mizzidus skrev 2014-08-25 23:20:19 följande:
Denna tråd var egentligen meningen för bilder på magar och ultraljud osv men det är även generelll diskussion runt graviditeten så vill man så får man lägga upp bilder också! :) Tycker jag iaf! :)
Instämmer :)
JhjärtaK skrev 2014-08-26 06:20:39 följande:
Jag skall ta mina tester inför kub om två veckor (10+5 då) och har sedan en tid för nupp 1,5 vecka senare (12+0).
Ingår du i någon speciell riskgrupp? Jag gjorde kub med dottern och var då 29 och är nu 32 och hoppas på bra siffror igen såklart men inser att åldersfaktorn kanske gör att jag inte kan få 1:20 000 som med dottern. Jag tror att vi kommer gå vidare med fvp/mkp om siffran är sämre än 1:500. Hur resonerar ni?
Jag gjorde kub förra gången (30 år) för att jag ändå går på spec.mv pga en gbp-operation. Såg det som en chans att få titta till ärtan en extra gång. Fick då 1:20000.
Denna gång vill jag givetvis göra ett kub då jag dessutom passerat 30 (31 år). Förstår att jag kanske inte kan få 1:20000 igen, men vet faktiskt inte var jag drar min gräns att göra fvp/mkp. Återstår att se när vi väl är där. På något sätt känns det som att jag inte reflekterat över att det faktiskt kan bli dåliga siffror.