerade. Tänk på vad du skriver.
    Nej, tänk om inte mannen e redo för nått ansvar, tycker ni bara hon fullständigt ska skita i de men ändå låta han bli tvingad till o betala underhåll?? Han ville aldrig ha barn o har man då gjort flertal aborter o inte fattar hur fertil man e vid de laget så ja... då e de hon som får skylla sig själv... dom vill gärna ha "äganderätt" över sina kroppar men när de väl kommer till kritan så gnälls de över att fadern inte tar sitt ansvar... snacka om dubbelmoral Fadern har tydligt påpekat att han ej ville ha barn...o du e fortfarande ung ts...ta ett gemensamt beslut ed gubben INNAN ni har sexuellt umgänge till nästa gång, så slipper du gå igenom fler aborter

Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 19:45:16 följande:

Vad kallar man det när en man gör en kvinna gravid när man är över 20 då? För det är väl mannen som gör kvinnan gravid? Eller har jag missuppfattat det?

Snälla, säg att du skojar?? nää det är storken.. förlåt men det är en urbota dum fråga ts, tänk lite är du snäll.... varför lägger du allt ansvar på killen för, våldtog han dig eller? Tvinga han av dig kläderna oxå? Hade du ingen egen talan under akten?  Om så ej är fallet här ts så var ni TVÅ om o ha sex o blir man gravid så är det ett beslut som BÅDA SKA komma överens om..vill den ena partnern ej ha barn (som han faktiskt var tydlig med i detta fallet) så tvingar man inte på nån ett barn.. hur hade du känt om du skulle bli tvingad o betala för nått i 18 år? Även om han aldrig knyter sig an barnet kan saker inträffa så han blir tvungen, barnet kanske behöver blod... va gör du då? (bara ett exempel nu) tänk på konsekvenserna istället, både för dig själv o även för honom..
    molly50 skrev 2014-09-04 19:50:26 följande:
    Å andra sidan så har TS sagt till sin kille att hon inte ville göra en abort till om hon skulle bli gravid igen. Så han visste vad som gällde.
    Så om han absolut inte ville ha barn så borde han kanske ha haft dubbla kondomer eller avstått från vaginalt sex.
    Liksom henne själv :-P, det är bådas ansvar o ha sex ju  såvida det ej var våldtäckt
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 20:13:20 följande:

Dum fråga? Då var det med andra ord ganska dumt av dig att skriva ""Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???"

Om det nu är så att vi var två om saken och att ett beslut båda ska ta som du skriver, varför tycker du att det är så självklart att jag skall göra abort?

Varför sitter du och försöker dumförklara mig bara för att jag inte tycker som du?

De handlar inte om vad jag tycker de handlar om barnets trygghet och välfärd i livet! Han ville ju inte ha barn enligt dig själv.. o det är en självklarhet med abort eftersom han inte ville ha barn, förstår du inte alls? O tycker du detta är ironiskt så ber jag dig att växa upp, det är ingen leksak vi pratar om!
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 20:35:30 följande:

Har jag sagt att jag tycker situationen är ironisk? Nej.

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???" Du däremot verkar ganska road av detta.

Han vill inte ha barn. Jag vill ha barn. Varför är det en självklarhet med abort?

Det är självklart För att HAN inte vill ha barn..jag tycker bara synd om de blivande barnet eftersom ni verkar ha svårigheter med kommunikationen..o de lär ju inte bli enklare heller om du väljer o behålla med dessa omständigheter...
    molly50 skrev 2014-09-04 20:44:39 följande:
    Ja,precis. Man är två om att ha sex. Han blev knappast våldtagen han heller.
    Men du framställer ju TS ex som ett viljelöst offer som inte vet någonting om det här med hur barn blir till.
    TS har redan gått igenom 2 aborter för hans skull. 2 ingrepp i sin kropp.
    Ska hon behöva gå igenom en till och därigenom kanske riskera att inte kunna få fler barn i framtiden?
    Han visste,precis lika väl som TS själv,att hon har lätt att bli gravid.
    Så han hade kunnat använda dubbla kondomer eller avstått från vaginalt sex om han nu absolut inte vill ha barn. Likaväl som TS.

Nej jag framställer henne inte som nått offer men man få tar konsekvenserna av sina handlingar o de gör hon inte om hon väljer att behålla mot hans vilja, han är inte redo o ts är inte så gammal än så hon hinner bli gravid igen o sen för de andra så finns de inga kända risker att aldrig kunna få barn igen för att man genomgått flertal aborter fortfarande ligger de på båda o ha sex, jag anser i alla fall att hon gör fel i att behålla barnet bara för sin egen skull..
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 21:12:05 följande:
    Så du tycker alltså att det är lättare att göra abort än att fadern betalar ett underhåll varje månad? har du varit med om båda och kunnat jämföra alltså?
    Som sagt, det är en enorm skillnad...eller du tycker det själv är trevligt o bli påtvingad saker i 18 år?

Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:35:36 följande:
    Men JAG vill.

Ja de e mycke man vill här ha i livet ts .-P

Hade du själv tyckt de vore trevligt o bli påtvingad nånting i hela 18 år av ditt liv?

Ess skrev 2014-09-04 21:44:48 följande:
    Jag tycker inte alls att det handlar om huruvida pappan ska betala. Det handlar om en levande människa som förtjänar bättre än att ha en pappa som vägrar veta av hen.
    Bor dom kvar på samma ort så kanske ts och hans barn kommer på samma skola. Hur kul är det att veta att den mannen därborta som glatt hämtar sina barn är min pappa. Men han ville inte ha mig och därför så får jag iakta dem på håll.

Jag tycker att grundförutsättningen för att skaffa barn ska va, att man lever i ett förhållande man upplever som bra, och att barnet är önskat av båda.
    Sen finns det ju de som ångrat sig och dragit en månad före förlossningen, då är där liksom inte så mycket att göra, mer än att inse att prinsen förvandlades till en groda.
    Denna killen är en groda redan och det bäddar för ganska många problem längs vägen.
    Det är de jag oxå försökt förklara o ts har all tid ännu att bli gravid med någon som de känns toppen med så dom kan planera ett barn tillsammans istället för att försätta detta ev barn i tråkiga omständigheter..
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 21:48:07 följande:
    Påtvingad saker? I 18 år? Alltså pengar förs över från faderns konto till HANS barn. Han tvingas inte till någonting annat än att betala en struntsumma varje månad. Han kan tom göra så att det blir en automatisk överföring varje månad, då behöver han inte ens bry sig, det sköter sig av sig självt.  Och hur VET du att det är en enorm skillnad? Finns de kvinnor som mår psykiskt dåligt FLERA år efter en abort, som blir sjukskrivna FLERA år och det är inte några 1273 kr per månad de förlorar i inkomst av att bli sjukskrivna.

Eller hur, ...ska du inte dra till med lite extra när du ändå är igång.. det är rent av överdrivet och snacka på de viset du gör o de blir bara löjligt..jag ställde en fråga som du inte svara på.. ska man se det som ett nej kanske? Naturligtvis dras de pengar från faderns konto till barnet....han är skyldig o betala detta om han så vill eller ej...vad är de du ej förstår?
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 21:50:26 följande:

Precis, kanske jag bör säga samma till honom?!

Jag hade aldrig utsatt mig för risken att bli påtvingad något i 18 år....

Nähä men att utsätta nån annan går bra?
    molly50 skrev 2014-09-04 21:55:30 följande:
    Nej,inte TS. Men du framställer hennes ex som ett viljelöst offer som inte fattar att sex kan leda till en graviditet.
    Han visste om att TS redan har genomgått två aborter. Han valde trots detta att fortsätta ha sex med TS fast han vet att hon har lätt att bli gravid.
    Så ska man resonera så som du gör så får ju även han ta konsekvenserna av sina handlingar nu.
    Det är ovanligt att en abort leder till sterilitet,men risken finns.
    Varför ska då TS påtvingas det?
    Jag tycker i så fall det är lika illa att påtvinga henne en abort som kanske kan påverka henne för resten av sitt liv (om inte fysiskt så psykiskt) som att påtvinga en man att bli pappa mot sin vilja.
    Han är inte mer offer än vad hon är Molly, dom visste båda vad som kunde hända om en graviditet ägt rum MEN om hon behåller barnet TROTS att han påpeka tydligt att han inte var redo, DÅ gör ts fel gentemot honom eftersom hon automatiskt försätter honom i en sits som kunde undvikas. Varför fortsatte hon själv då o ha sex? Hon visste oxå mycket väl vart de kunde leda. Att jag inte anser att han bör ta konsekvenserna är för att HON behåller mot hans vilja.

Ehh, japp det är knappt en på miljonen att den risken finns Molly.. (att ej bli gravid trots flertal aborter) Och det är lika liten risk att hon kommer ha så djupa sår i resten av sitt liv av abort. dessutom finns det hjälp mot sådant i såna fall idag. Ts får ju ta konsekvenserna utav detta nu eftersom det inte är lämpligt för ett barn o växa upp i de förhållanden som nu redan har uppstått. Det är så mycket mer än vad man tror när man har barn så det är svårt o föreställa sig, är det då tjall på linjen mellan de vuxna så är de barnet som kommer i kläm.
    Anonym (alltså) skrev 2014-09-04 22:01:14 följande:
    Du verkar reagera något så oerhört över att ts kille ska behöva betala fjuttiga 1273 i månaden för ett barn som han varit med och skapat. Känns som om det ligger något annat bakom?

Och ts är tvungen att ta ansvar vare sig hon vill eller inte. Antingen ta ansvar genom att göra abort eller behålla barnet. Killen kommer LINDRIGT undan.
    Fjuttiga? Vet du hur mycke de blir på 18 år? kanske ska jag kräva/tvinga dig på detsamma,?

Förlåt men du lever verkligen i de blå.. Något annat bakom? Berätta gärna :-P  En kille kommer mycket sällan lindrigt undan i sådana fall som detta, men dröm du vidare...lägg skuld på killen du.. men Barn är ett GEMENSAMT BESLUT och inget som vederbörande ska bestämma själv, man är TVÅ..kanske ska ..... dubbelmoral så de stänker om det
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 22:02:23 följande:
    Men jag har väl inte utsatt honom för någon risk?! Jag tvingade inte honom till sex. Nu får du ge dig!

Du förstår mycket väl ad jag menar. ts nu är du bara löjlig...Läs vad jag skrev och vrid inte på orden så går de lättare..jag delgav bara min åsikt även om den ogillades men tänk åtminstone på konsekvenserna.. Ha de gött

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet