Mimipig skrev 2014-09-20 09:32:42 följande:
En bonus med moderkaksprov: man får en länk med en kod där man kan kolla vilket kön det är redan nu. (13+5). Igår var min mans födelsedag, så vi satte oss högtidligt framför datorn och kollade. Efter åtta dagars tortyr i väntan på mkp-provsvaret kändes detta som ett lotto med bara vinster. På skärmen stod: "Det är en pojke." Jag fick visst en liten chock. Min man gjorde segertecken och fick tårar i ögonen. Jag satt bara och stirrade. Jag hade inte haft någon känsla för det ena eller andra innan, men jag insåg - och skäms för det - att jag hoppats på en flicka. Gör alla kvinnor det med första? Hur känner ni? Efter en natts sömn känns det redan toppen med en kille, förutom att de ha tråkigare kläder. Oh, ytliga tankar, vik hädan.
Det är inte alls ovanligt att reagera så.
Min första är en flicka och det blev jag överlycklig över och även denna gång hoppas jag stenhårt på en flicka, men jag tror inte att min man kan göra flickor eftersom han har två pojkar sedan tidigare :)
Sen i slutändan så spelar det ingen roll vad det blir, även om pojkkläder är tråkigare :)