• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • lisenlisen
    Mimipig skrev 2014-09-10 21:22:08 följande:

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut?

Men fy din stackare - jag önskar dig all lycka idag <3 <3 <3 
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-09-11 09:52:23 följande:
    Jag gillar hm mammajeans, eller jag gillade dem som jag köpte under graviditeten med dottern iaf smile1.gif . Tror nästan att hm är den enda butiken som har kvar mammakläder. Sen finns det en bra butik i Sthlm som heter Proud, där har de lite mer "business"-mammakläder också. Jag tänkte gå dit om jag skall upp till Sthlm något i höst.

Sen om kub ser bra ut om en vecka så skall jag gå loss på Zalando.se smile2.gif
    Jag köpte svarta mammajeans från Hm, men efter en tvätt har dom tappat nästan all färg :(
  • mp90
    snö 81 skrev 2014-09-11 10:53:57 följande:
    Jag köpte svarta mammajeans från Hm, men efter en tvätt har dom tappat nästan all färg :(
    Kan tipsa om asos.com med:)
  • KarinIngrid
    mp90 skrev 2014-09-11 10:07:33 följande:
    Hur gick det för dig?

Hos oss såg allt mkt bra o 1:19800 i nupp! Känns bra:) bf 26 mars!
    åh vilken sötnos, grattis! Skönt med så bra siffror!
  • KarinIngrid

Här är lilla pluppen! <3
    9,8 cm lång, ett starkt hjärta som slår och den rörde sig hela tiden så BM sa det var en livlig och stark krabat, allt ser bra ut!

vi fick 1:3494 som siffra.
    Så det kändes helt ok, självklart hade man velat haft ännu högre men BM sa att det är en riktigt fin siffra så inget att oroa sig för.

vecka 13 (12+2) BF 23:e mars, samma datum som vi redan hade!

Som den rörde sig hela tiden! Helt otroligt att se, sen lyckades hon frysa bilden precis när den suger på tummen!! Det är ju helt sjukt sött!!!!<3
    vi är såå glada nu och kan andas ut lite!!

• mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-11 11:24:53 följande:

Här är lilla pluppen! <3
    9,8 cm lång, ett starkt hjärta som slår och den rörde sig hela tiden så BM sa det var en livlig och stark krabat, allt ser bra ut!

vi fick 1:3494 som siffra.
    Så det kändes helt ok, självklart hade man velat haft ännu högre men BM sa att det är en riktigt fin siffra så inget att oroa sig för.

vecka 13 (12+2) BF 23:e mars, samma datum som vi redan hade!

Som den rörde sig hela tiden! Helt otroligt att se, sen lyckades hon frysa bilden precis när den suger på tummen!! Det är ju helt sjukt sött!!!!<3
    vi är såå glada nu och kan andas ut lite!!

Va lång!! Vår krabat var bara 5.1 från huvud till stjärt o ja blev satt till 11+6?? :)!

Underbart att de mår bra småpluttarna!!
  • KarinIngrid
    mp90 skrev 2014-09-11 11:38:51 följande:
    Va lång!! Vår krabat var bara 5.1 från huvud till stjärt o ja blev satt till 11+6?? :)!

Ja och appen jag har säger att i den här veckan ska den ligga mellan 6-8 cm
    Så jag tyckte också att 9,8 kändes stort, men BM påpekade inte detta utan sa att allt såg bra ut och att det var en stark rackare bara :)
    Men det kan säkert variera väldigt mycket!
    sa de något om hurvida eran var liten eller inte ?

• KarinIngrid
    mp90 skrev 2014-09-11 11:38:51 följande:

jaa men eller hur är det skönt att höra när de säger "allt ser fint ut"
    då kände jag hur hela jag slappnade av!!
    vilken häftig känsla att se den lilla pluppen röra sig!! Det är svårt att smälta, overkligt! Samtidigt som hela graviditeten genast blev mer verklig!
  • mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-11 12:05:06 följande:
    Ja och appen jag har säger att i den här veckan ska den ligga mellan 6-8 cm
    Så jag tyckte också att 9,8 kändes stort, men BM påpekade inte detta utan sa att allt såg bra ut och att det var en stark rackare bara :)
    Men det kan säkert variera väldigt mycket!
    sa de något om hurvida eran var liten eller inte ?

De va fullt normalt! Storebror va 6.3 i v 12+4 så de verkar följa varandra:)!!
  • Yllraz

Äntligen fått tid för KUB om en vecka på torsdag! Och RUL om 48 dagar den 29/10! Countdown!! hehe

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?