• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • laila88

Idag har jag varit på inskrivning! GUD vilken underbar barnmorska! Jag känner mig så sjukt nöjd verkligen! Kände mig trygg och hon hade egna erfarenheter som det jag går och har gått igenom och jag cyklade hem med världens lättaste lyckliga feeling :)

• LillLouise84

Jag har känt i en vecka eller två nu. Bebisen gör sig påmind när jag gör någon rörelse så att det blir trångt åt magen. Tex igår hängde jag ut genom bildörren för att se vart jag backade med släpvagn, då började det sprattla.

Igår umgicks jag med flera släktingar som alla pratade om bebis hit och bebis dit. Sen var vi ute och käkade och magen blev stor och hård så jag masserade den. Det såg min lilla dotter på 15 månader och hon är som en papegoja just nu, så efter maten idag klappade hon sig på magen och sa "bebbe". Hon förstår ju inte men jag sa säkert det igår och det härmar hon såklart.

• mizzidus
    LillLouise84 skrev 2014-09-17 22:42:44 följande:

Jag har känt i en vecka eller två nu. Bebisen gör sig påmind när jag gör någon rörelse så att det blir trångt åt magen. Tex igår hängde jag ut genom bildörren för att se vart jag backade med släpvagn, då började det sprattla.

Igår umgicks jag med flera släktingar som alla pratade om bebis hit och bebis dit. Sen var vi ute och käkade och magen blev stor och hård så jag masserade den. Det såg min lilla dotter på 15 månader och hon är som en papegoja just nu, så efter maten idag klappade hon sig på magen och sa "bebbe". Hon förstår ju inte men jag sa säkert det igår och det härmar hon såklart.

Vad gulligt att din dotter gjorde så :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-17 22:42:44 följande:

Har du också börjar få sammandragningar? Jag känner av det dagligen och tycker egentligen att det är lite tidigt för det redan...
  • Joooj0

Hej! Jag bor i Uppsala:) visst är det kul att följa varandras graviditeter:) Kul med en fb grupp!:)

irissiri skrev 2014-09-17 09:55:03 följande:

Det finns ingen uppsalabo med bf i mars som vill följas åt? Jag är 27, väntar första barnet med min sambo, men saknar vänner som är grvida samtidigt. Vore roligt att dela alla graviditetsstadier med någon som upplever samma! 

• Tussludd
    laila88 skrev 2014-09-17 21:34:56 följande:

Idag har jag varit på inskrivning! GUD vilken underbar barnmorska! Jag känner mig så sjukt nöjd verkligen! Kände mig trygg och hon hade egna erfarenheter som det jag går och har gått igenom och jag cyklade hem med världens lättaste lyckliga feeling :)

Härligt!! Du behöver allt stöd du kan få, så sug åt dig! :) skönt att ha någon som gått igenom liknande.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-18 06:25:03 följande:

Har du också börjar få sammandragningar? Jag känner av det dagligen och tycker egentligen att det är lite tidigt för det redan...

Det var inte riktiga sammandragningar utan som en blandning av sammandragning och att magen liksom blir sprickfärdig när jag ätit. Jag ser höggravid ut redan nu.

Vi har väl bf samma dag? Jag tycker att det känns som min livmoder är uppe vid naveln redan, kan det vara så? I så fall har den växt grymt mycket sista tiden.
  • Ninat
    niobit skrev 2014-09-17 20:53:13 följande:
    Det vore roligt! Är någon bra på sånt? ????????
    Ska jag fixa en grupp till oss eller vad säger ni? :)

Ska iväg på kub nu på förmiddagen så får bli vid lunch isf :)
  • Yllraz
    JhjärtaK skrev 2014-09-17 06:33:21 följande:
    Vi har också kub imorn! Idag och imorn förmiddag kommer att sniiiiigla sig fram känner jag!

Jag har ännu inte kommit in i spökveckorna men längtar lite tills dess faktiskt för det är så tråkigt att må illa och vara trött när det är så fint väder ute och man bara vill vara utomhus och inte ligga inne däckad.
    I em är det dags!! :D
  • laila88
    Tussludd skrev 2014-09-18 06:40:18 följande:

Härligt!! Du behöver allt stöd du kan få, så sug åt dig! :) skönt att ha någon som gått igenom liknande.

Ja precis!:) Det var exakt den barnmorskan jag behövde i det här läget, det kände nog ödet eller något på sig ;D

I helgen ska jag å köpa ett tungt bord, ett riktigt massivt soffbord. Undra hur dåligt det är å lyfta tungt nu? :/
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?