• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-09-02 15:57:45 följande:
    Fin mage, när tänkte ni bli officiella?
    Tack! 
    Jag har redan berättat för nära vänner, jobbet och min familj.
    Har liksom inte gått officiellt med det på sociala medier ännu med vänner jag samlat på mig under åren på gymnasiet osv, folk som jag inte träffar så ofta...tänkte vänta till efter jag har varit på KUB-testet den 10e september, kanske någon vecka eller två till efter det möjligtvis, det beror på hur länge jag kan hålla mig ;) blir ju så ivrig att vilja skrika ut det! 
  • mizzidus
    Kurona skrev 2014-09-02 21:18:03 följande:

Tänkte bara höra om den här tråden enbart är för förstgångsföderskor? Verkar vara så mycket liv här :)

Alla är välkomna! :)
  • JhjärtaK

Någon mer vars molvärk har lagt sig rätt så mycket? Tycker att den minskat senaste veckan och är i vecka 11 imorn. Övriga symptom finns kvar:

Ömmande bröst

Illamående

Trött (slocknar vid kl 8 på kvällarna)

Går upp och kissar på nätterna 3-5 ggr

Foglossning

Dålig hy

Man blir ju lite orolig att det skall ha avstannat där inne :-/

• Joooj0

Så länge man har kvar symtom är ju bara bra, min ryggvärk har lagt sig, visst känner man sig trött efter en arbetsdag, men inte alls på samma sätt som förut orken är starkare nu:) illamåendet har lagt sig en del nu, vilket är hur skönt som helst:) nr har alla RUL? Ja fick tid 21 oktober, längtar!!!!:)

• LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-09-03 06:40:48 följande:

Någon mer vars molvärk har lagt sig rätt så mycket? Tycker att den minskat senaste veckan och är i vecka 11 imorn. Övriga symptom finns kvar:

Ömmande bröst

Illamående

Foglossning

Dålig hy

Jag har alla symptom lika som dig förutom foglossning den har jag klarat mig utan än så länge. Jag har fått tonårsfinnar igen, superjobbigt med stora finnar i hela ansiktet.

Visst blir man orolig men det är bara att slå ifrån sig och tänka på att allt blir bra
  • Villhaenbebbe
    JhjärtaK skrev 2014-09-03 06:40:48 följande:

Ömmande bröst

Illamående

Foglossning

Dålig hy

Min molvärk märks knappt av längre - kommer någon gång ibland men det är mycket mindre än tidigare. Sen så har mina bröst slutat ömma, eller dom gör ont om jag "klämmer" på dom och bröstvårtorna är fortfarande känsliga.. 

Jag mår dock fortfarande illa och har ganska dålig aptit - och som jag skrivit tidigare så har jag en känsla av att allt är okej med bebisen, så får hålla tummarna att det stämmer. Även om man blir orolig när symptom ändras/försvinner.. 
  • ManoMani
    Madelia skrev 2014-08-25 12:54:15 följande:

Är lite nyfiken på om någon gått upp i vikt något och isf hur mycket:)?

Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 3-4 kilo. Jag är ganska smal sedan innan och motionerar en del, men tyvärr äter jag alldeles för mycket nu också:) Man vill ju inte gå upp jättemycket mer än man behöver.

först gick jag ner 6 kg och nu har jag gått upp 2 kg, men jag äter inte mycket.Äter många gånger men väldigt lite varje gång.
  • ManoMani
    Lejonhierta skrev 2014-08-26 09:13:19 följande:

I Växjö har de satt gränsvärde på KUB på 1:200 och bara om man är under det så får man göra fvp.

Vi är osams jag och mannen, jag vill göra fvp, han vill göra KUB. Så det blir KUB i övermorgon. Jag är 39 år.

Det finns risk för mf om man gör fvp. det bästa är att göra KUB först och sedan om man ligger under normala värdet gör fvp. Lycka till!
  • Kurona

Var på inskrivning idag, gick jättebra fastän jag var lite orolig för blodprovet. Hade dock glömt att jag skulle göra ett urinprov, så kissade innan jag gick hemifrån, men det gjorde inget sa barnmorskan. 

Hade gått upp 2,5 kg nu i vecka 11, tror jag gick upp 4 kg vid den här tiden förra gången, så känns som en klar förbättring. Gick upp mycket mer då och mådde inte alls illa, medan jag knappt kan kolla på mat nu utan att må illa :/ Har dock inte spytt! :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?