• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-09 08:08:39 följande:

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

beklagar
  • JhjärtaK

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

Usch så hemskt! Hoppas att det går bra med medicinen och se till att ta smärtlindring vid behov och ta tid på dig att vara ledsen. Vid mitt mf i vecka 9 tog jag bara en dag ledigt från jobbet, borde tagit åtminstone en till! Lycka till när ni vill försöka igen!
  • Yllraz

Åh tiden går så fort den här gången! När jag väntade O gick allt i slowmotion! Veckorna gick såååå långsamt och det kändes som om de första 12 veckorna aldrig skulle passera.

I morgon är det inskrivning och vi går in i vecka 12! Galet! Fantastiskt! Hoppas vi får datum för KUB snart. Efter det kan jag lugna mig helt ;)

• Kpax

Åh, jag beklagar! Det är mycket strul i Marstrådarna tycker jag, men det kanske är normalt, jag vet inte. MA känns grymmare än "vanligt" missfall, jag har så svårt för det där med att kroppen luras.

• Madelia

Hej.

Åh, vad tråkigt att höra. Beklagar.
  • Kpax

Jag köpte järntabletter idag, och hoppas de ska hjälpa mot den extrema tröttheten. Jag är väldigt glömsk också, vet inte om det beror på tröttheten eller hormoner.

Sist jag var hos BM (kan det ha varit en månad sedan ungefär?) hade blodvärdet börjat dala, men var fortfarande helt ok. Hon gissade att jag skulle behöva äta järntabletter från v18-20, och idag är jag i 15+0. Finns det någon nackdel med att börja äta dem på eget bevåg? Behöver hon kunna mäta mitt naturliga värde om ett par veckor?

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-09-08 21:45:51 följande:

Mina hormoner är i obalans. Humörsvängningar delux, jag blir emellan åt så att jag bara vill gråta. Jag var på ett känslomässigt jobbigt möte på jobbet. Jag var livrädd att jag skulle börja storböla, men då vände hormonerna och när vdn hettade till och skrek så fick jag hålla mig från att skratta istället.

Jag hoppas att mina hormoner kan hjälpa mig lite när jag ska berätta för chefen... Jag har fått kortare tålamod och orkar inte med massa nonsens, så det borde vara bra. Jag behöver tuffa till mig.
  • Skumbollen
    Yllraz skrev 2014-09-09 18:09:05 följande:

Åh tiden går så fort den här gången! När jag väntade O gick allt i slowmotion! Veckorna gick såååå långsamt och det kändes som om de första 12 veckorna aldrig skulle passera.

I morgon är det inskrivning och vi går in i vecka 12! Galet! Fantastiskt! Hoppas vi får datum för KUB snart. Efter det kan jag lugna mig helt ;)

Håller verkligen med, med ettan räknade jag timmarna, nu vet jag knappt vilken vecka jag är i... Min tycker dock att dessa två månader sen plusset varit låååååånga :D jag är ingen delight som preggo :))
  • Kurona
    Kpax skrev 2014-09-09 18:56:07 följande:

Jag köpte järntabletter idag, och hoppas de ska hjälpa mot den extrema tröttheten. Jag är väldigt glömsk också, vet inte om det beror på tröttheten eller hormoner.

Sist jag var hos BM (kan det ha varit en månad sedan ungefär?) hade blodvärdet börjat dala, men var fortfarande helt ok. Hon gissade att jag skulle behöva äta järntabletter från v18-20, och idag är jag i 15+0. Finns det någon nackdel med att börja äta dem på eget bevåg? Behöver hon kunna mäta mitt naturliga värde om ett par veckor?

Jag köpte också järntabletter idag, fick hem ett brev från min BM som berättade att jag hade ett väldigt lågt värde. Så jag började omgående, enligt hennes anvisningar.

Jag diskuterade det här med järntabletter för någon vecka sen med min goda vän som utbildar sig till farmaceut (apotekare) och hon berättade att det inte är bra för människor att börja ta järntabletter utan en läkares åsikt, då blodet blir tjockare av järnet när man kanske egentligen inte behöver ta det och det gör det mer trögflytande, vilket givetvis inte är bra. 

Hon hade dock inte läst så mycket om graviditet ännu och var osäker på vad som gällde för gravida. 

Du kanske kan slå en pling till din barnmorska och höra med henne vad hon tycker, innan du börjar ta?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?