• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-08-31 22:44:56 följande:

Jag har gått upp 3,5 kg, (kan vara mer). Nu stramar allt plötsligt runt rumpa och höft också. En Klänning som var lös för två v sen är ett ormskinn nu. Åh, vad jag bara vill få v 12, kub och chefen överstökad!

Jag har nu gått upp några hekto men en hel dm runt midjan, drog på mig byxorna jag hade för två veckor sedan och det var bara att glömma att knäppa dom. Lyxigt att ni får göra kubtest, här är det endast rul.
    laila88 skrev 2014-09-01 08:20:12 följande:

Mödravården här är ett skämt! Dom verkar endast ha en enda barnmorska som har sjukt barn jämt.

Förra året tog det mig tre veckor innan jag fick tag i nån, och fick ändå ingen hjälp där utan fick vända mig till kvinnokliniken/gyn.

Nu har de inte öppet fören onsdag fast dom ska ha telefon tid en timme varje morgon i veckan utom torsdag. Börjar va så less! Skulle vilja gå nånstans där man får tag i folk :(

Jag ringde till grannstadens bm för inskrivning för våran bm är inte klok på en fläck. Men fick det glädjande beskedet att i slutet av augusti skulle det komma en ny "trevlig" bm till mitt ordinarie mvc. Nu håller jag tummarna att det är en vettig bm.
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-08-31 22:41:48 följande:
    Ja! Var och varannan natt! Det kanske har avtagit något, men nattlinne, sängkläder, hårbotten och hår är blöta nästan varje morgon.

Har ni fått luktsinne som en spårhund? Jag har precis börjat avsky vissa lukter. Passerade en skål chips som stod och osade idag. Vidrigt plötsligt. Märkligt.
    Skönt att jag inte är ensam iaf . Började oroa mig för mf (såklart, dum som man är) men hittills inga indikationer på det iaf som tur är.

Hur är det med er molande värk? Min har blivit mycket bättre senaste veckan (är i vecka 10) men kom tillbaka igår kväll och inatt, jag blir så himla illamående av den så det är jobbigt!
  • Skumbollen
    tovemaja skrev 2014-09-01 07:40:21 följande:

gått upp 4kg nu!!! Shit, 1 i månaden! Mitt i v.14 är jag och det syns verkligen att något har hänt med mitt midjemått! men än så länge ingen elev som vågat säga något :) Får se hur länge det dröjer. Har en tight klänning idag för första gången sedan terminen började... pratade med chefen i fredags så nu behöver jag inte gömma mig i pösiga byxor längre. GÖTT!

Min bästa vän gick upp ett kilo i veckan från plusset... Totalt 35 kg plus (gaghhhh) ett kilo i veckan, hur är det möjligt, haha. Fyra kilo är nog ganska normalt tycker jag :)
  • Tussludd
    Mimipig skrev 2014-08-31 22:41:48 följande:

Ja! Var och varannan natt! Det kanske har avtagit något, men nattlinne, sängkläder, hårbotten och hår är blöta nästan varje morgon.

Har ni fått luktsinne som en spårhund? Jag har precis börjat avsky vissa lukter. Passerade en skål chips som stod och osade idag. Vidrigt plötsligt. Märkligt.

Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.
  • Pojkmamma01

Jag går in i v 14 på torsdag.. Känner inte av så mycket växtvärk (mensvärk) som jag hade när jag var i v 5-9 ungefär.. Känner tyngd och det spänner mer nu.. Är det nåt att oroa sig för? Gjorde ett tidigt ul för en vecka sedan och då såg allt bra ut.

• JhjärtaK
    tovemaja skrev 2014-09-01 07:40:21 följande:

gått upp 4kg nu!!! Shit, 1 i månaden! Mitt i v.14 är jag och det syns verkligen att något har hänt med mitt midjemått! men än så länge ingen elev som vågat säga något :) Får se hur länge det dröjer. Har en tight klänning idag för första gången sedan terminen började... pratade med chefen i fredags så nu behöver jag inte gömma mig i pösiga byxor längre. GÖTT!

Läste i min app att det är vanligt att ha gått upp 1-5 kg i vecka 14 så du är inom normalspannet helt klart . Själv lär jag nog spräcka den gränsen då jag redan gått upp 3 kg i vecka 10 :-/. Men får verkligen bara i mig onyttigheter och måste hela tiden småäta för att hålla borta illamåendet. Hoppas på att stå still lite senare innan man börjar lägga på sig alltför mycket vätska.
  • JhjärtaK
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-01 13:42:18 följande:

Jag går in i v 14 på torsdag.. Känner inte av så mycket växtvärk (mensvärk) som jag hade när jag var i v 5-9 ungefär.. Känner tyngd och det spänner mer nu.. Är det nåt att oroa sig för? Gjorde ett tidigt ul för en vecka sedan och då såg allt bra ut.

Nej, är helt normalt att molvärken avtar när man närmar sig eller har gått förbi vecka 12. 12-16 kallas väl också för "spökveckor" tror jag då man oftast inte känner sig lika gravid och magen är inte lika svullen heller (oftast) så man ser kanske inte gravid ut heller innan den "riktiga" magen kommer. Så allt är säkerligen fortfarande toppen!
  • tovemaja
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 13:49:00 följande:
    Läste i min app att det är vanligt att ha gått upp 1-5 kg i vecka 14 så du är inom normalspannet helt klart . Själv lär jag nog spräcka den gränsen då jag redan gått upp 3 kg i vecka 10 :-/. Men får verkligen bara i mig onyttigheter och måste hela tiden småäta för att hålla borta illamåendet. Hoppas på att stå still lite senare innan man börjar lägga på sig alltför mycket vätska.
    skönt att höra! Tack!
  • laila88

LillLouice84: jaa borde nästan göra så. Men det är 13 mil till närmsta mvc härifrån. Så får helt enkelt hänga på luren onsdag morgon. Annars börjar jag känna mig stressad att få tid så jag kan be om att få göra kub. Vore ju ändå smart av dom att anställa nån fler barnmorska så man får tag i nån nångång :) jaja.

• laila88

Ska kolla på en ny lägenhet idag :D hoppas verkligen på den även om tredje våningen utan hiss med en bebis kan bli lite drygt ibland misstänker jag :) får ställa ner bebisen och flåsa ut lite varje våning tänker jag :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?