• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • KarinIngrid
    mizzidus skrev 2014-09-10 11:49:17 följande:

Ska på KUB-test ultraljdet idag klockan 16 och jag börjar bli superdupernervös! Har sovit dåligt inatt p.g.a. nervositeten men jag hoppas att allt ser bra ut! Uppdaterar er senare ikväll om hur det gick! 

Håller tummarna!
  • lisenlisen
    KarinIngrid skrev 2014-09-10 11:15:45 följande:
    mm det är nog lite samma här
    jag skulle inte välja att ta bort ett barn med downs. Men min sambo verkar livrädd för att det skulle vara nåt sånt. Så det var mest för hans skull jag gick med på KUBtestet. Fostervattenprov vill jag absolut inte göra efter att ha läst hur det går till!
    Nä vi var helt oense där men jag är så himla emot abort (för min egen del - ej emot fri aborträtt) så jag skulle aldrig kunna göra det om det inte visade sig att barnet inte skulle överleva utanför eller liknande. Tycker downies kan vara gulliga och de är också människor. Men det är min åsikt. Kolla in videon nedan på en flicka med down som sjunger ur Frost-filmen. 

">

Alltså det är våra kroppar så det bestämmer ju vi vilka tester vi vill genomföra - hade inte gjort det om min man inte tjatat om att "han aldrig vill ha ett barn med downs". Kub-test är ju okej att göra tycker jag - det kan ju inte hända något farligt och gör inte ont. Så det gjorde jag gärna för att lugna ner honom, men att sticka en nål eller vad det är genom magen och gå igenom livmodern "utan att ta hål på hinnsäcken" låter riskabelt och obehagligt. 
  • mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-10 11:50:44 följande:

kul att vi har samma dag, då får vi skvallra sen!

Jag är lite orolig för ma också man har ju hört rätt många som råkat ut för det. Eftersom vi egentligen inte har nåt "bevis" för att allt har gått bra de här veckorna... men man kan bara vänta och hoppas på det bästa!

Så är de ju:) ja har lite bevis! Såg hjärtat i v 7+1 o hörde det v 9+2 :)!! Men de är ju 2 v o mkt kan hända:/
  • snö 81

Jag har följt denna tråd ett tag utan att skriva.

Jag gjorde ett VUL igår i v.12+5 och allt såg toppen ut så det känns så skönt.

I mitt landsting får man inte göra KUB och ett fostervattenprov skulle jag ALDRIG göra

• Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-10 13:24:11 följande:

I mitt landsting får man inte göra KUB och ett fostervattenprov skulle jag ALDRIG göra

Skönt att allt såg bra ut! Då är det säkert lättare att andas ut och våga glädjas.

Jag har varit skeptisk hittills, men nu känner jag (utan minsta bevis) att jag ÄR gravid, och att vi kommer bli föräldrar i Mars. :) Vi har tid för RUL 3/10, och längtar verkligen! Är i v 16 (15+1) nu.
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2014-09-10 13:24:11 följande:

Åh vilken tur att du fick se :) Blir så avis!

Jag börjar faktiskt känna mig orolig nu (igen), jag var väldigt orolig för missfall fram till v.10, sen så lugnade det sig lite, men nu (går in i v.13 imorgon) så kommer oron tillbaka. 
    Mina symptom är nästan helt borta, känner av i ryggen, men illamåendet, dom ömma brösten och molvärken är som bortblåsta.. 

Jag vet att detta är normalt... Men herregud vad jag blir orolig :(
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-10 13:42:35 följande:
    Åh vilken tur att du fick se :) Blir så avis!

Jag börjar faktiskt känna mig orolig nu (igen), jag var väldigt orolig för missfall fram till v.10, sen så lugnade det sig lite, men nu (går in i v.13 imorgon) så kommer oron tillbaka. 
    Mina symptom är nästan helt borta, känner av i ryggen, men illamåendet, dom ömma brösten och molvärken är som bortblåsta.. 

Jag vet att detta är normalt... Men herregud vad jag blir orolig :(
    Ja, "spökveckorna" är hemska. Man känner sig inte gravid för fem öre.

Jag är fortfarande rätt trött, men annars känner jag mig rätt "ogravid" ändå :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-10 13:38:06 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! Då är det säkert lättare att andas ut och våga glädjas.

Jag har varit skeptisk hittills, men nu känner jag (utan minsta bevis) att jag ÄR gravid, och att vi kommer bli föräldrar i Mars. :) Vi har tid för RUL 3/10, och längtar verkligen! Är i v 16 (15+1) nu.
    Kan man göra KUB så sent?! Trodde att det alltid gjordes runt v.12-13?!

Hoppas det går bra i alla fall
  • snö 81
    snö 81 skrev 2014-09-10 13:48:12 följande:

Haha, jag läste fel. Du skrev ju RUL :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-10 13:48:12 följande:

Hehe, I wish. I mitt landsting får man inte KUB om man är under 35, och vi bestämde oss för att strunta i att boka privat någonstans. Det har jag ångrat många gånger under de här nojiga veckorna! :) Nåja, nu är det bara 3v tills vi får se vad som händer där inne.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?