• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-27 21:23:30 följande:

Å jäklar vilken fin kula du fått lejonhierta :)

Här kommer en bild på min hitills; jag är i vecka 11 och förmodligen så är det mest tarmar, men det är lite mysigt ändå :) :)

Hoppas ni inte tycker bilden är "för vågad" haha..

phpLKdBdY73587.jpg

Snygg form!
  • Lejonhierta
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-27 21:23:30 följande:

Å jäklar vilken fin kula du fått lejonhierta :)

Här kommer en bild på min hitills; jag är i vecka 11 och förmodligen så är det mest tarmar, men det är lite mysigt ändå :) :)

Hoppas ni inte tycker bilden är "för vågad" haha..

Di mage är inte så dum den heller :)
    Ser att du har samma vid troskanten som jag -att trosorna börjar blir tajta i linningen på magen, jätteobehagligt tycker jag, särskilt då de börjar rulla ner sig om jag böjer mig framåt.
  • Lejonhierta
    LillLouise84 skrev 2014-08-27 21:46:21 följande:
    Jag har ett väldigt tungt arbete och min förra graviditeten så räckte det med brev ifrån mig och arbetsgivare. Jag blev omplacerad i v 15 till lättare arbete men som fortfarande är väldigt tungt (skillnaden var att jag alltid kunde ta hjälp av någon, istället för att helt ensam mitt i natten stå och slita med tunga lyft). Jag fick graviditetspenning från vecka 33 eftersom jag sökte det.
    Oj, vad skönt. Vi har en jätteprocedur...
  • Villhaenbebbe
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 07:43:33 följande:
    Di mage är inte så dum den heller :)
    Ser att du har samma vid troskanten som jag -att trosorna börjar blir tajta i linningen på magen, jätteobehagligt tycker jag, särskilt då de börjar rulla ner sig om jag böjer mig framåt.
    Ja och dessa är mina "stora" trosor - dom flesta andra kan jag inte ha då dom rullar sig vid linningen och sitter för tajt. Och det är såååå obekvämt :) 

Men min mage är nog inte så mycket bäbismage.. Utan mest uppsvälld. Har varit så i en vecka ungefär! Men nu börjar folk titta på jobbet, och det är ju lite jobbigt då jag inte vill outa graviditeten än.. Men men :)
  • LillLouise84
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 07:45:10 följande:

Oj, vad skönt. Vi har en jätteprocedur...

Jag det är skönt att något funkade. Lillchefen på jobbet hjälpte mig skriva då de var ganska angelägna om att bli av med mig då. Sista månaden jag jobbade så fick jag inte åka ut utan praktikant som kunde lyfta och bära åt mig.
  • Skumbollen
    Mimipig skrev 2014-08-27 23:18:50 följande:

Teresiat

Ang fejkdricka: jag har numera tre gömda miniflaskor alkoholfritt vin i mitt skrivbord på jobbet. Det firas ofta med vin och AW på arbetstid (mediebranschen - törstigt släkte) så jag byter innehåll i glaset på toan. Idag fick jag dessutom smussla med en flaska till en kundfest. Känner mig själsligt nära en alkis med fickplunta.

Haha, skrattar högt när jag läser! Mäklarbranschen är precis lika dan, det firas och knäcks bubbel till höger och vänster, om vi gick ut på aw så brukade jag välja ut en bartender och förklara läget, dricksa 200 spänn för att få det jag beställde alkoholfritt i smyg :) det är verkligen som omvänd alkoholism :)
  • lovley00

Skönt att inte vara ensam om att redan fått mage :)
    Synd att man inte kan ladda upp bilder via mobil appen.

v12 idag

• Madelia
    lovley00 skrev 2014-08-28 08:57:29 följande:

Skönt att inte vara ensam om att redan fått mage :)
    Synd att man inte kan ladda upp bilder via mobil appen.

v12 idag

Tar man hem den nya appen så ska man kunna det. Jag är bara ute via mobilen och har laddat upp bild:)
  • Teresiat

Mimipig - åh jag förstår verkligen hur du känner dig.. Ser ut att vara i v 19 ist för 13 bara pag tarmarna.... Jag har arbetat på mitt jobb i tre år men blev befordrad till chef nu i maj. En månad senare blev jag på tjocken :s så fort jag sökte chefstjänsten vilket var i mars så började jag och sambon undvika ÄL och köra avbrutet (trots nästan ett års försök av bäbisbak.. Sambon var inte nöjd..) Men någon simmare måste ju ha slunkit igenom där på midsommarfyllan ;p

Men men. Våra chefer vet ju att vi är kvinnor.. Vad tusan ska man göra liksom. Vi har ju tackat ja till dessa tjänster på mycket långsikt..

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?