• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Sail on silvergirl

Har ni alla mycket symptom? Jag blir så orolig för att "allt är som vanligt". Oroar mig heeeeela tiden för att det ska vara ett MA. Skulle kännas så meningslöst då. Och det känns nästan som om att man ljuger för folk när man berättar att man är gravid, för jag har ju inga bevis på att den lever där inne.

Mår illa om jag blir hungrig, fortfarande lite ömma/större bröst och lätt "träningsvärk" i magen, men i övrigt, ingenting...

Har inte inskrivningstid förrän 18/9 och inte ul förrän mitt i oktober. Ska jag gå ända tills dess utan att veta? Jag blir tokig!

• JhjärtaK
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 18:32:19 följande:

Har ni alla mycket symptom? Jag blir så orolig för att "allt är som vanligt". Oroar mig heeeeela tiden för att det ska vara ett MA. Skulle kännas så meningslöst då. Och det känns nästan som om att man ljuger för folk när man berättar att man är gravid, för jag har ju inga bevis på att den lever där inne.

Mår illa om jag blir hungrig, fortfarande lite ömma/större bröst och lätt "träningsvärk" i magen, men i övrigt, ingenting...

Har inte inskrivningstid förrän 18/9 och inte ul förrän mitt i oktober. Ska jag gå ända tills dess utan att veta? Jag blir tokig!

Låter som fullkomligt vanligt gravidmående enligt mig. Njut så länge du inte mår piss som några av oss andra

Förstår att det känns långt till RUL. Jag har kub den 18 september och bara det känns ju som en evighet :-/
  • Sail on silvergirl

Snöar ju in på hur vanligt det är med ma och hur lång tid det kan ta innan man i så fall upptäcker det. Tänk om jag gör ul om två månader och det visar sig att den inte levt sen vecka 6 liksom... Lyssnar de på hjärtljuden på inskrivningen?

• Kpax
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 18:55:20 följande:

Snöar ju in på hur vanligt det är med ma och hur lång tid det kan ta innan man i så fall upptäcker det. Tänk om jag gör ul om två månader och det visar sig att den inte levt sen vecka 6 liksom... Lyssnar de på hjärtljuden på inskrivningen?

Precis sådär tänker jag också. Fostret dog i v 5-6, och sedan dess har jag bara varit skendräktig (eller skengravid kanske det heter på människor...). Jag har symtom, men det är för att kroppen tror att den är gravid, magen har inte växt alls (förutom gaser och fett).

Jag vill inte berätta att jag är gravid, för jag vet inte om det är sant.

Ingen kommer lyssna på hjärtat före ul, och det blir i månadsskiftet september/oktober, när jag är i v 18. Om jag är gravid kommer jag antagligen få anknytningsproblem pga den här förnekelsen :S

Men det går i vågor, ibland är jag mer hoppfull! Men overkligt känns det 100%av tiden.
  • Kpax
    Teresiat skrev 2014-08-24 10:59:59 följande:

Jag har läst att om mannen inte tömt sig på länge innan sexet så är det störst chans på tjej då pojkspermierna lever kortare även i pungen. Utifrån den teorin så ska det bli spännande att se vad vi väntar.. Hade noll koll på ÄL månaden bäbisen blev till och hade bara sex en gång den månaden eftersom jag satt på sjukhus med en nära anhörig större delen av tiden. Alla i min omgivning gissar på att jag väntar pojke.. Någon som har någon känsla kring vad ni väntar? Tror ni kille eller tjej? Varför? :)

Om jag öht är gravid tror jag att det är en eller två blonda flickor. Antagligen för att allt känns helt overkligt och påhittat, och blonda flickor är allt jag kan relatera till (jag är själv blond, min sambo har däremot mörkbrunt hår).

Magen syns inte alls (förutom gaserna och mer fett), så det där med tvillingar är taget ur luften. Kanske för att jag vill ha mer än ett barn, men hittills inte trivs så bra med att vara gravid. Eller för att jag är rädd att inte klara av ens EN bebis, och så spär jag på min nervositet med "tänk om det är två...".
  • Daisybramble
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 18:55:20 följande:

Förklara för din barnmorska om din oro och tidigare erfarenhet av missfall och att du vill ha ett tidigt ultraljud. Jag är gravid i vecka 13 och har redan haft 3 ultraljud. Har också flera missfall i bagaget, därför krävde jag ett tidigt ultraljud. Lycka till! Det är säkert ingen fara, det måste man tro.
  • LillLouise84
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 18:32:19 följande:

Jag har de vanliga symtomen du beskriver och några till, illamående, ömma tuttar, växtvärk, trötthet och lite humörsvängningar. Jag har inskrivning om en och en halv vecka och får väl rul i mitten av oktober. Jag känner att helst vill jag se att det finns någon där innan jag berättar, men redan nu börjar nog folk undra, väldigt uppblåst mage.
  • TigerBamse
    Kpax skrev 2014-08-24 20:13:06 följande:

Precis sådär tänker jag också. Fostret dog i v 5-6, och sedan dess har jag bara varit skendräktig (eller skengravid kanske det heter på människor...). Jag har symtom, men det är för att kroppen tror att den är gravid, magen har inte växt alls (förutom gaser och fett).

Jag vill inte berätta att jag är gravid, för jag vet inte om det är sant.

Ingen kommer lyssna på hjärtat före ul, och det blir i månadsskiftet september/oktober, när jag är i v 18. Om jag är gravid kommer jag antagligen få anknytningsproblem pga den här förnekelsen :S

Men det går i vågor, ibland är jag mer hoppfull! Men overkligt känns det 100%av tiden.

Känner PRECIS som ni gör. Jag tycker mig inte ha "tillräckliga" symptom. Lite ömma bröst, bara lätt illamående om jag inte äter tätt, otroligt trött och ofta kissnödig. MEN, det känns inte som det räcker. Är det bara så det ska kännas att vara gravid?! Jag tror att jag inbillar mig. Det kan inte vara sant att JAG är gravid.

Vi såg vår lille kotte och ett pickande hjärta på tidigt VUL i v 8 (7+5) i början på augusti men vem vet vad som hänt sen dess?! Wwwaaahh! Jag blir tokig av att noja som jag gör. Av ett dygns tankar går till 99% att oroa mig typ.
  • Kpax
    TigerBamse skrev 2014-08-24 20:29:12 följande:

Känner PRECIS som ni gör. Jag tycker mig inte ha "tillräckliga" symptom. Lite ömma bröst, bara lätt illamående om jag inte äter tätt, otroligt trött och ofta kissnödig. MEN, det känns inte som det räcker. Är det bara så det ska kännas att vara gravid?! Jag tror att jag inbillar mig. Det kan inte vara sant att JAG är gravid.

Vi såg vår lille kotte och ett pickande hjärta på tidigt VUL i v 8 (7+5) i början på augusti men vem vet vad som hänt sen dess?! Wwwaaahh! Jag blir tokig av att noja som jag gör. Av ett dygns tankar går till 99% att oroa mig typ.

Ja, om jag bokade ett tidigare ul privat så skulle det säkert bara lugna mig några dagar, sedan skulle jag, precis som du, tänka att mycket kan hända på en vecka! Hopplöst. Jag skulle vilja ha exakt statistik på missfallsrisk i olika veckor.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?