• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-08-26 06:20:39 följande:
    Jag skall ta mina tester inför kub om två veckor (10+5 då) och har sedan en tid för nupp 1,5 vecka senare (12+0).

Ingår du i någon speciell riskgrupp? Jag gjorde kub med dottern och var då 29 och är nu 32 och hoppas på bra siffror igen såklart men inser att åldersfaktorn kanske gör att jag inte kan få 1:20 000 som med dottern. Jag tror att vi kommer gå vidare med fvp/mkp om siffran är sämre än 1:500. Hur resonerar ni?
    Jag är iofs gjort en gastric bypass men min BM sa inget om att det var tack vare det att jag skulle göra ett KUB-test. Jag vet faktiskt vilka värden jag ska gå efter för att låta bli att göra fosterdiagnostik eller göra det. Hmmm
  • mizzidus

Den 10e september får jag se lilla livet i magen för första gången, det ska bli spännande och jag hoppas naturligtvis att mina värden är så pass bra så jag inte behöver tänka på att göra fosterdiagnostik. Får vänta och se helt enkelt men är redan nervös inför det besöket...och tiden kommer gå så sakta och så tänker jag allt för mycket omkring detta, inte så lätt att tänka på annat liksom men det ska nog gå bra, hoppas hoppas!!

Var starka alla! Kram

• Lejonhierta
    Kpax skrev 2014-08-26 20:31:43 följande:

Är det ingen som börjat få mage som vill lägga upp bild? :)

ska försöka lägga upp en ikväll...  :D
  • Skumbollen
    Teresiat skrev 2014-08-27 07:32:37 följande:

Jag har första ULet idag via en privatmottagning.. PIRRIGT!

Vad kul! Lycka till :)
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-08-27 07:32:32 följande:

ska försöka lägga upp en ikväll...  :D

Ja, gud vad kul!
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-08-27 00:00:44 följande:

Du kan alltid söka havandeskapspenning. Hörde från en kontorist på en icabutik att typ varannan på den ica fick igenom det.

Ja, fast mitt jobb är viktigt för mig, och jag vill inte riskera framtiden bara för att det är skönare att vara hemma. Det är alltså inte så illa än, blir jag sämre är det ju en annan sak, och då måste jag ju ta tag i det.

Känns lite jobbigt, jag är den som alltid ställer upp, jobbar över och aldrig är sjuk. Men va fan, riskerar jag hälsan för ett högst mediokert jobb är jag ju dum. Man kommer inte så himla långt på att vara en Duktig Flicka.
  • Tussludd

Usch vilken bergochdal-bana detta är. Har inte vågat skriva något i tråden då jag knappt fattat att jag är gravid. Bokade in ett privat UL i 12+0 för att sen kunna andas ut. Helt underbart att få se en frisk bebis i magen och få höra att allt ser normalt ut. Detta byttes ut mot värsta skräcken när jag senare under em fick ordentligt ont i magen. Ibland som hugg. Det onda fortsatte hela dagen igår och jag har varit galet orolig. Inga blodiga flytningar, men lever det fortfarande därinne? Idag har jag lite ont, men inte lika mkt som igår. Jag som just börjat andats ut över att den värsta faran skulle vara över. Har någon haft något liknande?

• Skumbollen
    Tussludd skrev 2014-08-27 08:52:07 följande:

Usch vilken bergochdal-bana detta är. Har inte vågat skriva något i tråden då jag knappt fattat att jag är gravid. Bokade in ett privat UL i 12+0 för att sen kunna andas ut. Helt underbart att få se en frisk bebis i magen och få höra att allt ser normalt ut. Detta byttes ut mot värsta skräcken när jag senare under em fick ordentligt ont i magen. Ibland som hugg. Det onda fortsatte hela dagen igår och jag har varit galet orolig. Inga blodiga flytningar, men lever det fortfarande därinne? Idag har jag lite ont, men inte lika mkt som igår. Jag som just börjat andats ut över att den värsta faran skulle vara över. Har någon haft något liknande?

Hej! Vad skönt att allt såg bra ut! När jag väntade sonen så hade jag jättemycket hugg, jag har för mig att det var som värst när livmodern skulle ta sig ut över blygdbenet och det är väl kring v 12? Jag trodde att det var ligament och bråte som trilskades. Denna gång har jag inte haft det men har tänkt att det är för att det är så nyss jag var gravid så livmodern är lite mer stretchad denna gång :)

Håller tummarna för att dina hugg beror på att lillen bygger ut :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?