BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tittar på era fina magbilder. jag är i v 13 men har ingen mage alls... kan det vara så?
Tittar på era fina magbilder. jag är i v 13 men har ingen mage alls... kan det vara så?
Det var skönt att höra! Man blir ju lite orolig...
Det finns ingen uppsalabo med bf i mars som vill följas åt? Jag är 27, väntar första barnet med min sambo, men saknar vänner som är grvida samtidigt. Vore roligt att dela alla graviditetsstadier med någon som upplever samma!
Jag tycker att min mage exploderat sista veckan! det känns som att alla stirrar på den nu!
:)
Jag är i v 13 och känner ingen livmorderkant... Känner ni tydligt eller hur bär ni er åt :)? Ev känner jag något men då en hel decimenter från naveln, i anslutning till ett bikinisnitt jag tidigare gjort, dvs direkt ovanför bäckenet..
Jag ska på KUB idag i v 12+2. Är så sjuuukligt nervös och mår pest. Framförallt är jag rädd för att fostret ska vara dött, vilket det var förra gången.. jag har hittills inte hunnit tänka så mycket på risk nr 2, dvs att vi ska få hög sannolikhet för kromosomavvikelse. Ush vad mycket man ska behöva palla med under en graviditet. men gissar att det inte blir lättare när barnet väl kommit... :)
Hej!
Just hemkommen från KUB som gick jättebra!
Häftigt att kunna se minimala kroppsdelar såsom urinblåsa och mellanrummet mellan hjärnhalvorna... :O
Vet inte vad jag ska tro om siffrorna. Gällande downs fick vi 1:8629 och på Trisomi 18+13 fick vi 1:20000. Hur mycket kan man lite på siffrorna? Ni skriver om kromosomavvikelser ovan. Vi har haft flera missfall men hittills har de ej gjort dns-prov varför vi ej vet hur det ser ut med ev kromosomfrl hos oss. Blir nu lite orolig att tidigare mf berott på kromosomfel...
Har också läst om det där blodprovet man kan ta ist för fostervattenprov/moderkasaprov. var i stockholm / gbg kan man göra det? Någon som vet? Finns det i någon mer stad? Låter ju hutlöst dyrt...
Äh dom kunde inte sticka idag, moderkakan sitter lite knepigt till så det blir att vänta på fostervattensprov om 3 veckor... Känns ju jobbigt att vänta, men läkaren betonade att han inte tycker att det är så bråttom iom att risken är såpass låg att nåt är fel, han lugnade oss o va jättebra! Men men forts följer då...
Känner igen det där eller iallafall att jag kan börja gråta för ingenting och annars gråter jag inte alls särskilt lätt. Igår började jag gråta för att min sambo blev sur att jag hade ställt ut vågen så han slog i tån i den, i vanliga fall hade jag nog skrattat. Ja den videon är fantastisk! Man blir helt varm inombords <3
Hej hej!
Jag går in i v 16 i morn och har inte gått upp något... Önskar att jag gör det snart.
varför var det svårt med viktuppgången?
Hej! Jag får bebis nummer ett i slutet av mars :) har inte så jätte många gravida kompisar eller med kompisar med barn så om någon vill följas åt vore det kul :)