• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Chuckiiii

Herregud välja magar! Blir lite chockad då även jag är i vecka 13 och inte har ett uns av bebismage! (Haha, autocorrect ville skriva bevismaterial passande nog!????) jag är bara väldigt uppsvälld om kvällarna:/ om jag inte varit på tidigt ul hade jag nog haft lite panik nu!

Men väntar gärna med magen då jag helst vill mörka graviditeten på projektet jag jobbar på nu????

• snö 81

Jag tycker ändå att jag börjar få rätt synlig mage nu och har börjar klä mig i lite mer tajta kläder på jobbet sedan igår, men än har ingen frågat något.

Det är iaf väldigt skönt att vara förbi tältperioden. Jag gillar inte stora bylsiga kläder i vanliga fall och som nygravid med stora kläder ser man ju bara ännu mer plufsig ut :)

• mizzidus

Jag tänkte samla mod först innan jag lägger ut fler bilder på min mage, känner mig bara tjock haha men det är väl normalt??

• Villhaenbebbe
    mizzidus skrev 2014-09-16 15:44:30 följande:

Jag tänkte samla mod först innan jag lägger ut fler bilder på min mage, känner mig bara tjock haha men det är väl normalt??

Jag känner mig också tjock, men svårt att avgöra om det är bäbis eller bara jag haha :D 

Men tycker ändå magen har en annan form och putar på ett annat sätt.. 
  • emlo86

Fina magar!

Gick in i v 15 igår och har de senaste dagarna mått riktigt illa. Kaskadkräks på kvällarna och ingen aptit över huvudtaget. Någon mer som har samma erfarenhet?

• Kurona
    emlo86 skrev 2014-09-16 18:55:55 följande:

Fina magar!

Gick in i v 15 igår och har de senaste dagarna mått riktigt illa. Kaskadkräks på kvällarna och ingen aptit över huvudtaget. Någon mer som har samma erfarenhet?

Jag har mått lite illa till och från men nu i vecka 13 så har illamåendet toppat, mått riktigt kasst efter varje måltid och är knappt sugen på något förutom typ apelsiner.... 
  • JhjärtaK
    Yllraz skrev 2014-09-16 10:40:40 följande:

Här har jag också fått så stor mage att folk frågar om det är dags för syskon haha Men eftersom jag är i vecka 13 i morgon vet jag ju att det inte är en bebis då livmodern knappt nått över bäckenet ännu Har lust att svara att jag bara är gasig hahaha På torsdag är det dags för KUB och jag är supernervös!! Har inte så mycket symtom längre (spökveckor I know!) så liiiite orolig blir jag.

Vi har också kub imorn! Idag och imorn förmiddag kommer att sniiiiigla sig fram känner jag!

Jag har ännu inte kommit in i spökveckorna men längtar lite tills dess faktiskt för det är så tråkigt att må illa och vara trött när det är så fint väder ute och man bara vill vara utomhus och inte ligga inne däckad.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-09-17 06:33:21 följande:
    Vi har också kub imorn! Idag och imorn förmiddag kommer att sniiiiigla sig fram känner jag!

Jag har ännu inte kommit in i spökveckorna men längtar lite tills dess faktiskt för det är så tråkigt att må illa och vara trött när det är så fint väder ute och man bara vill vara utomhus och inte ligga inne däckad.
    Ja, spökveckorna är skönt just för att man äntligen får må lite bättre. Men det jobbiga är att man inte känner dig gravid för fem öre... Visserligen känner jag av fladder och kittlingar nån gång varje dag så jag vet ju att det nog är ok ändå.
  • irissiri

Tittar på era fina magbilder. jag är i v 13 men har ingen mage alls... kan det vara så?

• Lejonhierta
    irissiri skrev 2014-09-17 09:31:47 följande:

Tittar på era fina magbilder. jag är i v 13 men har ingen mage alls... kan det vara så?

ja, det kan det. När jag väntade första barnet så syntes det knappt i v 25. I söndags sa läkaren som undersökte mig pga blödnigar att min livmoder når upp till naveln och hade vi inte med säkerhet vetat att jag är gravid i v.15 så skulle han sagt 20-21. Jag har en jättestor mage denna gången. Så det kan skifta. Första gången klarade jag hela grav utan mammakläder, denna gången blev det mammakläder i v 7- 8.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?