• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    mp90 skrev 2014-08-28 17:38:11 följande:

Precis hemkommen från inskrivning! V 9+2! Fick höra ett lite hjärta slå! Magiskt!

Nu längtar vi tills ultraljudet om 2 veckor då vi tänkt gå ut me de efter det! Om allt ser bra ut:)

Oj vad häftigt att det gick och lyssna så tidigt, det hade jag ingen aning om att man kunde :) trodde det var efter v 12-14 det gick.
  • mp90
    Skumbollen skrev 2014-08-28 18:09:57 följande:
    Oj vad häftigt att det gick och lyssna så tidigt, det hade jag ingen aning om att man kunde :) trodde det var efter v 12-14 det gick.
    Ja vet att ja lyssna i v 10+ förra gången! De är ju inte alltid de hittar så de får man ju va beredd på men ändå så häftigt att höra hjärtat! Blir så verkligt??
  • Chuckiiii
    Skumbollen skrev 2014-08-28 08:47:53 följande:

Haha, skrattar högt när jag läser! Mäklarbranschen är precis lika dan, det firas och knäcks bubbel till höger och vänster, om vi gick ut på aw så brukade jag välja ut en bartender och förklara läget, dricksa 200 spänn för att få det jag beställde alkoholfritt i smyg :) det är verkligen som omvänd alkoholism :)

Gud va smart! Jag o min sambo är ute en hel del, än så länge har det funkat då man får se tillsätt det är han eller jag som (ensam) beställer vid baren. "Alkoholfri cider i glas tack. Nej jag vill inte ha flaskan, ta ett större glas tack"

Fastna orkar jag inte riktigt mörka längre, tänker hålla mej inomhus till vecka 12 ;p
  • Lejonhierta
    Skumbollen skrev 2014-08-28 17:35:05 följande:

Vad skönt! Jag fick fixat ett kub idag men ändå behålla fvp tiden oavsett siffrorna, fick komma och lämna blod direkt. I vilka veckor skall ul göras? känns så skönt att inte behöva bestämma nu på momangen ang fvp och siffror på kub utan kan ta det när det närmar sig.

KUB görs fram till slutet av v13, inte efter 12+6 om jag fattat rätt. Rutinultraljud görs i regel i v18-20. Här är vanligast i v. 19. Fvp görs från v 14 vad jag fick till mig. Men vi erbjuds inte Fvp om KUB visar bättre än 1:200 och vi fick ju det bästa man kan få. Och sambon vill i detta läget absolut inte ta risken. Vi har ju redan förlorat den ena i denna grav och kostnaden totalt för oss att få till den här graviditeten är drygt hundratusen kronor då vi gjort ivf privat.
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-08-28 17:35:05 följande:
    Vad skönt! Jag fick fixat ett kub idag men ändå behålla fvp tiden oavsett siffrorna, fick komma och lämna blod direkt. I vilka veckor skall ul göras? känns så skönt att inte behöva bestämma nu på momangen ang fvp och siffror på kub utan kan ta det när det närmar sig.
    Blodprov skall tas efter v 10+0 och sen skall UL göras vid v 12+0 men som senast 13+6.

Skall iväg och ta mina blodprover om 1,5 vecka, är då i v 10+5 och sen UL v 12+0. Hoppas så på fina siffror!
  • JhjärtaK
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 19:43:34 följande:
    KUB görs fram till slutet av v13, inte efter 12+6 om jag fattat rätt. Rutinultraljud görs i regel i v18-20. Här är vanligast i v. 19. Fvp görs från v 14 vad jag fick till mig. Men vi erbjuds inte Fvp om KUB visar bättre än 1:200 och vi fick ju det bästa man kan få. Och sambon vill i detta läget absolut inte ta risken. Vi har ju redan förlorat den ena i denna grav och kostnaden totalt för oss att få till den här graviditeten är drygt hundratusen kronor då vi gjort ivf privat.
    Grattis till fint resultat på kub förresten! Får man fråga hur gammal du är? Är nyfiken då jag är 32 och fick 1:20 000 med dottern då jag var 29 men tänkte att det kanske var kört att få en så bra siffra igen?
  • ManoMani

jag ska göra KUB på måndag då är jag 14+5
  • JhjärtaK
    ManoMani skrev 2014-08-28 21:24:43 följande:
    jag ska göra KUB på måndag då är jag 14+5
    Det låter konstigt då vätskespalten i nacken som mäts vid UL skall ha absorberats eller vara på väg att absorberas iaf i vecka 15.

Fanns det någon speciell anledning till att du inte får göra UL tidigare?
  • Skumbollen
    Nej det är svårt det där med risker kontra verklighet. Anledningen till att vi bokade fostervattenprov först var för att vi haft väldig otur med sannolikhetssiffror. Vi har en pojke som dog i magen i v 24, helt frisk, vad är risken för det? Nästa pojke föddes för tidigt i slutet av vecka 22 helt frisk, vad är oddsen för det? Och vår älskade son föddes med ett halvt hjärta, ett hjärtfel som ca 10-15 barn föds med per år av totalt de 100 000 barn som föds och är redan opererad flera gånger. Med detta baggage får vi nu vilka undersökningar, ultraljud vi vill. Rädslan för att få ytterligare ett sjukt barn är stor.

Förstår med er historia med ivf att ni verkligen inte var sugna på fvp. Det glädjer mig extra mycket att ni fick så fina siffror nu :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?