• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig

Två frågor:

1. Jag har varit pigg hela tiden fram till förra veckan. Någon mer som blivit trött först i v 11-12?

2. När kommer den där utlovade avsvällningen av magen/tarmarna egentligen???

• JhjärtaK
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-07 21:08:59 följande:

Haft en dag idag då jag bara gråtit. Över allt. Helt slut, och till råga på allt så har det kommit blod både vid 14.00 och nu ikväll två ggr. Känns som om att jag ska bryta ihop totalt. Får avvakta tills i morgon och se vad som händer. Känner mig rätt säker på att det är nåt tok där inne... Någon annan som har blött?

Usch så jobbigt! Jag blödde lite rosa med dottern i vecka 16, det var sköra slemhinnor och inget annat så det behöver inte vara något fel. Be att få komma in till ditt mvc för ett UL och vägrar de så skulle jag sätta mig på gynakuten. Det var det jag gjorde med dottern och det lugnade mig väldigt mycket att se henne fara omkring där inne. Håller tummarna!
  • Tussludd
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-07 21:08:59 följande:

Haft en dag idag då jag bara gråtit. Över allt. Helt slut, och till råga på allt så har det kommit blod både vid 14.00 och nu ikväll två ggr. Känns som om att jag ska bryta ihop totalt. Får avvakta tills i morgon och se vad som händer. Känner mig rätt säker på att det är nåt tok där inne... Någon annan som har blött?

Usch, jag förstår din oro! Men har du ont i magen också? Blödningar ensamt brukar inte vara någon fara om jag förstått det rätt. Jag hade tex en moderkaka som var tvungen att släppa och blöda lite grann för att den låg för "utgången". I mitt fall kom inte blodet ut, men jag fick väldigt ont när moderkakan släppte. Många blöder dock ut en sådan blödning. Jag var så orolig att jag tiggde till mig ett UL för att kunna andas igen. Och det är viktigt att du också mår bra! Om du inte kan tänka på annat behöver du få undersökas! Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra för dig!
  • Villhaenbebbe
    Mimipig skrev 2014-09-07 22:42:02 följande:

Två frågor:

1. Jag har varit pigg hela tiden fram till förra veckan. Någon mer som blivit trött först i v 11-12?

haha jag har också precis blivit JÄTTETRÖTT och är i vecka 12... Så det känner jag igen :)

Mina tarmar svälls upp pch ner hela tiden. rätt som det är så är jag gigantisk och ser ut som jag är i 7:e månaden. Sen nästa dag så är den "vanlig", men man ser ändå att den har fått en annan form, och jag tycker mig se en liten kula ändå :)
  • Sail on silvergirl

Har fått en tid för ett ul idag 14.00. Det känns som att det är kört tyvärr... Ingen ljusrosa blödning här inte... Återkommer senare.

• JhjärtaK
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-08 09:33:26 följande:

Har fått en tid för ett ul idag 14.00. Det känns som att det är kört tyvärr... Ingen ljusrosa blödning här inte... Återkommer senare.

Håller tummarna att allt ser bra ut kl 14! Bra att du fick en tid!
  • Yllraz

Nu håller vi tummarna!

När jag blödde förra graviditeten var det inte nå ljusrosa eller lite på pappret. Det va liksom mycket. Mensblödning liksom. Jag och min fru åkte in till gynakuten för att konstatera ett tredje missfall och be om missfallsutredning. Grät inte ens utan tyckte det kändes skönt att vi äntligen skulle få hjälp med missfallen.

Men kors i taket, där var det: ett liiitet tickande hjärta!

Så försöka andas fram till klockan två då du vet. Dumt att vara ledsen i onödan om allt nu faktiskt ser bra ut. Svårt jag vet. Men vi alla håller tummarna :)

• TigerBamse

Håller tummarna här också!
  • Skumbollen
    Mimipig skrev 2014-09-07 22:42:02 följande:

Två frågor:

Jag har nog varit trött hela tiden den här gången så med det första kan jag inte hjälpa dig. Vad det gäller tarmarna så försvann mina gaser i vecka 13, det var samma med sonen så runt vecka 13-14 verkar vara det normala för mig :)
  • Teresiat

Just hemkommen från bm besök. Nästa besök är RUL 16/10 sen i nov blir bm besök nr 3.. Jag är sååå glad nu!!! Idag pratade bm om hjärtljud och då frågade jag lite försiktigt om vi kunde lyssna på hjärtat redan nu trots att jag vet att det är svårt att höra. Då log hon och sa "ok, vi kan lyssna via ultraljudsapparaten även fast jag inte får egentligen".. Så vi fick se lilla pyret igen med andra ord!! Oj oj det hade jag inte räknat med eftersom de har varit sjukt strikta och restriktiva med ul. Pyret har vuxit massor och såg ut att trivas gott i magen. Vilken lycka! Det är så otroligt att se det röra sig trots att man inte känner nååågot i magen.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?