• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-09-18 22:51:29 följande:

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Gud vad skönt för er! Grattis
  • snö 81

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Åh vilket härligt besked!! Grattis
  • Kpax

Åh vad skönt!! Jag blev helt rörd här, det måste kännas fantastiskt! Längtar så till mitt UL den 3/10, först då känner jag att jag kan börja glädjas.
  • Kpax

Ni har alla så fina magar!

Jag ser fortfarande bara tjock ut tycker jag. Jobbyxorna passar över rumpa och ben (kanske lite tightare, hmm...) men jag har gummisnodd i midjan. Chefen, sambon och familjen tycker att det syns, men ingen som inte vet har nämnt något.

Idag är det två veckor till RUL, och får vi glädjande besked då ska jag handla både mammakläder och bebisgrejer. Åh vad jag hoppas allt är bra, men jag kan inte skaka av mig känslan av att det inte är så.

• irissiri

Jag ska på KUB idag i v 12+2. Är så sjuuukligt nervös och mår pest. Framförallt är jag rädd för att fostret ska vara dött, vilket det var förra gången.. jag har hittills inte hunnit tänka så mycket på risk nr 2, dvs att vi ska få hög sannolikhet för kromosomavvikelse. Ush vad mycket man ska behöva palla med under en graviditet. men gissar att det inte blir lättare när barnet väl kommit... :)

• Kpax
    irissiri skrev 2014-09-19 10:35:30 följande:

Jag ska på KUB idag i v 12+2. Är så sjuuukligt nervös och mår pest. Framförallt är jag rädd för att fostret ska vara dött, vilket det var förra gången.. jag har hittills inte hunnit tänka så mycket på risk nr 2, dvs att vi ska få hög sannolikhet för kromosomavvikelse. Ush vad mycket man ska behöva palla med under en graviditet. men gissar att det inte blir lättare när barnet väl kommit... :)

Lycka till!

Jag tänker också så. Efter rädslan för att barnet ska dö i magen kommer rädslan att något ska hända vid förlossningen, plötslig spädbarnsdöd, pedofili, mobbing, trafikolyckor, kvällar på stan, resor med kompisar osv. Herregud, vad förskonad man är innan man skaffar barn egentligen. :)
  • Chuckiiii
    Chuckiiii skrev 2014-09-18 20:10:34 följande:

Jag lyfter tungt nästan varje dag på jobbet. Är i vecka 13. Så länge det känns ok i kroppe n så är det nog lugnt! Lyft rätt bara, rak ryggmärg böjda ben;)

"Ragg ryggmärg" ! Fniss åt autocorrect!
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-19 10:40:00 följande:
    Lycka till!

Jag tänker också så. Efter rädslan för att barnet ska dö i magen kommer rädslan att något ska hända vid förlossningen, plötslig spädbarnsdöd, pedofili, mobbing, trafikolyckor, kvällar på stan, resor med kompisar osv. Herregud, vad förskonad man är innan man skaffar barn egentligen. :)
    Ja, jag som har ett barn sedan innan vet hur förskonad från oro man är innan man får barn.

Så fort barnet tittar ut börjar oron för allt! Redan när barnet är 1 år oroar man sig för när dom blir större och kanske får för sig att testa livsfarliga droger, eller råkar ut för en olycka...
  • irissiri
    Kpax skrev 2014-09-19 10:40:00 följande:
    Lycka till!

Ojoj.... Skönt att man inte är ensam. jag som tycker jag oroar mig mycket nu... Hur ska det gå när ungen tittar ut?

Tack för ert stöd! Håll tummarna i eftermiddag! :) Har hittills aldrig passerat kub-testet utan missfall...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?