• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-08-25 20:36:52 följande:

12+3 är jag i. Magen kom som över en natt i förrgår.

Men gud vad kul! Är du jättemal, överviktig eller mitt emellan?
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-08-26 14:56:20 följande:

Urs har börjat oroa mig över missfall pga livskris, att jag gråter dagarna i ända och är helt tröstlös.

Tänker vilken ogästvänlig plats min kropp måste vara just nu :(

Vad tror ni? Jag funderar på be om ul för att kunna lugna mig. Dom sa att deras tröskel var lägre pga att jag haft missfall och missed abortion innan. Eller är det att be om för mycket?

Jag vet inte om man riskerar att få missfall av att må psykiskt dåligt, jag har aldrig hört talas om det, men är heller inte så påläst.

Däremot är det såklart värt ett försök om det skulle lugna dig!
  • Kpax
    Kpax skrev 2014-08-26 17:57:32 följande:

Jag vet inte om man riskerar att få missfall av att må psykiskt dåligt, jag har aldrig hört talas om det, men är heller inte så påläst.

Däremot är det såklart värt ett försök om det skulle lugna dig!

Hur är det, förresten? Fortfarande kaotiskt och slut mellan er? :(
  • Kpax

Yes, v 14 (13+0) idag, och jag har varit utan Lergigan i två dagar och mår bra!

Jag hade riktigt ont i ryggen på jobbet, men lyckades stretcha bort det mesta. Jag hoppas jag kan sköta mina vanliga arbetsuppgifter i princip hela tiden, men efter jul hamnar jag nog i kassan, suck och stön (jobbar i matbutik).

Hur länge brukar man jobba? Tills vattnet går eller? :)

• Teresiat

KarinIngrid. Den finns på adlibris.se :)

Klipper in adlibris beskrivning av boken:
    I Pappalogi finns allt nyblivna eller blivande pappor behöver veta! En modern pappabok och oumbärlig handbok av Manne Forssberg, författaren till Kukbruk. Pappalogi ger svar på de flesta frågor en nybliven pappa kan ha och här finns många praktiska, kloka och moderna råd för olika situationer, genom graviditet, förlossning och föräldraledighet. Egna betraktelser kring papparollen varvas med intervjuer med såväl pappor i vardagen som experter inom föräldraskap. Här hittar man även nyttiga hårdfakta, som graviditetskalendrar och råd från barnmorskor. De första veckornas dilemman tas upp. När berättar man att man ska få tillökning? När vågar man vara glad? Boken följer därefter med under tiden fram till förlossningen, med tips på hur man gör i ordning sitt hem för barnet, varningar för ogenomtänkta inköp och annan, lite mer besvärande information, som pappors viktuppgång under graviditeten. Under den första tiden efter förlossningen kullkastas myten om att pappan bara fungerar som en hjälpande hand. Alla de starka känslor som nyblivna föräldrar kan uppleva beskrivs här, men man får också praktiska tips som gör vardagen med ett spädbarn lättare. Fram till att det sedan är dags för inskolning på förskolan ger Pappalogi råd om hur man skapar rutiner och får flyt under de ofta ganska hektiska dagarna som lite missvisande kallas föräldraledighet. Boken berör också parrelationen, hur man stärker den under prövningar som sjukdomstider, sömnlöshet och mammiga barn. Här finns även förslag på hur man skapar ett jämlikt föräldraskap och utrymme för sexliv igen.

---
    Som sagt, verkar vara en riktigt bra bok utifrån det lilla vi läst.

• laila88
    Kpax skrev 2014-08-26 18:00:05 följande:

Hur är det, förresten? Fortfarande kaotiskt och slut mellan er? :(

Imorgon ska ja kolla med kuratorn på gynekologen om hon kan kolla upp om det går få göra en extra koll:)

Jo :( han flyttade idag. Så de är tungt. Men hoppas han kommer på bättre tankar. Om barnet i magen håller sig kvar och allt går bra trots allt jobbigt som hänt så ska jag göra de bästa av situationen för mig och barnen :)
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-08-26 18:58:29 följande:

Imorgon ska ja kolla med kuratorn på gynekologen om hon kan kolla upp om det går få göra en extra koll:)

Jo :( han flyttade idag. Så de är tungt. Men hoppas han kommer på bättre tankar. Om barnet i magen håller sig kvar och allt går bra trots allt jobbigt som hänt så ska jag göra de bästa av situationen för mig och barnen :)

Fy så tungt för dig!

Tycker att du gör rätt i att fokusera på en bra framtid för dig och barnen i första hand. Det kommer förstås vara jättejobbigt i början, men du kommer klara dig och säkert växa otroligt mycket. :)
  • Lejonhierta
    KarinIngrid skrev 2014-08-26 10:07:59 följande:
    aha ok, det var absolut intem eningen att kritisera eller frågasätta, var bara nyfiken.

Jag hoppas verkligen vi slipper göra fvp. Tycker det verkar läskigt och riskfyllt.
    Så vi håller tummarna för bra siffror på kuben så kan man släppa det och gå vidare!
    Ohh tog det inte som kritik... Bara lite bråttom i livet idag :) så det blev ett kort och rakt svar :)
  • Chuckiiii
    Teresiat skrev 2014-08-26 15:16:14 följande:

Köpte en present till sambon igår. En bok som hette "pappalogi - allt från produktionssex till VAB".. Skriven av en man i 30 årsåldern där han berättar om graviditeten från en mans och kvinnans perspektiv och hur livet/relationen förändras när man får barn för första gången. Humor blandat med fakta. Sambon blev jätteglad och vi läste lite tillsammans... Tips till er som vill visa lite extra omtanke i form av en present :)

Åh, va roligt! Var hittade du denna??
  • laila88
    Kpax skrev 2014-08-26 19:06:53 följande:

Fy så tungt för dig!

Tycker att du gör rätt i att fokusera på en bra framtid för dig och barnen i första hand. Det kommer förstås vara jättejobbigt i början, men du kommer klara dig och säkert växa otroligt mycket. :)

Ja jag försöker med all min makt att se det så :) det som inte dödar, härdar brukar man väl säga!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?